Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 18:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2015 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ik ben onder de indruk van dit knappe toestel!
Hij is zo te zien zeer strak gespoten en de decals springen mooi in het oog.
Echt super gedaan!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2015 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Dank voor de mooie woorden!

Zondag middag en vriendin-lief kijkt naar Vampire Diaries, dus heb ik weer tijd om verder aan dit model te werken.

De cheatline zit nu ook aan de rechterkant, dus kan ik nu eindelijk de cockpit ramen er op doen. Deze zijn van Authentic Airliners (van dezelfde maker als het model dus). Het leuke is dat je ook echt daarwerkelijk de piloten kunt zien zitten. Dit geeft het dus nog eens een extra dimensie. De cockpit ramen en de decals van TwoSix lijnen niet helemaal op zoals je kunt zien, maar dat werk ik later nog wel weg. Tevens de neus en de 'anti glare' zwart geschilderd.
Afbeelding

Ook begonnen met het Coroguard. Het probleem hierbij is dat hij niet helemaal mooi uit lijnt met de pylons van de motoren (waarschijnlijk is het Coroguard decal ontworpen voor de incorrectie 707 van Minicraft of Airfix.). Daarom moet dit aangepast en bijgesneden worden. Het stukje decal dat dan over is gaat dan weer naar de ander kant van de pylon. Een hoop gepiel, maar uiteindelijk wel gelukt.
Afbeelding

Voordat de achtervleugels er op gaan heb ik eerst nog een lichte weathering aan gebracht aan de achterkant. Dit doe ik meestal met een wash of in dit geval met Tamiya weathering master.
Afbeelding

Tevens ook een lichte weathering op de vleugels aangebracht (ik weet niet zeker of het goed te zien is op de foto's). Mij is altijd geleerd dat als je denkt dat je nog wat meer moet weatheren je moet stoppen (zo blijft het zo natuurlijk mogelijk). Daarom is het effect minimaal, maar dat is precies zoals ik het wil hebben.
Afbeelding

En dit is de status op het moment! De achter vleugels zitten er nu ook eindelijk op, evenals de voorste landing bay doors. Ook zijn de door outlines wit gemaakt (door het decal van de detailing set over het groen te doen).
Afbeelding

Het einde komt dichterbij. Volgende week redelijk druk, maar ik hoop hem toch echt binnen twee weekjes af te hebben. Nu alvast maar weer nadenken over het volgende project. Wordt het de Martin 4-0-4 van F-RSIN (in Southern kleuren) of de 727-200 van Authentic Airliners (in Air Holland kleuren)? Mmmm, keuzes, keuzes. :P

Wordt vervolgd!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jun, 2015 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Het ziet er prachtig uit! De motoren zijn echte eye-catchers geworden, zoals je wilde.
Voor je volgende project kies ik voor de Martin 404, omdat ik dat toestel nog nooit voorbij heb zien komen in model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 8:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Ik vind hem schitterend worden, eeuwig zonde dat je dit soort bakken amper nog vliegend tegen komt.
Maar zoals je hem hebt gebouwd een waardig alternatief om naar te kijken 8) .

Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Hij is prachtig geworden! Goed opgelost met de decals die eigenlijk voor een -100 waren bedoeld ;-)
Ben het met Jan eens, vervlogen tijden... Het Transavia van toen moet geweldig zijn geweest om voor te werken.

cheers VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2015 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ze is erg mooi! Wel vind ik de luchtinlaten aan de zijkant van de motor teveel in het oog springen. Misschien kun je bij een volgend model een filtertje aanbrengen.

Ik kijk uit naar de eindfoto's!

Mijn voorkeur gaat uit naar de air holland 727 8)

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2015 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Citaat:
Wel vind ik de luchtinlaten aan de zijkant van de motor teveel in het oog springen


Hoi Lex, dat klopt ook wel, want als je naar deze foto kijkt zie je dat Martijn's weergave zeer realistisch is.
http://www.aussieairliners.org/b-707i/h ... 7.066l.jpg

ps, ik ga ook voor de 727 ;-) Overigens ben ik ook heel benieuwd naar de Martin, maar de 727 past beter in het voornemen van Martijn om van ieder type er eentje te hebben en dan bij voorkeur in de kleuren van een Nederlandse maatschappij. In het rijtje historische vliegtuigen van HV, KLM en MP mag AD natuurlijk niet ontbreken.

cheers VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jul, 2015 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Erg mooi aan het worden. Hij is nog niet helemaal af toch? De weathering vind ik erg mooi minimaal aangebracht, alleen op de plekken waar het veel zit normaliter.

ik stem ook op de Martin 404, want die heb ik nog niet voorbij zien komen. De Air Holland 727 wel.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2015 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Iedereen heel erg bedankt voor de complimenten!

ph-adk schreef:
Ze is erg mooi! Wel vind ik de luchtinlaten aan de zijkant van de motor teveel in het oog springen. Misschien kun je bij een volgend model een filtertje aanbrengen.

Vintage Jet schreef:
Hoi Lex, dat klopt ook wel, want als je naar deze foto kijkt zie je dat Martijn's weergave zeer realistisch is.
http://www.aussieairliners.org/b-707i/h ... 7.066l.jpg

Als je decals gebruikt ipv verf kan het inderdaad soms zo zijn dat ze iets te veel in het oog springen. Echter ik vind deze keer dat dit ook zo moet zijn omdat (zoals VJ ook al zei) ze in het echt ook behoorlijk zichtbaar zijn:

Afbeelding

Wel ben ik benieuwd wat je precies bedoeld met een filtertje :) Ik sta altijd open voor nieuwe technieken.

Carvair schreef:
Ik vind hem schitterend worden, eeuwig zonde dat je dit soort bakken amper nog vliegend tegen komt.

Vintage Jet schreef:
Ben het met Jan eens, vervlogen tijden... Het Transavia van toen moet geweldig zijn geweest om voor te werken.

Ik deel deze mening ook 8). Het geluid bij het opstijgen alleen al is geweldig. Vandaag de dag zijn de vliegtuig een beetje meer van hetzelfde. Maar ja, als we het realistisch bekijken zijn ze nu natuurlijk wel veel schoner, efficiënter en comfortabeler.

FokkerFan schreef:
Hij is nog niet helemaal af toch?

Nee, zeker niet! De antennes en landing bay doors moeten nog aangebracht worden evenals nog een hoop decals. Inmiddels is ook de rechterkant van het model ver af. Ik zal proberen na het weekend weer wat foto'tjes te plaatsen

2-2 voor de 727 of de 4-0-4 :P ik neig zelf naar de 4-0-4 omdat ik ook nog geen bouwverslag van een model van F-RSIN langs heb zien komen. Dat is dus misschien wel een keer leuk. Maar wie weet doe ik ze allebei tegelijk wel :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2015 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
malair schreef:
Echter ik vind deze keer dat dit ook zo moet zijn omdat (zoals VJ ook al zei) ze in het echt ook behoorlijk zichtbaar zijn


Jullie hebben helemaal gelijk.

Een filter is een zeer verdunde hoeveelheid verf of, zoals ik heb gedaan een drup verf door de blanke lak ( 2 vliegen in 1 klap ) Je ziet het nauwelijks met 1 laag maar meerdere lagen geven natuurlijk een groter effect. Hier staat mijn verslag. Op pagina 5 de foto's zonder en op pagina 6 met filter (en matte lak dat geeft natuurlijk ook een effect) https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 4&start=50

Je trekt de kleuren als het ware wat naar elkaar toe. Ik ben het nu al een paar keer tegen gekomen op verschillende fora en ben er erg van gecharmeerd. Daarbij is het ook een werkje van niks natuurlijk mits je een airbrush hebt.

Ik stem nog een keer voor de 727. 3-2.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement