Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Hou je er rekening mee dat het blauw van voor 1990 iets lichter was dan daarna? Dat kan ook in je model tot uitdrukking komen. 'Light Blue' versus 'Bright Blue' volgens het Huisstijlboek. Maar je hebt gelijk; ook hier blijft het TLAR principe keihard overeind :wink:

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2016 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Vriendin-lief was twee dagen met haar moeder naar Duitsland om te shoppen. Geen probleem schat, ik vermaak me wel :P.

Met decals kun je de witte gedeelte van de cheatline niet goed om de neus heen krullen. Daarom heb ik besloten deze te spuiten. Hier heb ik het model afgeplakt en het witte gedeelte gespoten (en tevens ook de vertical stabilizer)
photo 373919

Na het drogen is het tijd voor de blauwe bovenkant. Eerst het cadeautje goed ingepakt:
photo 373918

En daarna gespoten met Revell Blauw 50:
photo 373920

Zie hier het resultaat zonder afplaktape
photo 373922

De vleugels zijn nu ook gemonteerd. Ze moesten stevig aangedrukt worden om goed in elkaar te klikken. Hierdoor staan ze wel meteen in de juiste vorm.
photo 373921

Na het afplakken van de bovenkant kunnen ook de onderkant en de motoren gespoten worden met Canadian Voodoo Gray van ModelMasters:
photo 373923

En het resultaat van deze exercitie:
photo 373926

De leading edges van de motoren krijgen nu een kleurtje. Ik heb hier voor het eerst de Tamiya tape gebruikt voor curves. Dit werkt dus echt fantastisch! Dit maakt het modelbouw leven een stuk gemakkelijker!
photo 373924

De motoren ook een weathering gegeven. De achterkant van de motor kon dankzij de thrust reversers behoorlijk vies worden. Uiteindelijk heb ik ze wel iets minder vies gemaakt, want ik vond het hier iets te erg.
photo 373925

De motoren zijn gemonteerd....
photo 373928

....en hij staat op zijn pootjes!
photo 373927

Nu de grootste onderdelen zijn gelijmd (de antennes etc. moeten uiteraard nog) kan het weather en decal werk beginnen. Ik ben begonnen met de cheatline omdat ik benieuwd was hoe het er uit zou komen te zien :P
photo 373929

Daarna begonnen met het weatheren van de vleugels:
photo 373931

Het resultaat ook na het aanbrengen van het Corogard:
photo 373930

Op de vertical stabilizer is het decal is aangebracht heeft het een weathering gekregen. Het doet me deugd om het oude logo weer eens te zien :)
photo 373932

De cockpitraampjes decals zijn (net als de passagiersramen) van Authentic Airlines.
photo 373934

En de status op dit moment. Ik heb gekozen voor de passagiersraampjes met een zilveren randje. Ik weet niet zeker of ze in het echt dit ook hadden, maar anders zie je de raampjes bijna niet op het model.
photo 373933

Ik ben aardig opgeschoten in twee dagen tijd. Volgende keer wellicht de eindfoto's al. :lol:

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2016 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Waw prachtwerk Martijn!
Ik heb wel een vraagje, je hebt de vleugels aangebracht na het spuiten van de romp? Had je geen kieren tussen romp en vleugels?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2016 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt Veleno!

Nee, ik heb de vleugels aangebracht voor het spuiten van de romp. Ik heb die kiertjes dus eerst netjes weggewerkt :)

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2016 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 aug, 2009 20:22 pm
Berichten: 81
Wat een tempo :shock:

Maar het resultaat is fantastisch. De weathering van de vleugels is prachtig. Welk spullie gebruik je daarvoor? Denk dat dat nog wel iets voor mijn Airbus kan zijn, die heb ik zo zachtjes aan ook weer eens opgepakt.

Mooie verslaglegging, leerzaam voor mij als beginneling op het gebied van vliegtuigbouw :!:

Ben benieuwd naar de verdere vorderingen! Ik blijf je volgen.

_________________
KLAAR!!! 1:24 MB Atego Schlingmann TS: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23527
KLAAR!!! 1:25 ALF Eagle: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=23526
1:24 HVII Mercedes-Unimog U1300L Haagsche brandweer: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=26733
1:144 Airbus A320 Alitalia: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 46&t=41589
1:25 American La France 1000 Engine: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 32&t=43098


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2016 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ziet er erg gaaf uit! Volgens mij zit je met de zilveren randjes wel goed, al werden ze op de oudere kisten al snel grijs.
http://www.airliners.net/photo/KLM---Ro ... 1029770323

Ik vind die 3D-raampjes van AA erg gaaf, ik heb ze nu ook een paar keer gebruikt, maar ik blijf moeite hebben met de cockpitramen. Vanuit bepaalde hoeken zitten er vier piloten in de cockpit. Het scheelt wel een hoop werk en ziet er altijd strak uit, dat wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 10:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
WMQM schreef:
Wat een tempo :shock:
Haha, daar sta ik wel bekend om geloof ik :P. Vanaf september zal het wel minder worden, dus ik doe nu nog zoveel als ik kan :wink:
WMQM schreef:
De weathering van de vleugels is prachtig. Welk spullie gebruik je daarvoor? Denk dat dat nog wel iets voor mijn Airbus kan zijn, die heb ik zo zachtjes aan ook weer eens opgepakt.
Bedankt! Ik gebruik daar simpelweg zwarte waterverf voor! Ik breng de waterverf aan (zie ook foto). Dit laat ik heel even beetje opdrogen en veeg het dan met een vochtig doekje er af. Je krijg dat ook subtiele vuilspoortjes. Soms schuur ik het met grid 12000 nog even na om het wat meer uniform te laten lijken. Let wel dat deze techniek alleen werkt als er diepliggende pannellines zijn. Oudere modellen (zoals de A300, zie ook mijn verslag aldaar) hebben soms omhoogstaande pannellines. Deze kun je natuurlijk weg vijlen en dan opnieuw graveren, maar ben niet zo van het graveren dus gebruik ik dan liever de Tamiya weathering set. Dit laatste gebruik ik sowieso altijd om lichte vuil strepen te maken (bijvoorbeeld onder de raapjes of boven de rain gutter van de deuren. Zie ook mijn verslag van de MD-11). Dit zal de 737 ook nog gaan krijgen.

TheFlyingDutchman schreef:
Ziet er erg gaaf uit! Volgens mij zit je met de zilveren randjes wel goed, al werden ze op de oudere kisten al snel grijs.
http://www.airliners.net/photo/KLM---Ro ... 1029770323. Ik vind die 3D-raampjes van AA erg gaaf, ik heb ze nu ook een paar keer gebruikt, maar ik blijf moeite hebben met de cockpitramen.
Bedankt Jelle! De Cockpitramen zijn inderdaad soms een beetje apart, maar aan de andere kant: voor 95% van de tijd staat een model stil schuin in de kast, dus ja dan zie het toch maar van één kant.

TheFlyingDutchman schreef:
Vanuit bepaalde hoeken zitten er vier piloten in de cockpit.
Bij oudere types kan dat wel toch? :P Een piloot, co-piloot, flight engineer en instructeur :lol:

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 15:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Knap werk!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2016 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
malair schreef:
TheFlyingDutchman schreef:
Vanuit bepaalde hoeken zitten er vier piloten in de cockpit.
Bij oudere types kan dat wel toch? :P Een piloot, co-piloot, flight engineer en instructeur :lol:

Of twee IPB-ers op de klapbank ;-)

Ziet er zeer goed uit Martijn. Kleur blauw is een goede match! Ben heel benieuwd naar de eind foto's

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Jawel, hij is af! Het is niet mijn beste model geworden, maar ik vind het wel best zo.

De foto's:

photo 374948

photo 374947

photo 374946

photo 374950

photo 374945

photo 374943

photo 374942

Dan nog twee met het nieuwe display van 8A Decs:
photo 374951

photo 374944


Als je een 737-300, -400 of -500 wilt maken, dan is de kit van DACO eigenlijk je enige optie. Heel erg nauwkeurig model. Ik heb alleen de pitotbuizen van photo-etch gedaan (had ik nog over) omdat ik degene die bij de kit hoorde te grof vond. De decals van Danny zijn (zoals bekend) uitstekend (hij maakt ze tenslotte ook voor Revell). De KLM decals waren trouwens ook prima.

Kort verslagje deze keer, maar ik was dan ook al aan het model begonnen ergens vorig jaar.

De volgende wordt de Yakovlev 42 van Rus-Air in de kleuren van Aeroflot. Graag tot dan :wink:

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement