FokkerFan schreef:
Interessant toestel ga je bouwen. Althans, als je bij de Sabena 747-300 blijft. Zoals je al hebt kunnen lezen in het topic over de 747-300 is de OO-SGD uniek in zijn soort. Deze is vrij makkelijk te maken uit de 747-400 bouwdoos die je hebt. Eigenlijk hoef je alleen die sprieten aan het uiteinde van de vleugels eraan te zetten i.p.v. de winglets en andere motoren er onder te hangen. Ik zou je dan ook aanraden om deze te bouwen. In welk kleurenschema van Sabena ga je 'm maken? De helemaal witte met billboard letters of die met de blauwe staart en streep over de romp? Heb je de decal al trouwens?
Voor de motoren kan je ook een setje van Braz bestellen bij de luchtvaarthobbyshop. Ik weet niet of ze op voorraad zijn, maar meestal worden ze wel snel aangevuld. Verzendkosten naar België zouden niet te hoog moeten zijn, mocht je niet in de gelegenheid zijn ze zelf te halen. Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik zou zeker wel voor de juiste motoren zorgen.
Daarnaast zou ik ook goed de raampjes tellen in de romp. Meestal bestellen luchtvaartmaatschappijen hun vliegtuig volgen hun wensen en eisen, met als gevolg dat de toiletten en andere hokjes nog wel eens op verschillende plaatsen willen zitten en er daar dus geen raampjes in de romp geet werden. Zo hebben de 747-400's van de KLM vooraan aan de linkerzijde een heel stuk zonder ramen. Kijk maar eens op foto's. Voor lou model moet je er dus misschien ook wel een paar dicht plamuren.
Kortom is het qua ombouw niet zo heel moeilijk om hier het juiste model van te maken. Alleen de pasvorm en de opbouw van de onderdelen is niet echt optimaal. Wacht maar totdat je het gat in de buik dicht gaat maken. Maar daar hebben we nog wel tip voor, we laten je niet in de steek!
De foto's zien er veel belovend uit. Succes!
@Fokkerfan, mijn beslissing is gevallen om de gans witte met azuurblauwe letters te bouwen.
Vandaag heb ik de decals aangekregen en deze zijn werkelijk schitterend...de raampjes ga ik nog wel eens goed nakijken want het is me al opgevallen dat de 747-300 van Sabena langs de rechterkant een raampje minder heeft dan deze 400 serie van Lufthansa.
Ik heb al veel moeten plamuren en schuren, je gaat het zo meteen zien op de foto's.
Met de motoren ben ik ook aan het twijfelen, ik heb al 2 motoren onder de vleugels gehangen en langs de andere kant vind ik het eigelijk niet nodig om deze aan te passen.
Op de onderkant van de motoren zit eigelijk een soort vin en als ik deze wat zou wegschuren valt het al iets minder op dat het andere motoren zijn.
Inderdaad, zoals je aanhaalt, de pasvorm is een ramp, zeker de vleugels waar ik al op gevloekt heb.