Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 13:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 aug, 2013 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
FokkerFan schreef:
Interessant toestel ga je bouwen. Althans, als je bij de Sabena 747-300 blijft. Zoals je al hebt kunnen lezen in het topic over de 747-300 is de OO-SGD uniek in zijn soort. Deze is vrij makkelijk te maken uit de 747-400 bouwdoos die je hebt. Eigenlijk hoef je alleen die sprieten aan het uiteinde van de vleugels eraan te zetten i.p.v. de winglets en andere motoren er onder te hangen. Ik zou je dan ook aanraden om deze te bouwen. In welk kleurenschema van Sabena ga je 'm maken? De helemaal witte met billboard letters of die met de blauwe staart en streep over de romp? Heb je de decal al trouwens?

Voor de motoren kan je ook een setje van Braz bestellen bij de luchtvaarthobbyshop. Ik weet niet of ze op voorraad zijn, maar meestal worden ze wel snel aangevuld. Verzendkosten naar België zouden niet te hoog moeten zijn, mocht je niet in de gelegenheid zijn ze zelf te halen. Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik zou zeker wel voor de juiste motoren zorgen.

Daarnaast zou ik ook goed de raampjes tellen in de romp. Meestal bestellen luchtvaartmaatschappijen hun vliegtuig volgen hun wensen en eisen, met als gevolg dat de toiletten en andere hokjes nog wel eens op verschillende plaatsen willen zitten en er daar dus geen raampjes in de romp geet werden. Zo hebben de 747-400's van de KLM vooraan aan de linkerzijde een heel stuk zonder ramen. Kijk maar eens op foto's. Voor lou model moet je er dus misschien ook wel een paar dicht plamuren.

Kortom is het qua ombouw niet zo heel moeilijk om hier het juiste model van te maken. Alleen de pasvorm en de opbouw van de onderdelen is niet echt optimaal. Wacht maar totdat je het gat in de buik dicht gaat maken. Maar daar hebben we nog wel tip voor, we laten je niet in de steek!

De foto's zien er veel belovend uit. Succes!



@Fokkerfan, mijn beslissing is gevallen om de gans witte met azuurblauwe letters te bouwen.
Vandaag heb ik de decals aangekregen en deze zijn werkelijk schitterend...de raampjes ga ik nog wel eens goed nakijken want het is me al opgevallen dat de 747-300 van Sabena langs de rechterkant een raampje minder heeft dan deze 400 serie van Lufthansa.
Ik heb al veel moeten plamuren en schuren, je gaat het zo meteen zien op de foto's.
Met de motoren ben ik ook aan het twijfelen, ik heb al 2 motoren onder de vleugels gehangen en langs de andere kant vind ik het eigelijk niet nodig om deze aan te passen.
Op de onderkant van de motoren zit eigelijk een soort vin en als ik deze wat zou wegschuren valt het al iets minder op dat het andere motoren zijn.
Inderdaad, zoals je aanhaalt, de pasvorm is een ramp, zeker de vleugels waar ik al op gevloekt heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 aug, 2013 13:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
De decals :
Afbeelding
Afbeelding

Volop aan het plamuren om de kieren van de vleugels weg te krijgen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 sep, 2013 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Momenteel geen evolutie meer in de Jumbo wegens te drukke periode op het werk...
De hoogteroeren zijn nog steeds niet aangekomen bij de winkel waar ik de kit heb gekocht :(
Ik hoop zo vlug mogelijk verder te kunnen met de bouw...
Aan de rechterkant moeten normaal meer raampjes komen maar ik heb gekozen om dit zo te laten.
Als ik de beslissing eerder had genomen om er een Sabenatoestel van te maken dan had ik de raampjes er in kunnen maken nog voor ik de romphelften aan elkaar had geplakt. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 okt, 2013 14:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Goed nieuws!
De hoogteroeren zijn aangekomen dus de bouw kan verder gaan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 maart, 2014 19:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Momenteel een grote wijziging.
De 747-300 heeft plaats gemaakt voor de bouw van de 200-serie.
Hiervoor heb ik dezelfde kit op de kop getikt als de Cargo B, namelijk de E4B.
Hoe zit het nu met de bouw? Wel, ik heb op het upper deck al de raampjes aangebracht.
Bij de 747 Cargo B had ik ook een opmerking gelezen over de de uitlaten van de motoren die bij Revell dicht gewerkt zijn.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Afbeelding
Afbeelding

Bron: www.airliners.net


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jul, 2014 21:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Pfoe, eindelijk wat tijd gehad om eens wat verder te knutselen.
Door mijn drukke beroepsleven en ook de aankoop van een huisje is alles wat in vertraging geraakt.
Zoals ik in mijn vorige post al liet weten is er een E4B in de plaats gekomen die als 200 serie gaat dienen.

Momenteel heb ik langs een kant de vleugel al aangebracht en de kieren dicht geplamuurd en opgeschuurd.

Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van zodra ik wat kan verder werken volgen er nieuwe foto's!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement