Nee, geen naadjes dichtplamuren....er hoort daar een naad te zitten.
De complete inlaat ( zoals hij gegoten is ) wordt in werkelijkheid voorop de motor gemonteerd met een tig-tal bouten en is dus één geheel.
Het eerste panel op het achterste resindeel is de zogenaamde fan-deur die scharniert aan de bovenzijde......hier zitten wat electronische dozen achter en de klemband die de thrustreverserdeur dichthoudt....het achterste dikke deel van je resin motor.
De thrustreverser kan dus samen met het deel aan de andere kant van de motor naar achteren schuiven om fan-thrust naar voren te jagen en dus te remmen m.b.v. het motorvermogen.
Om bij de motor te komen moet deze thrustreverser dus geopend worden en deze scharniert dus net als de fandeur aan de bovenzijde.
Dan is er soms nog een derde deur...dit is de zogenaamde core-cowl oftewel de kernmotordeur.....deze omsluit de turbine van de motor.
Deze deur is op de B767 en ik dacht ook de B744 los en zit bij de MD11 vast aan de reverserdeur.....in ieder geval is dit het eerste deel van het smalle deel van het achterste deel van je resin motor.....hier hoort dus in het midden ook nog een naad te zitten.
De kleur van deze corecowl is blank glimmend metaal....ongeacht welke kist.
Het allerachterste deel van je resin motor is de uitlaat en heeft een donkere gunmetal kleur.
Zo, dit is weer een heel verhaal geworden.
@ Louis....je pb komt nog
Gr. Arjan