De laatste werkzaamheden: stuurkabels voor hoogte- en richtingsroer. Materiaal weer 0.06 mm zwart gelakt vissnoer.
In het schuine gaatje in de romp steken en zo goed mogelijk richten op de control horn, druppeltje lijm op het gaatje, als dat droog is wat lijm op de control horn, draadje daar over heen trekken, even vasthouden tot de lijm pakt, laten drogen, en het restant afsnijden met een scherp mes of afknippen met een puntig klein schaartje.
Dan is het ding klaar.
Nog even naast het prototype:
Ik vind de "houding" van de NLS kist dankzij de langere pennetjes bovenaan de stijlen van het hoofdlandingsgestel wat natuurgetrouwer dan die van de KLM kist; die laatste staat er een beetje uitgezakt bij. Zo zal het er uit zien met volledig ingeveerde stijlen bij de landing. Dat gaat in de handleiding gecorrigeerd worden, als het tot een tweede productie run komt.
Ja , wat moet ik zeggen van de kit (eigen nest bevuilen en zo
). Ik vond hem makkelijk te bouwen, zonder echte problemen, maar het was tenslotte mijn tweede. Ik hoor graag op
info@hollandaircraft.nl wat andere bouwers er van vinden. Het blijft wel lastig om de vleugel goed horizontaal te krijgen, ook hier moest ik weer corrigeren door wat lucht uit een band te laten lopen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.