Het eind komt in zicht. Aan de linkerkant van de cowling zit nog een luchthapper.
Opgeboord half stukje 1,2 mm plastic staf. Dit kwam ik op het spoor, toen in de F.K.41 kit van Kora in mijn voorraad eens bekeek. Die ziet er overigens een stuk beter uit dan de Dujin kit; dunnere en fijner gedetailleerde onderdelen, goed windscherm, beter interieur, volledige decals. Wordt ook als Finse versie geleverd, maar dan zitten er foute ski's bij.
De uitlaat onder de neus gelijmd. De lange uitlaat die ook in de kit zit, hoort bij het Deense verleden van deze kist; tijdens de Melbourne race zat die er op.
Hierna begonnen om de roeren vast te plakken. De ailerons:
Om ze goed te laten passen moest ik de verf weghalen bij de scharnieren.
Toen ik het hoogteroer wilde vastmaken, bleek er nauwelijks ruimte om ze naar beneden uit te slaan; het kwam tegen de uithouders (control horns) van het richtingsroer aan, een gevolg van het verhogen van het stabilo en het onvoldoende verlengen van het richtingsroer. Ik heb de control horns dus wat naar beneden verhuisd.
Daarna de hoogteroeren vastgemaakt. Moest toch weer een stukje tape gebruiken om het linker roer op zijn plaats te houden.
Nu eigenlijk alleen nog de deuren en de stuurkabels voor het richtingsroer. En alles bijwerken.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.