Ook de cockpit moet nog opgetuigd worden. En omdat hij eigenlijk open is met alleen voor een windscherm, terwijl het plafond de onderkant van de vleugel is, kunnen de ramen en het plafond gewoon weg.
Dan moet er nog een cockpitvloertje in.
Aan de cabinezijde afwerken met een treetje:
En het voorste schot er in. Tot zover allemaal 1 mm plastic, opgemeten, ruw op maat gemaakt en trial-and-error op maat gemaakt.
Ik heb geen foto's van de cockpit, maar omdat het vrijwel een tijdgenoot is van de Fokker F.VIIa gebruik ik maar die cockpit als model.
Wijzigingen: Op het middenpaneel de klokken en bedieningsorganen voor twee motoren en het kompas (die bak met glimmende metalen banden) verhuis ik naar de vloer voor de middenconsole.
Dus het instrumentenpaneel uit 0,5 mm plastic:
Wordt gelijmd op een even groot onderdeel, dat zwart geschilderd is; wijzertjes en zo door krassen. Ik ga wel alles vastleggen in tekeningetjes op schaal, zodat het beter bruikbaar is voor anderen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.