Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 8:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2015 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:) Toen ik ongeveer 15 was had ik al twee kitjes van Mach 2 gebouwd. De modellen van die bouwjaren heb ik al reeds niet meer. De eerste die ik had gebouw was een Sikorsky S-51 van de MLD "Jezebel".
Daarna heb ik een MLD Grumman TBM-3W gebouwd. Beide waren uit eindelijk zeer goed geworden. Dus onbekend met de kit maker ben ik niet. En ondanks de pauze van een aantal jaar, ben ik het bouwen niet verleerd.

Helaas zijn er wel dingen die ik weer opnieuw moet aanschaffen, zoals bijvoorbeeld airbrush-guns voor schilderen en primen. Maar dat neemt niet weg dat ik niet kan bouwen tot het punt van schilderen.
Bij de T-6 Texan * ben ik al zover dat ik kan airbrushen, dus die staat veilig opgeborgen daarop te wachten.
Intussen bouw ik lekker verder. :brouw:

Mocht ik mijn foto's van mij oude kitjes weer terugvinden zal ik er wel een gezamelijk verslag van maken. :D
Ik weet niet zeker of ik ze nog heb, er is het een en ander verloren gegaan met de verhuizingen die ik achter de rug heb.

* Bekijk mijn verslag 1:72 RLS T-6 Texan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2015 9:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Scale72Modelking1984 schreef:
De Convair 340 heeft ook een sovjet-zuster. De Iljusin Il-14.
Mocht deze nog eens in 1:72 komen dan zal ik die ook zeker gaan bouwen. :)
Wellicht dat A-model er met eentje uit komt. Die maken wel vaker in 1:72. Ik heb zelf de il-12 gebouwd in 1:144. De il-14 in 1:144 staat in de wachtrij.

Succes met de bouw van deze. Je zult het nodig hebben :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Mijn handen jeuken om de Convair verder te bouwen, alleen wil ik eigenlijk de CV 340 bouwen met een compleet interieur, weet iemand hoe de KLM versie er vanbinnen uitzag?

Ik zou het super vinden als ik informatie over de binnenkant van deze dame had. Alvast bedankt voor jullie hulp. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
photo 342725
Heb je hier iets aan?

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
:D Bedankt VJ.

Misschien kun je hem per pb iets groter naar me sturen, zodat ik iets meer detail zie.

Zelf heb ik ook al iets gevonden

photo 342840

Nu alleen nog omzetten in een duidelijke bouwtekening in Autocad.

Mochten er nog mensen zijn die nog meer info hebben, is het welkom. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 nov, 2015 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Ik heb het bestand helaas niet groter dan op het plaatje. Maar uit diverse andere foto's en tekeningen uit die tijd kan je ongeveer vaststellen dat de stoelen grijs/lichtblauw waren en de headrest omwikkeld met een witte omtrek. De wanden waren houtlook bruin (met kunstnerven) en de tapijten veelal rood/bruin in vale tinten. Op het plaatje lijkt het tapijt vuurrood, maar die harde kleurstelling kwam pas eind jaren '60, begin jaren '70 in de mode. In de tijd van de Convair en de Constellation moesten interieurs rust en klasse uitstralen en waren gedekte, niet duidelijk sprekende kleuren in de mode.

http://www.art-aviation.com/VENDRE/Vend ... away12.jpg
http://www.art-aviation.com/GALERIE/pho ... el-KLM.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 138887.jpg
http://simmonscollection.com/posters.cfm (zoekterm KLM laat ook een paar mooie afbeeldingen zien)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2015 2:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
VJ nogmaals hartelijk dank.

En wat de kleuren betreft...

Dat komt helemaal goed. Wil ik nog iets van het interieur zichtbaar hebben, kan ik me niet aan de werkelijke kleuren van die tijd houden. Ik kan er hoogstens op sommige punten naar hinten, maar zelfs dan is de tint zeer veel lichter gemaakt. Op deze manier komt het uiteindelijke resultaat in de richting van de werkelijkheid.
Zo zullen de wanden spierwit worden, ik weet dat het niet in werkelijkheid deze kleur had. Ik moet rekenen houden met het weinige licht dat in het model komt, en op schaal zul je in eerst instantie de stoelen door de ruitjes zien, dat de wanden wit zijn valt dan vaak weg. Maar je kunt dan in ieder geval, het zij met enige moeite, het interieur zien zonder gebruik van LED's en dergelijke.

Op de uiteindelijke foto's zal ik het interieur moeilijk kunnen vastleggen, maar als je het maar met je ogen af en toe kunt zien, ben ik al tevreden. Ik heb intussen al enkele ideeën hoe ik het zal gaan vormgeven. :)



Wordt vervolgd... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 nov, 2015 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Vandaag ben ik bezig geweest met de paneel-lijnen op de vleugels. Een aantal duidelijke foto's op zoeken, radio aan en scriben maar. Gewoon een lekker rustgevend werkje, vanavond wanneer het licht wat minder is zal ik verder gaan met de technische tekeningen voor het interieur van deze beauty.

Wanneer de lijnen er allemaal netjes opstaan zal ik een paar foto's schieten van het resultaat. Wanneer dat precies is weet ik niet omdat ik een uiterst langzaam tempo van bouwen heb bij deze kit. Hij is nogal... Hoe zal ik het zeggen. Veel dingen die aangepast en verbeterd moeten worden. Een hersenkraker.

Wat de romp betreft, daar heb ik ook nog veel dingen die eraan gedaan moeten worden.
Zo zitten er van die vervelende uitstekende stukjes plastic aan de binnenkant in, die ik eruit moet halen voordat ik er überhaupt een interieur in kan passen. Daarnaast moet ik denk ik de dikte van het plastic wat uitdunnen en strakker maken.
Van de ruitjes die erbij zitten heb ik er een geprobeerd te polijsten, ze zijn zo dun dat je ze niet mooi helder kunt krijgen. Dus wat de ruiten betreft die ga ik zelf maken, en dan maak ik ze rondom 1mm groter dan moet.

Dit was een kleine update van stappen die ik aan deze kit in de komende tijd ga doen.



Wordt vervolgd... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2015 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Een kleine update.

Bij het zoeken naar fotomateriaal van de Convair CV340/440 kwam ik deze gedetailleerde foto's tegen.

photo 343330

photo 343329

photo 343328

Hoewel ik de foto's eigenlijk bekeek voor de paneel-lijnen het motor-gedeelte, kwam ik, bij het zien van deze foto's, erachter dat ik naast de motoren en of andere air-intake moest maken.
Ook is er een (of twee) lamp(en) op de vleugel te zien die uitklappen bij gebruik. De foto's spreken eigenlijk voor zich.

Wanneer ik de aanpassingen bij mij model heb aangebracht zal ik wat foto's schieten en in het verslag bijvoegen.


Wordt vervolgd... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2015 0:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Hier een kleine update.

photo 343419 photo 343417
De air-intake van de linkervleugel, zoals je ook op voorgaande foto's zien kunt.

photo 343416 photo 343418
Dit gat zal uiteindelijk de lamp uitgeklapt pronken, zoals je op een van de vorige foto's kunt zien.


Ik ben nog niet klaar. Moet hier en daar nog een aantal paneel-lijnen scriben, de uitlaten moeten er nog in plus onderstel-ruimte.
Meer foto's volgen...



Wordt vervolgd... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement