Vleugels doormidden gezaagd (snijden ging niet vanwege de dunne huid) om ze in de goede V-stelling vast te lijmen.
De bovenvleugel was niet helemaal recht gezaagd; de achterrand heb ik al (gedeeltelijk) gerepareerd met wat dikke secondelijm.
Daarna al mijn voorraad, oud en nieuw, nagezocht op een paar passende cilinders van 1,5 mm diameter en 3,5 mm hoog. Niks gevonden, dus dat wordt zelf maken.Ook voor de krukkast (4 mm doorsnede) niets passends gevonden.
Krukkast: in ekaar gelijmde buizen met verschillende diameters. Cilinders: staf van 1,2 mm en daaromheen 0,1 mm spoeldraad gewikkeld. Vastgezet met dunne secondelijm. Kijken hoe het wordt na het schilderen.
De staartvlakken zijn hebben geen profiel en moeten 1 mm dik worden. Die ga ik maken van 0,5 x 1 mm strip als voorrand en ligger en 0,25 mm huid. Ribben in de huid krassen als voor de vleugel.
Mijn 0,5 mm embossing tooltje is er nog niet, dus dit is ouderwets gedaan met de trekpen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.