Instrumentenpaneel er in geplakt. Ik heb het gezekerd door een gaatje door neus en paneel te boren en daarin een stukje staf te lijmen om te voorkomen dat het los komt. Dat is me bij de F.K.52 ook overkomen (ergens diep in de neus verdwenen), maar ondanks de glazen kap heeft daar nog niemand van gemerkt, geloof ik.
Begint ergens op te lijken. Weer gepast op de vleugel.
De spleten tussen romp en vleugel vallen mee; als de romp goed aangedrukt wordt, zijn ze bijna weg.
Dan de prop. Optekening en foto's ziet de spinner er toch duidelijk anders uit dan het dingetje in de kit.
Ik heb ook nog gezocht naar een foto van de PH-NDP, maar om de een of andere reden zijn die vrijwel allemaal zonder spinner. De oplossing:
Links het ding uit de kit, daarnaast wat Duitse bommen, waarvan het puntje prima als spinner kan dienen, en een (verstelbare) prop met de juiste diameter. Groefje er in gezaagd, waarin na verder uitvijlen precies de prop gaat passen.
Verder het schilderschema uitgezocht. De originele tekening (hand ingekleurd):
De rood-wit-blauwe roeren laat ik weg; zaten niet op de NDP.
De neus moet wel anders; het lijkt er op dat er een witte baan loopt tot aan de scharnieren op de neus, of misschien wel tot aan de voorruit.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.