Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 17:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 mei, 2016 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Is goed, het heeft geen haast. Ik zal zsm even kijken of ik hem nog wel heb, naar mijn weten ligt het ergens in de schuur :lol:
Het is nogal een onhandige doos dus ik kan het ook wel langsbrengen met de auto. Spreken we tzt wel af.
De oorspronkelijke Heller 707 is natuurlijk wel handiger als basis omdat daar al cabineramen in zitten maar je kan ook zoals bij je vorige modellen een strip doorzichtig plastic in de E-3D romp zetten.

De CRJ begint er leuk uit te zien trouwens!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 mei, 2016 23:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:evil: Vandaag kreeg ik nieuwe Epson inkt voor mijn printer, geeft de printer de geest. Nou ja, hij gaat wel aan alleen staat hij in een modus waarin hij niet meer werk, en lees ik op het display, "inktkussen van printer aan einde levensduur, neem contact op met Epson Support."

:( En ik wilde vandaag mijn decals voor de DC-2 en -3 uitprinten. Dus baal ik een beetje.

Gezien de leeftijd van de printer (6 jaar) zal het laten maken, duurder worden dan een nieuwe aanschaffen. Van de week maar even kijken naar een niet al te dure vervangende goede Epson.

Maandag ga ik ook licht grijze filler bestellen, zodat ik verder kan gaan met de CRJ200.

Was vandaag op internet aan het zoeken naar informatie over de Concorde. Bij F-DCAL kun je namelijk de Air France Sharktale livery voor de Concorde bestellen. Kwam er alleen wel achter dat, hoewel ze in met deze livery geleverd zijn, ze nooit dienst hebben gedaan in met deze livery. Kwam erachter dat de Concorde één van de eerst toestellen was met de bekende AF Barcode op de staart. Ik denk dus ook dat ik wanneer ik deze ga bouwen, een model ga uitvoeren met een helft in barcode en de andere helft in sharktale. Gek genoeg, als ik het goed heb onthouden, is het toestel dat verongelukte ook het toestel dat als eerste in dienst trad bij AF. Maar daarover meer wanneer ik de Concorde werkelijk bouwen ga.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2016 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag heb ik de bestellingen van CROP en LVH ontvangen.

Bij CROP heb ik lichtgrijze filler van SprayMax en primer in de kleuren wit, zwart en grijs van Motip besteld. En bij de LVH heb ik zaagblad voor mijn meshouder, mesjes voor mijn Scribe-R, de 1:72 Junkers Ju52/3m (Heller), 1:72 Concorde (Heller) en masks voor de concorde besteld.

Gister heb ik in Alkmaar, de 1:72 Nord 2502 Noratlas U.A.T. (Heller) opgehaald.

Mijn stash is dus nu gegroeid met nog 3 modellen de:
    Junkers Ju52/3m (wordt uiteindelijk een MALERT Ju52);
    Concorde (Air France);
    Nord 2502 Noratlas U.A.T.

Ook met deze kits zal ik een lange tijd plezier hebben, wanneer ik begin met de bouw ervan, maar... Eerst maar de lopende zaken afbouwen.

Hopelijk blijft het weer de komende dagen zo mooi. Dan kan ik, nu ik de lichtgrijze filler heb, verder met de CRJ200.

De volgende bouwupdate zal weer met foto's van de bouwvorderingen van de CRJ zijn. Dan met een mooie laag lichtgrijze filler.

Maar voordat ik dat kan doen, moet ik eerst het model ontvetten, en afplakken. En daar ben je toch ook snel een dag me zoet.


8) Wordt vervolgd...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2016 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag lekker vroeg opgestaan en begonnen met het wassen van de CRJ. Na een paar uur drogen, kon ik beginnen met afplakken van de ramen.

Rond 3 uur was ik klaar met afplakken en kon ik de eerste laag lichtgrijze filler op de CRJ spuiten. Voldoende tijd geven totdat ik het model kon aanraken zodat ik haar positie kon veranderen en vervolgen de andere kan van het model. Daarna het een half uurtje laten drogen, om vervolgen de aan de onderkant van het toestel te beginnen.

photo 374480 photo 374481

photo 374482 photo 374483

Het toestel ziet er nu zo uit, en moet alleen de onderkant nog een keer doen.

Ik heb niet actief geteld, maar denk dat er 3 á 4 lagen (+/-100 µm) filler opzitten. Tussen de eerste en laatste twee lagen heb ik de kiertjes die ik opmerkte met een penseeltje en verdunde Humbrol model filler opgevuld.

Wanneer ik morgen nog een laag op de onderkant heb aangebracht, kan ik het met waterproof gaan schuren. Ik denk dat ik daarna nog eens een paar lagen filler moet opbrengen, dus de afgeplakte blijft voorlopig nog even zitten. En zal het er pas afhalen na de laatste witte primerlaag.



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2016 9:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom heb je maar 1 motor gemonteerd? Krijg je dan geen last met de naden of kieren? Voor de rest ziet hij er echt super strak uit :D

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2016 13:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Eerder in mijn verslag kun je zien dat ik de andere motorbehuizing al met beige filler had gedaan. Aangezien die dus al mooi strak eruit ziet, en om te voorkomen dat de fillerlaag te dik wordt, heb ik die dus voor de eerst keer met filler spuiten eraf gelaten.

Nu ben ik bezig met schuren, en strak maken van de romp. (Ze begint er al mooi strak uit te zien.) :)

Wanneer ik dat heb gedaan zal de andere motorbehuizing er ook op worden gemonteerd. Mocht er een kiertje zijn vul ik dat met een penseeltje verdunde modelbouw filler op, voordat ik de witte primerlaag spuit.

:brouw: Vanavond zal ik weer een foto plaatsen van de vordering.



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2016 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Voor vandaag hou ik even op. Ik laat haar gedurende 18 uur goed drogen, en morgenmiddag zal ik nog een paar lagen filler spuiten.

Dit is het resultaat tot nu:

photo 374669 photo 374668

Ik heb de lijnen met een oude sciber opengemaakt, waarna ik met schuurpapier korrel 600 waterproof de romp mooi glad heb geschuurd.
Wanneer morgen de laatste lagen erop zitten, zal ik het nogmaals met korrel 1000 schuren. Zodat ze weer een glad huidje krijgt.



Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gistermiddag heb ik de laatste lagen filler opgespoten. Eerst een laag grijze filler, daarna een laag witte primer, gevolgd door een paar lagen filler. De witte tussenlaag heb ik als markering, zodat ik weet dat ik niet verder moet schuren op die plek. Daarna heb ik het een paar uurtjes laten drogen.

In de avond heb ik met waterproof de boel mooi gladgeschuurd. Dit vervolgde ik vanochtend.
Toen ik tevreden was met het resultaat, heb ik de boel met een sopje klok afwasmiddel en schoon water schoongemaakt.

Daarna heb ik de masking van de romp eraf gehaald. Waarna ik dit resultaat zag.

photo 374791

photo 374789 photo 374790

Afgelopen middag heb ik bij pipoos een spuitbusje RAL9016 Verkeerswit glanslak van Edding gehaald. Van de week ga ik de laatste onderdelen op de romp plakken, o.a. een paar PE deeltjes. Waarna ik het toestel weer kan maskeren voor de laatste lagen witte verf. Eerst witte primer, gevolgd door de lak die ik vandaag gehaald heb.

Bij de volgende foto's is ze dus een stralend witte beauty.


Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jun, 2016 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Gister heb ik het Corel-bestand, met o.a. de decals voor de CRJ200 opgestuurd om uitgeprint te worden. Het eerste bestand kon niet gelezen worden, ik moest het bestand in een ouder X4 cdr formaat aanleveren, en toen kon hij wel iets zien. Hopelijk is het niet anders dan dat ik getekend heb.

Aangezien er wit in zit, moet ik het laten printen.

Als ik decals.nl mag geloven is het net zo scherp en goed als zeefdrukwerk.

We zullen, wanneer ik de decals krijg, wel zien wat de kwaliteit is. En als het goed is zal ik meer (misschien wel alles) laten printen. (Want er liggen meer projecten op de werkbank.) Wat de kleur betreft, het kan zijn dat de kleur niet helemaal juist is. In dat geval weet ik in ieder geval wat het verschil is tussen mijn en hun printer, en zal ik de CMYK verhouding moeten aanpassen.

Maar zoals ik al zei, voor nu is het afwachten wat het resultaat wordt. Moet zeggen dat ik wel heel benieuwd ben.


Wordt vervolgd ... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2016 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag de decals ontvangen van decals.nl, en dit is het setje van de CRJ200

photo 378006 photo 378007


Een paar close-up foto's:

photo 378078 photo 378077


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement