Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 5:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 0:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Afbeelding

Weer een model van een vliegtuig waarin ik zelf heb meegevlogen. In 2009 zijn we met scouting met dit ding van Dortmund naar Cluj-Napoca (Trannsylvanie, westen van Roemenie) gevlogen, en natuurlijk weer terug.
Als de plannen allemaal doorgaan gaan we volgende zomervakantie naar Letland met Wizzair.

Wizzair is in 2003 opgericht door Malév, de Hongaarse nationale luchtvaartmaatschappij/vlaggendrager. Inmiddels is Wizzair een zielig weesje geworden, want papa Malév ging begin 2012 failliet. Wizzair sprong direct in het gat dat Malév achterliet en heeft sindsdien flink veel extra routes vanaf Boedapest Ferenc Liszt airport. Verder is Wizzair in heel Europa actief (o.a. Eindhoven), dus niet per sé naar, van of via Hongarije. Net als Ryanair in principe ook een Ierse maatschappij is, maar op veel meer andere buitenlandse luchthavens een 'hub' (basis) heeft geopend.

Ik ben met redelijk wat modellen bezig op dit moment, maar ik heb deze doos met decals en verf al een paar jaar in de kast liggen en ik had ineens zin om hem te bouwen. En aangezien dit een hobby is deed ik dat dan ook :mrgreen:

De decals, van BOA Bodocek Agency uit Tsjechie. Ziet er goed uit!!
Hoewel de zwarte cabineramen door het logo heen zijn geprint (waarom doen decalmakers dit toch steeds? :? ) ga ik wel de transparante decals van het meegeleverde Revell-decalvel gebruiken. Ik gebruik overigens de Lufthansa-uitgave uit 2008.
Afbeelding

En de verf. Helvetic Magenta van Xtra Color komt volgens mij goed overeen met de goede kleur, maar ik ga er wel wat wit doorheen doen. Modellen in deze schaal vallen al gauw te donker uit. Het paars heb ik in principe niet nodig omdat ik de paarse gedeeltes van het decalvel ga gebruiken (zie foto hierboven). Ik heb het alleen nodig als er wat bijgewerkt moet worden, maar dat moet ik wel vermijden want dan moet de kleur wel precies overeenkomen met de decal.
Afbeelding

Ik heb de kaart overigens niet uit het vliegtuig gepikt :mrgreen: Die kwam een hele tijd geleden onder een kast vandaan tijdens de sloop van ons oude scoutingclubhuis. Enkele jaren eerder had men al naar Slovenie gevlogen met Wizz, maar daar was ik niet bij.

In een avond tijd had ik het ding klaar om gespoten te worden (de voorste, uiteraard :wink: )
Afbeelding

De 'primer' (eigenlijk gewoon grijze Revell verf)
Afbeelding

De grijze basislaag had wat mij betreft de juiste kleur voor de coroguard-gedeeltes op de vleugels, dus die heb ik afgeplakt en de rest van de vleugels gespoten met DACO Airliner Wing Grey.
Afbeelding

Dat was het voor nu, de volgende stap is het wit maar ik ben door mijn voorraad heen. Na het wit komt pas het leuke gedeelte, namelijk het roze....

groeten Jelle


Laatst bijgewerkt door TheFlyingDutchman op wo 06 feb, 2013 23:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 jan, 2013 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Potverdikkie, je houd er behoorlijk de vaart in! Ik ben al maanden aan het ploeteren op een klein B-17tje!

Een verschrikkelijk kleurige kist, zal mooi afsteken in de verzameling!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 jan, 2013 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Alleen al om de kleuren vind ik dit een leuk project.

CD-tje van Pink op de achtergrond, die samen met Prince, Purple Rain spelen op Pink-Pop.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
tsjopper bob schreef:
Alleen al om de kleuren vind ik dit een leuk project.

CD-tje van Pink op de achtergrond, die samen met Prince, Purple Rain spelen op Pink-Pop.

René


ik dacht eerder aan de 3D DVD van K3 :mrgreen:

Overigens weer een leuk onderwerp die WIZZ 320, al vind ik persoonlijk die LX bak mooierderder :D

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 jan, 2013 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hahaha, geen muziek op de achtergrond joh. Dat leidt alleen maar af. :mrgreen:
Ik ben nog niet verder gegaan met de Wizz, want ik heb geen witte verf. Ik heb het bewust nog niet gehaald omdat ik dan weet dat ik er direct weer mee verder ga, en ik moet leren voor tentamens..... (de laatste paar, voordat ik klaar ben). Ik heb een afstudeerplek geregeld bij de Onderzoeksraad Voor Veiligheid maar dan moet ik de tentamens van volgende week wel halen, anders mag ik niet beginnen. :o


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2013 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Succes met je tentamens, je deed Aviation Studies toch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2013 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
mad viper schreef:
Succes met je tentamens, je deed Aviation Studies toch?


Ja, volgende week staan prestatieleer, stabiliteit/besturing en VLO13/14 op het programma, maar doordat ik MRT7 uit het 2de jaar nog open heb staan doet de examencommissie moeilijk en moet ik alle 4dejaarstentamens gehaald hebben voordat ik mag beginnen met afstudeerstage. :evil:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2013 13:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Ja dan moet je helaas alles halen, zelf in hetzelfde schuitje gestaan met TMA5, maar had alles met hakken over de sloot gehaald (oude stijl Stabiliteit en Besturing met een 5,6 :mrgreen: ). Gelukkig is alles goed gekomen en heb ik in 4 jaar tijd kunnen afstuderen. Het zijn inderdaad niet de makkelijkste tentamens, VLO kan ik helaas niet beoordelen (deed een iets ander traject), en STB ook niet omdat dat volgens mij half veranderd is. Maar prestatieleer is een in mijn ogen nog wel de redelijkste van allemaal. Het is veel opslaan en goed kijken wat je moet doen.

Beste is om voor dat tentamen elke som nog eens goed door te nemen, voor elke som of iedergeval type, je eigen stappenplan te maken zoals dat in de lessen ging, dus wat weet je, wat wordt er gevraagd en in welke volgorde moet je zaken uitrekenen. Daarna proberen zoveel mogelijk in je GR te stampen :mrgreen: Want de sommen op het tentamen lijken vaak op wat er in de reader stond al dan niet lichtelijk aangepast. Weet niet of van Dijk het gezegd heeft maar een klein afrondingsfoutje is niet erg, als je te veel afrond kan je antwoord beetje afwijken van wat van Dijk heeft maar zo lang hij dat antwoord met jouw afrondingen in z'n excel sheet krijgt is er niets aan de hand.

En ja de mulitple gok antwoorden is gewoon goed lezen alles, alle grafieken zoveel mogelijk in je kop stampen of ezelsbruggetjes in je GR daarover zetten, want dat zijn belangrijke elementen in de multiple gok.

Als je belang bij hebt, en als het al niet wat te laat is qua leertijd heb ik wel wat extra materiaal voor de tentamens om mee te oefenen. Als je interesse hebt schiet me maar een PB met dropbox gegevens als je tenminste zo'n account hebt.

Ik begin nu wel erg off topic te gaan, hopelijk vinden mensen dat niet erg.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2013 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Nou de tentamens zijn achter de rug, over de verwachte resultaten doe ik nog even geen uitspraak :oops:

Gisteravond en vanmiddag heb ik de vrieskou getrotseerd met dank aan een straalkacheltje, en de romp wit gespoten.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2013 22:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Jelle,

Heb je de witte kleur met de airbrush gedaan of met een spuitbus?
Heb een (ook) een Boeing 737-700 op de planning staan en die heeft ook een witte kleur.

Groeten
Lex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement