Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 21:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2015 18:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Zo'n tien maanden terug heb ik deze kit gebouwd.

photo 343730 Een Revell kit van een 1:72 Junkers F-13.


Na het schilderen en aflaken van het meisje, was ik verre van tevreden. :oops: Want dit was het resultaat.

photo 343734 Op foto, mits vanuit de juiste hoek lijkt het nog een mooi resultaat.

Eigenlijk was ik van plan om een andere kit aan te schaffen. :roll: (En deze in de prullebak te laten verdwijnen)
Maar... omdat er moeilijk aan te komen is, ga ik de verf eraf halen, en weer opnieuw verfen. Dit zal ik met voorzichtigheid moeten doen, maar wanneer kaal leg ik de lagen er dunner op zodat het profiel van de golfplaat beter uitkomt.


Kleine geschiedenis over de H-MACE
Deze versie van de Junkers F-13 was origineel aan Aero Rt. geleverd met drijvers, maar bij de overname van de inboedel van Aero Rt. door MALÉRT, is hij verbouwd en met wielen uitgevoerd.
Van de totaal overgenomen inboedel, was de H-MACE de enigste die voor MALÉRT, het zij kort, vluchten heeft gedraaid. De rest werd verkocht.

:?: Dit zou best wel eens het vliegtuig kunnen zijn waardoor de directeur van MALÉRT uiteindelijk besloot de Ju-52 aan te schaffen. :?:



Binnenkort zal ik haar gaan ontdoen van de veel te dikke laag lak en verf, en zorgen dat hij netjes is voordat hij opnieuw geverfd gaat worden.
De decals zullen ook opnieuw moeten worden uitgeprint. Maar nu ga ik voor een perfect mooi eindresultaat. :brouw:

Wordt vervolgd...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2015 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Oké dan, nog een paar foto's voordat de verf eraf gaat. :|

photo 343796 photo 343800

photo 343801 photo 343797

But daddy, i don't want to be washed.
Girl, don't you want to become pretty?
:lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een verschrikkelijk lelijke kist. Maar daarom wellicht ook wel weer leuk.

Succes met de restauratie.

Denk voor de volgende keer aan het afplakken van de overgang van zilver (aluminium?) naar zwart. Als je dat met tape doe, krijg je een mooie strakke overgang. Wellicht nu ook gedaan, maar de overgang is hoekig en niet een vloeiende kromme. Je kunt eventueel wat spelen met zwarte tinten. De hoger gelegen ribbels iets oplichten middels een dry-brush.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2015 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
tsjopper bob schreef:
Wat een verschrikkelijk lelijke kist. Maar daarom wellicht ook wel weer leuk.

Succes met de restauratie.

Denk voor de volgende keer aan het afplakken van de overgang van zilver (aluminium?) naar zwart. Als je dat met tape doe,
krijg je een mooie strakke overgang. Wellicht nu ook gedaan, maar de overgang is hoekig en niet een vloeiende kromme.
Je kunt eventueel wat spelen met zwarte tinten. De hoger gelegen ribbels iets oplichten middels een dry-brush.

René


Dank voor de tips.

Nu ik weet wat er allemaal bij deze kist fout is gegaan zal ik er niet weer in trappen.

Over de lelijkheid gesproken :?:
Persoonlijk is het wel een geinig beesje, wanneer je beseft dat zij in het jaar 1919 haar eerste vlucht als volledig aluminium vliegtuig deed, word zij opeens mooi. Zij was dus 's werelds eerste all-metal burgervliegtuig.

Maar je begrijpt in ieder geval waarom ik haar een repaint geef. Zeker, omdat ik weet dat ik het beter kan. :D

What can i say, i'am a perfectionist, only for the best brew :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 1:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik begrijp dat je nog met de kwast verft, maar als ik dit zou spuiten, dan zou ik eerst het beestje glanszwart spuiten en dan het zilver. Dit omdat zilver nu eenmaal lekker valt over glanzend zwart. Mogelijk dat dit ook bij het verven zo werkt. Daarnaast zou ik voor het onderstel geen zwart gebruiken, maar het donkerste grijs wat je kunt krijgen. Op een schaalmodel is zwart eigenlijk "not done" Door het donkerste grijs, bv tire black, te gebruiken kun je ook nog een beetje met de tint spelen waardoor je wat meer diepte krijgt.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2015 4:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Dank voor de tip Sebooo.

De primerlaag onder het aluminium is zwart. En bij het opnieuw schilderen zal ik dezelfde zwarte primerlaag aanbrengen.
Bij het verven de vorige keer liep de aluminium onder de tape door, door de fijne ribbel die er op zit. Ik ben bij afplakken altijd bang dat ik na het verven de grondlaag met de tape meeneem.

Wat de tinten betreft, laat ik me leiden door het beperkte foto materiaal dat ik heb. Over de tinten ben ik op zicht tevreden, alleen zijn de laklagen zo dik geworden dat het golfplaat-effect weg is gevallen.
Met het blote oog lijkt het glad, het is dat het op de foto's nog te zien is. Ik denk dat ik de tinten ga zoeken ik de afwerking met mat en gloss clear, plus dat ik de banden misschien een andere lichtere kleur ga geven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement