Go2koen schreef:
Die scriber ga ik zeker aanschaffen.
Die scriber is zeker een goed idee, het is er tenslotte speciaal voor gemaakt. Ik gebruik ook de rand van een vijl (eentje die driehoekig in doorsnee is) of zo’n fijn modelbouwzaagje, afhankelijk van de breedte en diepte van de paneellijn die ik restaureer.
Go2koen schreef:
Gisteren de eerste laag primer aangebracht. De primer zelf nr.1 van Humbrol viel wat tegen. Hij was enorm dik, waardoor ik hem erg veel moest verdunnen voordat ik hem spuitklaar vond.
Ik kwam ook tot de ontdekking dat de motoren zeker nog niet klaar zijn voor hun uiteindelijke laag
Bekijk het van de positieve kant, dan hoef je minder potje primer te kopen
Als je zo’n potje hebt gekocht, dan moet je die sowieso verdunnen. Die zijn niet bedoelt om direct te airbrushen.
Go2koen schreef:
De naad was bij sommige nog best goed zichtbaar, al weet ik niet zeker of dit ook komt omdat de donkere kleur van de putty er nog door heen schijnt, maar dat zie ik wel bij de volgende laag primer.
Ook zie je duidelijk dat de paneellijnen weg zijn geschuurd. Vandaar de scriber.
Ook dat is een voordeel van een primer, helemaal grijze primers brengen dat vaak duidelijk aan het ligt. Als het nog te doorschijnend is, dan raad ik je ten sterkste aan nog een laag te spuiten. De bedoeling van een grondverf is ook nog eens om een egale basiskleur te hebben. Helemaal wanneer je wit of andere lichte kleuren gaat spuiten heb je dat nodig. Anders komt het als een schaduw (preshade) door de lak heen.
Verder ziet het er prima uit hoor. Een betje opschuren bij de grover plekken kan inderdaad geen kwaad.