Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 20:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 apr, 2014 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Dank voor de inspiratie, zal er eens aan gaan werken (zo simpel mogelijk).
Intussen zitten de touwtjes vast, en heb ik ook de brandstofpijp van vleugel naar motorcompartiment er in geplakt. Was messing in het echt, dus hierzo ook.

Afbeelding

Het richtingsroer is er weer afgevallen, maar dat komt wel goed.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 apr, 2014 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Gisteren een nieuwe camera gekocht met meer macro-power en lichtgevoeligheid. Testje:

Afbeelding

Wordt je dus onmiddelijk voor gestraft. De brandstofjleiding tussen vleugel en motorcompartiment is duidelijk te zien. Een "gaatje" in de romp ook, was mij nog niet opgevallen bij het bekijken van het model zelf. En dat de voorruit een beetje scheef staat (asymmmetry in het gescratchte windsscherm) wist ik wel, maar hier valt het wel erg op. Gemengde gevoelens dus; net als bij mensen moet je de foto's dus maken van de voordeligste kant.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 apr, 2014 9:07 am 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18529
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat je met deze macro foto laat zien is wellicht in het echt 2 x 2 cm. Daar moet je dus inderdaad met een flinke knipoog naar kijken, anders wordt je helemaal gek.

Bij mijn modellen weet ik zelf wel wat echt niet goed is, ik probeer dat uiteraard te verbloemen door de foto's tactisch te maken. Heb ik alleen maar foto's van de linker zijde? Dan is er vast wat aan de hand met de rechterzijde :lol: Als je het model vanaf een halve meter bekijkt zijn er al heel veel schoonheidsfoutjes die een leek helemaal niet opvallen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 apr, 2014 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mwah, afgezien van wat je opnoemt, vind ik het er toch niet slecht uitzien. Tja, macro's zijn altijd funest, maar ik heb erger gezien. Het duurt niet lang meer voordat ie af is zeker?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Het eind komt in zicht. Aan de linkerkant van de cowling zit nog een luchthapper.

Afbeelding

Opgeboord half stukje 1,2 mm plastic staf. Dit kwam ik op het spoor, toen in de F.K.41 kit van Kora in mijn voorraad eens bekeek. Die ziet er overigens een stuk beter uit dan de Dujin kit; dunnere en fijner gedetailleerde onderdelen, goed windscherm, beter interieur, volledige decals. Wordt ook als Finse versie geleverd, maar dan zitten er foute ski's bij.
De uitlaat onder de neus gelijmd. De lange uitlaat die ook in de kit zit, hoort bij het Deense verleden van deze kist; tijdens de Melbourne race zat die er op.

Afbeelding

Hierna begonnen om de roeren vast te plakken. De ailerons:

Afbeelding

Om ze goed te laten passen moest ik de verf weghalen bij de scharnieren.
Toen ik het hoogteroer wilde vastmaken, bleek er nauwelijks ruimte om ze naar beneden uit te slaan; het kwam tegen de uithouders (control horns) van het richtingsroer aan, een gevolg van het verhogen van het stabilo en het onvoldoende verlengen van het richtingsroer. Ik heb de control horns dus wat naar beneden verhuisd.

Afbeelding

Daarna de hoogteroeren vastgemaakt. Moest toch weer een stukje tape gebruiken om het linker roer op zijn plaats te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Nu eigenlijk alleen nog de deuren en de stuurkabels voor het richtingsroer. En alles bijwerken.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
De deuren zitten er in, natuurlijk opengezet. Wordt straks wel een beetje koud in de sneeuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze kunnen iets minder ver opengezet worden dan op simmge foto's. Er moet dus iets niet kloppen met de plaats van de vleugelligger en/of de rompspanten (waarschijnlijk het eerste).
Ook de stuurkabels zitten op hun plaats (zoals gebruikelijk 0,06 mm zwartgeverfde vislijn).

Afbeelding

En de prop.

Afbeelding

Nog en fototje met een muntje; best een klein modelletje (weer).

Afbeelding

En toen kwam ik tot de ontdekking, dat de stijlen voor het stabilo nog ontbraken. Die staan nu in de grijze verf. Daarna hier en daar nog wat zijdeglans vernis er op.

Rob

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 apr, 2014 22:05 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18529
Woonplaats: Hurdegaryp
Spannend, die laatste puzzelstukjes hoor. En inderdaad, wat is ze klein !!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2014 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
mooi werk aan deze kleine reus.

kleine vraag, dienen de 2 kabels die de uiterste standen van de ski's blokkeren niet beide een beetje los te staan in neutrale stand? Nu kan de ski enkel nog oneffenheden opnemen in 1 richting, terwijl ik denk dat bij een landing op de sneeuw het achtersteuntje toch wel redelijk diep kan doorzakken. Moet daar trouwens geen skie'tje opkomen???

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2014 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
kleine vraag, dienen de 2 kabels die de uiterste standen van de ski's blokkeren niet beide een beetje los te staan in neutrale stand? Nu kan de ski enkel nog oneffenheden opnemen in 1 richting, terwijl ik denk dat bij een landing op de sneeuw het achtersteuntje toch wel redelijk diep kan doorzakken.

De voorste kabel is een elastiek, die staat dus altijd strak om de voorkomen dat de punt van de ski de sneeuw in duikt.
Citaat:
Moet daar trouwens geen skie'tje opkomen???

Op geen van de foto's is een skietje te zien; ik denk dus dat dat niet gedaan is omdat de belasting op de staartslof (op zich al een soort skietje) tamelijk laag is (de staart is door één man op te tillen).

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 apr, 2014 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Goh wat een klein dingetje is het. Ik had niet verwacht dat ie erg groot zou zijn, maar zo klein had ik het helemaal niet verwacht. Des te knapper is het resultaat dat je hier levert. Leuk detail van het vliegtuig vind ik de navigatielichtjes bovenop de vleugel. Hoe vaak heb je die er al af gebroken?

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement