Jongens, ik ben een beetje dom geweest.
Normaal gesproken verf ik de onderstel ruimtes voor het plakken, omdat je er na het plakken er zo moeilijk bij komt. Waarom ik dat nu niet heb gedaan, Joost mag weten waar ik zat met me gedachten. Ik heb het me in ieder geval moeilijk gemaakt, wat verven van die ruimte betreft.
Verder heb de behuizing waar de motoren in en aan bevestigd zitten verlengd met dat wat er in de kit zat. Natuurlijk heb ik dat wel aangepast, maar daar zal ik het wel over hebben als een een paar foto's geschoten heb van de vorderingen.
Moet even wachten op het drogen van het plastic, waarmee ik de gaten heb opgevuld. En dan kan ik er een mooie ronde vorm in maken. En intussen, maak ik de motorbeplating. Dat is dus de kap die direct over de motor geplaatst is. Gelukkig heb ik een voorbeeld door de DC-2 waarmee ik bezig ben. Daarvan kan ik kopiëren.
Wat motoren betreft, ga ik er 9-cilinder Wright motoren in monteren van Vector Resin. Latere versies van de DC-3/C 47 kregen de sterkere 14 cilinder P&W motoren gemonteerd. Dit zorgde o.a. voor die ronde bult aan de onderkant, wat ervoor zorgde dat de olie gekoeld werd. De 9-cilinder Wright motor, had op die plek een afgeplatte ronde buis bevestigd. Iets wat logisch is, die motor zal een stuk minder warmte creëren. Dit model voer ik uit met de motoren zoals hij door KLM in de jaren 30 is besteld. Dat is dus met de 9-cilinder motoren.
Wordt vervolgd ...