Verder met het herstel van de "schade". Het schilderwerk van de romp hersteld, de uitlaatjes weer aan de motor gelijmd en de bovenvleugel weer uitgelijnd en vastgelijmd.
Daarna de linker ondervleugel met behulp van de gewijzigde mal gepositioneerd en vastgelijmd.
Hooguit een paar tiende millimeter mismatch tussen het in de romp geboorde gaatje en de pin in de vleugel. Viel me mee; het was dus niet nodig moeilijk te doen. De andere vleugel:
Er was een extra stukje tape nodig om de vleugelachterrand links en rechts op dezelfde hoogte te krijgen. Ik heb de vleugels gelijmd met dikke secondelijm en de spleet tussen romp en vleugel aan de achterkant gevuld met witte houtlijm. Verdere afwerking als het vloeistuk tussen romp en ondervleugel op zijn plaats zit.
Passen van dat vloeistuk liet zien dat het in de breedte te klein was en bovendien te weinig naar achteren doorliep. Dus een nieuw stukje gemaakt.
Voor is beneden op de foto. Het vloeistuk moet nog pas gemaakt worden als de gelijmde vleugels droog zijn.
Eerste passing van de messing N-stijlen, die inmiddels zwart zijn, liet zien dat ze (hoogst waarschijnlijk) iets te kort zijn; ik heb de verticale stijl dus iets te kort afgeknipt. Ik heb ze dus verlengd met messing busjes van 0,8 x 0,6 mm.
Dit zal op het model nauwelijks opvallen, verwacht ik.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.