Citaat:
Als het kan zou ik wel iets meer verwering aanbrengen op bijvoorbeeld het stabilo
Citaat:
Ik zou wel een wash in de wielbakken willen suggereren, niet eens zozeer als viezigheid maar meer voor de diepte/schaduwwerking
Jelle en Ingmar, dank voor de positieve reacties. Daar heb ik wel over nagedacht, maar dit toestel wordt gebruikt als 'yacht in the air' en bevindt zich in werkelijk smetteloze conditie. Zie ook de foto van de glimmende gearbay van J13 die ik aan het begin van dit draadje heb gepost.
Citaat:
En ik mis de registratie en het Grumman-logo nog op de staart. Komen die er ook nog op?
Ja. Bij de eerste gelegenheid dat ik weer custom decals ga maken neem ik deze mee. Maar het was zo'n klein detail dat ik toch het eindproduct aan jullie wilde laten zien. Maar je hebt gelijk, die moeten er zeker nog op.
Citaat:
Is dit trouwens het vliegtuig dat bij Chalk's Ocean Airways dienst deed?
Ja, dit type wel maar J5 zelf niet. Chalks (dat ouder was dan KLM en daarmee toen dus echt de oudste vliegmaatschappij) heeft vanaf 1963 veel Mallards in dienst gehad. De laatste jaren alleen nog in de turbine versie. Het ongeluk met J27 betekende het einde van commerciële vluchten met dit type in de VS. Zie ook mijn post met achtergronden aan het begin van dit draadje.