Onderdelen productie voortgezet. De propeller uit de pers gehaald en de tekening er op geplakt.
Daarna eerst de omtrek gemaakt met vijl en schuurpapier. Toen dat goed was het profiel er in geschuurd. De achterkant van de schroef moest recht blijven volgens tekening. Het resultaat (met de plastic spinner er op gelijmd).
De spinner zat niet helemaal in het midden, maar dat is inmiddels hersteld.
Ook begonnen met de onderdelen voor de romp. De NVM tekening geeft daar twee versies voor, een met een echt buizenframe (voorlopig niet te doen op deze schaal) en een met "balsa" onderdelen, in feite bodem en spanten, bekleed met doek. Ik heb de laatste gekozen.Op tekening wordt in schaal 1:10 hoofdzakelijk 3 mm balsa gebruikt, en 3/7,2 = 0,42 mm.
Spanten en bodem maak ik uit 0,4 mm plastic (links onder), de stoel en het instrumentenpaneel uit 0,25 mm plastic (midden onder) en de bekleding uit 0,2 (of 0,13) mm plastic (rechtsonder).
De neus ga ik opbouwen in een halve schaal, net zoals ik dat voor de Fokker F.XX heb gedaan. De "mal" daarvoor staat links boven. Als de neus in elkaar zit, ga in proberen het binnenwerk er uit te slopen. Het leukste zou natuurlijk zijn om het model met open neus te bouwen, maar dat zal wel niet lukken.
In feite dus niks nieuws, behalve dat de kleine afmetingen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.