Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 4:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Je pakt het wel erg groots aan! Ik zou zelf voor de luie manier zijn gegaan en de bagagedeuren er op plakken als decal. Wel goed om te weten dat die fairing aan de rechterkant kleiner is, voor als ik een nieuwe A318 bouw (want dat Air France ding dat ik heb ziet er niet uit).


Dank je, zoals je weet ben ik nogal een zeur als het om dat soort dingen gaat. Aan de andere kant vind ik het ook leuk om het gewoon te proberen. Nadeel is alleen dat de bouw daardoor niet echt opschiet...

Wil je je A318 restaureren of ga je een compleet nieuwe maken?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik ga wel echt een compleet nieuwe maken, want degene die ik heb heeft de vleugels te ver naar voren zitten. Ik heb alleen nog geen kit die ik ervoor op wil offeren :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 16:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Ik ga wel echt een compleet nieuwe maken, want degene die ik heb heeft de vleugels te ver naar voren zitten. Ik heb alleen nog geen kit die ik ervoor op wil offeren :mrgreen:


Misschien straks de nieuwe Zvezda A320 halen en die verbouwen? Dan heb je meteen een hele bijzondere.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
FokkerFan schreef:
TheFlyingDutchman schreef:
Ik ga wel echt een compleet nieuwe maken, want degene die ik heb heeft de vleugels te ver naar voren zitten. Ik heb alleen nog geen kit die ik ervoor op wil offeren :mrgreen:


Misschien straks de nieuwe Zvezda A320 halen en die verbouwen? Dan heb je meteen een hele bijzondere.


Dat is inderdaad wel een goede, want het nadeel van de Zvezda A320 is dat er (heel waarschijnlijk) niet zulke mooie decals bij zitten met doorzichtige cabineramen. Als je een A318 bouwt lukken open raampjes toch niet, dus kan ik er grijze decals op doen die ik nog heb.

Een TAROM A318 met take-off flaps.. goed idee :brouw:
EDIT: door jouw topic ben ik eens door Airliners.net gaan bladeren en eigenlijk is de TAROM livery best saai. Ik vind de A318's in het vorige Avianca schema heel erg mooi, als ik daar decals voor kan vinden dan weet ik wel wat het wordt 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Dat is inderdaad wel een goede, want het nadeel van de Zvezda A320 is dat er (heel waarschijnlijk) niet zulke mooie decals bij zitten met doorzichtige cabineramen. Als je een A318 bouwt lukken open raampjes toch niet, dus kan ik er grijze decals op doen die ik nog heb.

Een TAROM A318 met take-off flaps.. goed idee :brouw:
EDIT: door jouw topic ben ik eens door Airliners.net gaan bladeren en eigenlijk is de TAROM livery best saai. Ik vind de A318's in het vorige Avianca schema heel erg mooi, als ik daar decals voor kan vinden dan weet ik wel wat het wordt 8)


Een Avianca A318 zou wel heel mooi zijn ja. Tja, Tarom is niet heel spectaculair, maar toch wel leuk vind ik. Ik verwacht niet dat je veel zal hebben aan de decals van Zvezda, bovendien zullen dat waarschijnlijk alleen die van Aeroflot zijn. Wel mooi, maar ik vind ze mooier staan op een SSJ, Tu-154 of IL-96. Maar ja, ga je voor de Avianca A318 dan moet je er welrekening mee houden dat je de decals waarschijnlijk bij Gaston vandaan moet halen...

EDIT: Even een kleine update van de progressie van vandaag.
Afbeelding

Zoals te zien is op de foto is het bagageluik weer één geheel. Enig nadeel van deze hele verbouwing is dat het voorste deel nu niet helemaal lekker meer op het middendeel aansluit. Maar dat lossen we wel op zodra de lijm is opgedroogd.


Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2013 8:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik ben overtuigd van het maken van een cockpitje Igmar, het ziet er zo veel levendiger uit dan zonder, en zeker veel beter dan alleen een cockpitdecal!

zat me af te vragen, het enige nadeel wat ik in jouw andere airbus a321 zie is dat het cockpit glas erg dik is voor de schaal, er zou toch een mogelijkheid moeten zijn om dat dunner te krijgen, en daar door helderder door bijvoorbeeld vacuum trekken, wat je ook wel ziet in de militaire modelbouw..

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 dec, 2013 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Tja, het cockpitraampje is er wel dik inderdaad. In principe kan die dunner gemaakt worden door te vijlen, schuren en vervolgens te polijsten, maar dan moet dat aan de binnenkant van het raampje. Als dat aan de buitenkant gedaan wordt, dan kan dat problemen gevne bij de passing.

Hoe werkt dat vacuüm trekken? Ik heb er nog nooit van gehoord in de modelbouw.

Fijne kerst iedereen!

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 dec, 2013 15:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik denk dat Jelle vacuformen bedoelt, dat is dat je met behulp van een onderdruk een stuk verwarmd plastic sheet over een mal heen trekt (bijvoorbeeld een onderdeel) om daar een kopie van te maken. Een makkelijkere manier is thermoformen, daarbij neem je een stukje plastic (bijvoorbeeld een stuk doorzichtig blisterverpakkingsmateriaal) en verwarmt dat gelijkmatig boven een kaarsje. Als je het dan over bijvoorbeeld een canopy heen trekt (die je op een staafje ofzo hebt vastgezet) krijg je een afgietsel ervan maar dan een stuk dunner. Maar voor een 1:144 airliner loont dat naar mijn mening zeker niet de moeite, omdat het heel moeilijk is om zo'n gethermoformed onderdeel netjes in het model te verwerken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2014 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
TheFlyingDutchman schreef:
Ik denk dat Jelle vacuformen bedoelt, dat is dat je met behulp van een onderdruk een stuk verwarmd plastic sheet over een mal heen trekt (bijvoorbeeld een onderdeel) om daar een kopie van te maken. Een makkelijkere manier is thermoformen, daarbij neem je een stukje plastic (bijvoorbeeld een stuk doorzichtig blisterverpakkingsmateriaal) en verwarmt dat gelijkmatig boven een kaarsje. Als je het dan over bijvoorbeeld een canopy heen trekt (die je op een staafje ofzo hebt vastgezet) krijg je een afgietsel ervan maar dan een stuk dunner. Maar voor een 1:144 airliner loont dat naar mijn mening zeker niet de moeite, omdat het heel moeilijk is om zo'n gethermoformed onderdeel netjes in het model te verwerken.


Tja, ik denk dat voor airliners het originele ruitje prima is, zeker op deze schaal.

Klein updateje, welke waarschijnlijk geen verrassing is. Ook voor de A318 heb ik wielbakken gemaakt en die een grijs kleurtje gegeven.

Afbeelding

Zo langzaam aan nader ik het moment dat ik de vier hoofdbestanddelen weer in elkaar kan schuiven.

Groetjes,

Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 feb, 2014 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zo, weer even een nieuw hoofdstuk toevoegen aan dit verslag. De kop is er af, maar staart zit er weer op!

Aan de linkerkant ben ik tevreden. Alles sluit weer netjes aan en ik verwacht dus dat wanneer de naad netjes weg is gewerkt er niet of nauwelijks nog iets te zien valt van het feit dat het verschillende delen waren. Oordeel zelf.
Afbeelding

Aan de rechterkant ben ik er iets minder tevreden over en dat heeft ermee te maken dat de raampjes niet helemaal op dezelfde lijn zitten. Daar moet ik dus nog wat werk in steken om het echt zo te krijgen als ik wil. Ook hier, oordeel zelf.
Afbeelding

Als dat gedaan is, dan pak ik de milliput erbij om de aansluiting bij de vrachtdeur te maken. Dat belooft ook nog een leuk klusje te worden.

Wordt vervolgd...

Ciao! Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement