robh schreef:
De prop heb ik hevig moeten herstellen, want een punt was vervangen door een luchtbel. Hetzelfde gaat gebeuren met het stroomlijndeel achter de cockpit. De romp heeft een eerste plamuur beurt gehad om van de belletjes af te komen.Rob
Rob,
In mijn propeller zat ook een luchtbel. De prop heb ik na het plamuren in z'n geheel wat ranker geschuurd.
De gestroomlijnde hoofdsteun had ik in mijn oorspronkelijke mal als een separaat onderdeel uitgevoerd omdat het mij vormtechnisch beter leek; het is net wat scherper en spitser en boven kun je 'm na het monteren van de vleugel op de romp, exact op de juiste plaats aanbrengen.
Het stroomlijnstuk begint direct bij de cockpitrand, nu zit ie te ver naar achteren en moet je 'm aan de cockpitzijde verlengen.
Bovendien gaat het "lossen" van de romp uit de mal m.i. makkelijker zonder de hoofdsteun. ik heb het allemaal aangedragen maar Detlef heeft hiervoor gekozen.
In de nieuwe serie heeft hij wel een stoel toegevoegd. Bij vervanging van de mal worden ook de motorcilinders aangepast zo heeft hij mij laten weten.
Tja, en dan de struts. Ik ben ook erg gecharmeerd van de metalen profielen van StrutZ. Ze waren erg duur (nu niet meer verkrijgbaar) maar werken ideaal want ze zijn strak en stevig.
Het is onbegrijpelijk dat we de meest obscure onderdelen als aftermarketset kunnen krijgen maar iets basaals als struts vindt je niet.
Paul