Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 3:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 20:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Wauw! Heel subtiel verweerd. Die cabineramen hebben ook zo'n mooi diepte-effect.

@VJ, allicht kun je ipv een wash ook een poging wagen met "droge" verwering... Welke vorm van pigmenten dan ook en gewoon lekker uitsmeren. :)

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2017 22:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Mooie 'DC-9' geworden Jelle.....en natuurlijk ben ik heel nieuwsgierig naar wat je met die E-175 gaat doen. Mocht je nog specifieke foto's zoeken dan weet je me te vinden :wink:

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 feb, 2017 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooie model weer geworden Jelle. Leuk dat je je eigen decals gemaakt heb. Ze zien er goed uit. Het model past goed zijdelings naast de Air New Zealand A320. Ze zullen elkaar in het echt wel eens tegen gekomen zijn.

Welke kit gebruik je voor de E175? Hasegawa of Authentic Airliners of ga je de Revell E190 met een zaag en milliput te lijf?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 feb, 2017 23:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Nog een keer bedankt voor de reacties :mrgreen: De E175 is van Authentic Airliners, deze heeft de vernieuwde winglets erbij zitten! De Hasegawa kit verlengen had ook gekund maar die kit is bijna net zo duur als de AA en nu hoef ik niet te verbouwen. Een Embraer 190/195 als basis nemen is helemaal niet praktisch omdat dat op vrijwel alle vlakken een heel ander vliegtuig is (vleugels, motoren, landingsgestel etc). Misschien maak ik er nog wel een bouwverslagje van maar hij staat al in elkaar met een primerlaagje. Ik verwacht een dezer dagen het zelf ontworpen decalvelletje voor de Embraer, bij dezelfde drukker gemaakt als de Qantas livery voor deze 717.

Arjan, welke kleur hebben de motorgondels bij Cityhopper tegenwoordig? Lichtgrijs zoals de buik of is het wit?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2017 1:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Als ik het goed op de foto's zie, die ik via Google kan vinden, is bij de nieuwe KLM livery zowel de motorgondels als de buik wit, net als het staartvlak. De ophanging van de motoren is lichtgrijs.

Maar misschien weet iemand anders het beter dan ik, ik moet het ook maar van foto's doen die ik vinden kan.
Gelukkig is dit bij jongere vliegtuigen makelijker dan oude toestellen. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2017 4:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
TheFlyingDutchman schreef:
Arjan, welke kleur hebben de motorgondels bij Cityhopper tegenwoordig? Lichtgrijs zoals de buik of is het wit?

Zal even kijken voor je vandaag maar ik gok dat we op hetzelfde uitkomen als bij de F70: een lichtgrijs wat zo licht is dat je op het model beter wit kan pakken.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Hij is erg mooi geworden! Op basis van je resultaat ook maar de 717 bij PAS besteld!

Heel veel succes met de E175!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement