Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 7:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2007 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Zo zou hij moeten worden:

Afbeelding

Ik maak hem in een andere versie:

Afbeelding

Dat komt onder andere omdat de decals al niet mooi meer zijn:

Afbeelding

Te oud en er zitten ''hobbeltjes'' in omdat ik er liquid decal film op heb gedaan. :oops:
De versie die ik nu ga maken vind ik mooier en hij staat op het Aviodrome. :P

De doos:

Afbeelding

De handleiding:

Afbeelding

Het vliegtuig:

Afbeelding

Het is al een oude kit, en dat is te zien. Onder andere aan de pasvorm. Dat word veel plamuren en schuren. :?
Een paar jaar geleden (10) heb ik dezelfde kit van mijn vader gekregen van mijn verjaardag, toen was ik nog erg klein. Mijn vader zette hem in elkaar voor mij. Hij kwam toen van Bart Smit voor 6 gulden ofzo. Niet geverfd, alleen in elkaar gezet. Een paar jaar daarna heb ik hem blauw met rood geverfd, een paar jaar daarna legergroen en toen heb ik hem in de originele kleuren geverfd. Namelijk de NLM Cityhopper kleuren. Hij heeft veel meegemaakt. Nu ligt hij ergens op zolder te verstoffen. (moet hem maar eens weer tevoorschijn halen... :oops: :cry: )

Een legende komt weer tot leven, hier in dit topic...

Gr. Mark


Laatst bijgewerkt door markjobse op wo 17 okt, 2007 20:17 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2007 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ik heb deze ook (gedeeltelijk :oops: ) gebouwd, en die van mij had een compleet brakke pasvorm. Hoe is dat met deze? (oorspronkelijke kit is geloof ik uit '54, dus dat in het achterhoofd nemende, is tie nog best goed)

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 sep, 2007 23:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hallo Mark e.a.

Deze kit heb ik ook nog liggen; ik vind 'm voornamelijk leuk vanwege het historische doosje. Het oude Revell model is al een aantal keren opnieuw uitgegeven. Maar ook de oudere uitgaven zijn t.o.v. de latere ook niet al te best. Veel flash en een matige passing van onderdelen. De "beweegbare" roeren kun je beter vastlijmen naar mijn mening.

Met een beetje huiswerk op de laserprinter kun je er inderdaad de versie van het Aviodrome mee maken. (PH-FHF). (Er is ook een laserprint-decal voor deze historische NLM-versie van het Engelse Two-Six Decals in schaal 1/144. Voor de Doyusha of de Welsh F-27.)

Als kind heb ik deze kit ook gehad (ruim 25 jaar geleden, natuurlijk verloren gegaan...); een van de leukste details vond ik toen het trappetje aan de cabinedeur. Blijkt dat de F-27 dat in werkelijkheid nooit heeft gehad... :roll:

Maak er wat leuks van, Mark. Jammer dat je de ramen hebt dichtgemetseld. Nu moet je op een of andere manier de ramen als decals gaan maken en deze "grote" kit leent zich juist zo mooi voor doorkijkraampjes en een interieur met stoelen! :wink:


Groeten,

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Dank voor de uitleg. Maar er zitten nog gaten in hoor. Ik heb ze niet dichtgemaakt en ga ik ook niet doen want ik vind dat ook niet mooi. Dus er komen gewoon raampjes in..

Gr. Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 19:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Hallo Mark!

Ah, toch met ramen. Goed zo! :D Maar, wat zit er nou op de buitenkant waardoor het lijkt alsof ze dicht zijn? Zwarte verf ofzo?

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Jep, als je de binnenkant zwart verft, en daarbij redelijk rigoreus te werk gaat, wil de verf nog wel eens aan de buitenkant van de ramen belanden (geen probleem als je maar goed primert)

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Ah...dat is nu geen probleem meer met m'n nieuwe compressor van Revell (starter class). 13 september krijg ik m'n nieuwe spuitpistool (professional). Eigenlijk zou ik m'n compressor pas op 13 september krijgen maar mijn drukflessen zijn leeg en wil eigenlijk geen nieuwe drukfles meer kopen. :oops: Dus nu worden mijn modellen mooier.

Bydeway, wat staat er op de vleugel van de F-27 op het Aviodrome?

Danke Schon,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 30 apr, 2006 20:16 pm
Berichten: 283
Woonplaats: Voorschoten
Mark,

Op de vleugels staat aan beide kanten FRIENDSHIP in de typische "Fokker-letters". Kijk maar eens op:

http://www.twosixdecals.co.uk

Daar vind je een voorbeeld van decals van dit vliegtuig in 1/144 en 1/72. Als je ze zelf wilt maken: zoek informatie over de F-27 Friendship; kopieer de titels naar de juiste grootte en print ze uit.

Bitte sehr!

Frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Succes met dit mooie toestel, ik wil je eventueel wel weer helpen met het ontwerpen van de decals. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 sep, 2007 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Dankje Frank voor de site. Deze kan ik goed gebruiken. Ik kan ze zelf printen.

Afbeelding

Gewoon een beetje knippen en plakken. De raampjes heb ik van binnen al wit/ doorzichtig gemaakt zodat je gewoon door de raampjes heen kan blijven kijken.

@ TheFlyingDutchman. Dank voor het aanbod maar deze doe ik zelf graag.

Groeten,

Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement