Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 16:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Even een tip betreking tot de kit. Op de neus zit een bobbel die er niet hoort. Je kan het in de foto net zien. Als je het gata vergelijken met een foto zie je dat deze er niet hoort. misschien raadzaam om deze met wat schuren te verwijderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 9:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
inderdaad die bult hoort daar niet. Verder vind ik dat dichtsmeren van die raampjes aardig gelukt! Vergeet niet bij de Side Cargo Door de pressure relieve valves te maken.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
FokkerFan schreef:
Hey die Mark,

De voorkant ziet er best goed uit toch? Dus de achterzijde zal dan ook nog wel goed komen lijkt me. Wat vind je er zelf van? Succes met de rest.


Ik zelf vind het resultaat tot nu toe best aardig. Maar ik moet het nog zien met een witte laag erover. :wink:

Citaat:
Even een tip betreking tot de kit. Op de neus zit een bobbel die er niet hoort. Je kan het in de foto net zien. Als je het gata vergelijken met een foto zie je dat deze er niet hoort. misschien raadzaam om deze met wat schuren te verwijderen.


Goed dat je het zegt. Ik dacht dat het zo hoorde maar vergeleken met foto's hoort die daar niet.

Citaat:
Vergeet niet bij de Side Cargo Door de pressure relieve valves te maken.


Met decals?

Gr Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
of gewoon licht inkrassen.. (scriben)

gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Heeft deze kist eigenlijk ook die verstevigingsstrips boven en onder die deur zitten? Ik kan me herinneren die op mijn KLM 300ERF wel gemaakt te hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 20:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Jep heeft die, onder de kleine deuren ook, en over de romp nog wat strips.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2008 18:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Ha Mark!

Leuk project! Ik ben zelf ooit begonnen aan een Martinair B747-300SUD, maar die komt zoals de meeste van mijn reeds gestarte projecten voorlopig niet af; ik heb echt te weinig tijd.

Overigens goed te zien dat jouw modellen met de dag mooier en strakker worden!

De Revell B747-400 stond aan het begin van de huidige, hoge standaard in kwaliteit, maar is qua "doordachtheid" duidelijk alweer een wat oudere kit. De bult op de neus hoort zoals anderen ook al hebben opgemerkt rechtgetrokken te worden; dat punt is echt gezichtsbepalend op dit model.

Ik weet niet of je al eens eerder een -400 van Revell hebt gebouwd? Lastige punten van dit model zijn de pasvorm van de vleugelhelften op elkaar en vervolgens de aansluiting op de romp. Aardig wat schuurwerk nodig. (Wat ik persoonlijk lelijk vind, is dat de achterranden van vleugels duimendik zijn als je de helften op elkaar hebt geplakt. Het kost erg veel moeite ze dunner te schuren, dus dat kun je beter vergeten.)

Problematisch is dat de nokken aan de vleugels te weinig stevigheid hebben na lijmen aan de romp. Bovendien is de opwaartse stand iets te klein, waardoor de motoren nogal eens de grond raken als je je model op zijn pootjes zet... Heel vervelend achteraf! Het is aan te raden wat aanpassingen te maken zodat de vleugels stevig zitten en niet gaan hangen, zeker als je er zware, resin PW4000s onder wil plakken! Pas ook vóór het lijmen even de hoogte van onderstellen aan de vleugels met de motoren eraan. (Gaat prima met crepetape.)

Succes, ik blijf de voortgang van je model volgen.

Groet,

--Frank--


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2008 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Hoi Frank,

Die 'bobbel'' op de neus was een gek gezicht, vergelijk 'm maar eens met een foto van het origineel. Overigens is die bobbel weggeschuurd.

Vroeger, en dan spreek ik over 1, 2 jaar geleden, heb ik deze al eens gebouwd. Ik kan me nog herinneren dat de pasvorm vreselijk was. Het vlak onder de romp, dat gescheiden is en waar de wielbakken in komen, zaten vreselijke kieren in. Ook de vleugels waren verschikkelijk. De motoren trouwens, de PW4000 motoren van Braz models, zijn inderdaad redelijk zwaar, zwaarder dan de standaart motoren die in de kit zitten.

Binnenkort maak ik wel een fotootje van de motoren, want ik vind ze erg raar gegoten. Hierbij zal ik dus moeten zagen. :?

Verder ben ik blij dat je hem weer volgt, just like the others. :wink:

Groeten,

Mark (met een warme 30 graden :shock: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2008 18:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Kun je niet gewoon de raampjes helemaal glad smeren, en op een groot stuk doorzichtig decalpapier de grijze raamomlijstingen printen en die opbrengen? Zo heb je toch de suggestie van dichte raampjes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 mei, 2008 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 aug, 2007 17:28 pm
Berichten: 370
Woonplaats: Apeldoorn
Lijkt me persoonlijk geen strak plan wegens het zijn spleten die je ziet, dus voor de meest realistische weergave kun je er het beste ook echt spleten van maken. Verder zijn de kieren erg onregelmatig wat betreft zichtbaarheid. Zou je dus allemaal gelijke decals opplakken zou dat volgens mij veels te nep overkomen. En je moet dan ook nog ééns bijzonder fijne lijntjes printen, en uitknippen.

Voor mij zijn dat redenen waarom ik het niet zou doen, maar het blijft natuurlijk mark z'n 74.

Laterz!

_________________
Afbeelding

Evolution was finished when mankind started flying..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement