Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2013 8:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Ingmar ja dat klopt, ik heb de logo over de deur decal's geplakt, fouten maak ik altijd maar gelukkig houd ik nog wat deur decal's over die ik er later overheen kan plakken.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2013 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
OK, gelukkig maar. Ik zou het wel een beetje zonde vinden als dat niet goed zit. Hoe bevallen de decals 2-6?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jul, 2013 18:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 mei, 2013 11:49 am
Berichten: 17
Nog even in verband met de slats:
Het is inderdaad zo dat (voor zover ik weet op ALLE vliegtuigen uitgerust met flaps en slats) EERST de slats uitkomen en daarna pas de flaps. En omgekeerd worden ook de slats pas als laatste ingetrokken. Maar ik denk dat enkel flaps al ingewikkeld genoeg zijn. Mooi werk. Hoe krijg je die dingen zo mooi uitgesneden?
Als er mensen geïnteresseerd zijn heb ik wel wat documentatie liggen over leading edge en trailing edge high lift devices.

Groetjes

Pilot

_________________
Failing to prepare is preparing to fail..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2013 11:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Hoi Pilot, materiaal over hoe de slats en flaps er uitzien bij de A380 zijn zeer welkom, mijn A380 ligt momenteel al weer paar maanden in de dozen omdat ik niet precies weet hoe ik die dingen zal gaan bevestigen.

om recht te snijden, plak ik een strook (lettertang) dymotape, langs het snede, waarna ik met een scherpe mes 20 x een inkeping maakt tot het moment dat ik de flap of slat er veilig af kan breken.

Na jouw bericht krijg ik wel weer zin om ermee bezig te gaan.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2013 13:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ziet er zeer knap uit, knappe decals ook!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2013 10:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Het werk aan de A380 weer opgepakt, vanwege het grote vleugel oppervlak die de A380 heeft en omdat de vleugel van Korean Air weinig variatie heeft qua kleur vind ik de A380 uiteindelijk best wel een saai model worden, vandaar dat ik de A380 wil bouwen met slats en flaps en misschien remkleppen open.

Mensen zullen zich misschien afvragen waar ik zo'n groot model laat, het antwoord is hierop; 'aan de muur in het trapsgat' daar zijn nog zeeen van ruimte nl.

voorlopig concentreer ik me even op de slats dit zijn de beweegbare vleugelvoorranden die de vleugel iets dikker maken waardoor de a380 langzamer kan vliegen in combinatie met de flaps, waar ik later mee bezig zag gaan.

de uitsparing ziet er vrij eenvoudig uit, om dit na te maken in mijn A380 heb ik de slats uitgesneden, waarna ik de ruimte opvullen met laagjes plastic card ipv met plamuur, als alles goed gedroogd is veil ik het in de juiste vorm. (hoop ik)

hier enkele plaatjes om een idee te geven hoe die slats er uit zien. (let ook eens op hoe smerig die airliners wel niet kunnen zijn)
Afbeelding

Afbeelding


eenvoudig werk, opvullen met laagjes card, en daarna in vorm veilen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2013 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ziet er best goed uit. In werkelijkheid zit er wel een smalle opening ('slot') tussen de slat en de vleugelvoorrand. De lucht die hier doorheen komt wordt door de nauwe kier geperst waardoor het met grotere snelheid eruit wordt geperst en over de vleugel stroomt, met meer lift als gevolg. Maar die kier kun je gewoon simuleren door een zwart decal lijntje ofzo, het is erg lastig om dat er op te maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2013 15:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
ik begrijp niet helemaal waar die opening zit, bedoel je dat de rand die uitschuift niet helemaal sluit op de vleugel?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 nov, 2013 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ja, dat bedoel ik:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jan, 2014 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
werken aan de Airbus 380 gaat langzaam maar zeker.

hier zijn de binnenste slats in vorm gevijld en hebben een controle verflaagje gekregen om te kijken waar er nog oneffenheden zijn
wat me opvalt is dat de binnenste slats in tegenstelling tot de buitenste naar onderen knikken, en niet echt naar voren en naar schuiven net als de buitensten. blijft lastig om hier goede foto's en info van te vinden. Ik ben nog op zoek naar een materiaal wat geschikt is om als slat te dienen, dus makkelijke buigbaar, en eenvoudig in vorm te zaken/snijden.

knikkende voorkant
Afbeelding

hier schuiven ze naar voren.
Afbeelding

ook heeft de binnenste slat meer oppervlak aan de onderkant.
Afbeelding

zo staat een binnenste slat er nu bij. door al het geschuur en gevijl zijn de randen jammer genoeg
wel wat rond en minder scherp geworden, dit probeer ik te herstellen en bij de volgende slat te voorkomen.
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement