TheFlyingDutchman schreef:
Leuk hoor
Heb je voor de decals al eens bij Decales de Guido gekeken?
En een spuitgiet A318 bestaat wel degelijk, zelfs incl Frontier decals en bijbehorende satcom antenne bobbel namelijk van Eastern Express. Hou het dus maar bij de Revell
Ja, dat is waar ook. Die van Eastern Express was ik vergeten, maar die overweeg ik ook niet eens aan te schaffen. Ben jij nog eens verder gegaan met je 737-100 van hun?
De decals van Decales de Guido heb ik ook bekeken ja. Ze zien er goed uit, maar bij de LHS hebben ze alleen A319 decals van ze. En op plaatjes van A318's op airlinercafe zie ik dat ook daarbij de cabineraampjes op de Frontier-titels gedrukt staan. Bovendien was Gaston van Nazca vrij snel met zijn reactie dus dacht ik, laat ik zijn decals maar afnemen. Eens kijken hoe die bevallen.
Gisteren ben ik maar eens begonnen met de motoren onder de loep te nemen. Op zich zijn de motoren netjes gedetaileerd. Echter één probleempje, ze lijken niet op de CFM56's die onder de baby airbussen hangen. Nu ben ik waarschijnlijk wel een zeur op dat gebied, maar als het kan wil ik ze natuurgetrouwer maken. Zo zien ze er nu uit:
En
zo zouden ze er uit moeten zien.
In het kort heb ik de volgende problemen ermee:
1. De inlaat staat onder een hoek van ongeveer 5 graden, bij de kit is dat misschien 0,5 graden als ik geluk heb.
2. Het laagste punt van onderkant van de behuizing bevindt zich op ongeveer een derde van de lengte, waarbij ik de voorkant als beginpunt neem. Bij de kit is dat halverwege.
3. Bij een vooraanzicht zijn de zijdes rond, bij de kit vlak.
4. Van de zijkant gezien ligt de onderkant van de inlaat lager dan de uitlaat (daarmee bedoel ik het achterste deel van de behuizing, niet de uitlaatkegel), bij de kit is dat andersom.
5. De kits heeft slecht 30 fanblades, terwijl de echter er 36 heeft.
Afgezien van punt 5 wil ik de foutjes bijwerken tot een acceptabel niveau. Ik denk dat deze wens tot gevolg heeft dat het corrigeren van de motoren meer werk met zich meebrengt, dan het inkorten van de romp. We zullen het wel zien, laat ik maar eens beginnen.
Groetjes,
Ingmar