Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 dec, 2007 14:01 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Volgens mij zijn de kanonnen meestal donker, er bestaan mooie zaken voor om deze donker (zeg maar zwart) te oxyderen. Maar daar is een link van. Ik zal dit eens voor jou opzoeken. Schilderen kan natuurlijk ook. Veel mensen laten alles wat messing is aan zo'n schip vaak messing. Dit vinden ze statiger staan. Ik ben zelf altijd voor zo natuurgetrouw mogelijk. Het is dus een keuze die je zelf moet maken. Je bent zelf de bouwer.

Wat betreft de foto's. Ikzelf zet mijn foto toestel altijd op macro en op een statief. Dan mijn iso op 300 en zonder flits. Maar zoals je op sommige foto's kan zien heb ik daar wel een 7 watt tl lampje bij hangen. Ook mijn pixel instelling staat op heel klein. 480 -650, dan kan direct van het toestel uploaden. Is wel zo gemakkelijk.

Wat betreft foto's Pter kan mischien beter uitleg geven. Het is zijn hobby. Ik heb zelf net zo lang geprutst totdat het goed was. :lol: en ik heb nooit klachten.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2007 13:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 feb, 2007 12:03 pm
Berichten: 12
Woonplaats: handel
Dank je wel Rik voor de tips. Ik denk dat ik de kanonnen zo laat.
Nu echter het volgende: het knopen van de wanten en het aanbrengen op het schip. Ik heb nu 1 want geknoopt maar ben er niet zo tevreden over.
Ik vind dat ik het te slap geknoopt heb. En hoe kun je het want het beste aanbrengen op het schip? Eerst vast maken aan de jufferblokken of eerst boven vast maken aan de mast?

Kortom: iemand goede tips over het maken en het aanbrengen van de wanten? Ik kan daar nergens een goed antwoord op vinden hier op het forum en al helemaal niet in het instructieboek.

|

_________________
ik verbrand m'n schepen niet achter me


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2007 15:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik heb dit ook maar een keer gedaan. Omdat ik zo'n schip maar een keer heb gebouwd. Dit heb je niet echt bij de zwarte zee. Maar ik heb het toen eerst boven vast gemaakt. Bij alle masten, dan pas alles aan de onderzijde. Dit is ook nu mijn plan bij de Victory om dit zo te doen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 dec, 2007 17:02 pm 
Officieel hoor je eerst de verticale stagen aan te brengen.
Je begint bij een jufferblok, legt de stag tussen de masten door om de mast heen en weer terug naar een jufferblok.
Als alles is gespannen ga je de weeflijnen pas aanbrengen.

Beagle heeft heel erg gelijk dat iets verwoorden stukken moeilijker is dan een plaatje maar aangezien ik zo snel nergens een plaatje kan vinden....


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jan, 2008 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 20:51 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Deurne (Antwerpen) - België
Frank,

Het want maak ik zo:
Maak eerst de vaste jufferblokken tegen de zijkant van het schip.

Neem een STAG aan het ene eind maak je een JUFFERBLOK(verder genoemd blok) en maak het vast aan de vaste BLOK op het schip




(met bv iets meer dan 1cm spelling tussen de blokken kan afhangen van de schaal?).

Neem nu het stag vast en plaats het langs de mast naar de MARS (een soort van platvorm) ga terug naar beneden naar de 2 blok op het schip (vergeet niet de spelling van ongeveer 1cm tussen de blokken).
Plaats nu een nieuw blok aan het einde van de stag en zet dit vast met een tangklemmetje (zelf gebruik ik die tangetjes waar de dokters mee opereren ).
Verschuif dit nu tot je gelijk komt met het eerste blok en zet dit vast met kleinere en dunnere koordjes.
LET WEL OP : dat je niet te strak je lijnen spant anders komt je mast scheef te staan.

Zo werk ik verder tot de hele want is gemaakt (wel afwisselend links dan rechts).

Hoop dat het een beetje duidelijk is?



http://www.shipmodeling.ca/ab166.html

_________________
Jean Pierre.
_______________________

1ste schip was de USS Constitution (1/96) Mantua.
2de schip was de HMS Victory (1/98 ) Mantua.
3de schip was de Baleniera Olandese (1/60) Sergal.


Laatst bijgewerkt door Meligo op ma 09 apr, 2012 21:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Foto's van het begin
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 13:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 apr, 2007 20:51 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Eindhoven
Beste Frankh,
Tot mijn grote verbazing :shock: en groot plezier :D zag ik dat jij verder gegaan bent waar ik het allang opgegeven had.
Omdat het voor de andere brouwers wel leuk is om een volledig verslag te zien op dit forum heb ik de foto's van mijn prille begin weer in het verslag gezet.
Wens je veel bouwplezier en kijk belangstellend uit naar het eindresultaat.
Met vriendelijke groet, Richard Baksteen.

_________________
Beginnend brouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun, 2008 14:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
nou heb ik dit topic nog niet eerder gezien en ik wil er toch op reageren.
ik heb het even gelezen en ik vond dat jullie het al heel goed doen! daar kan ik nog wel wat van leren!
ik wil jullie veel succes wensen met de verdere bouw.
greetz, DAffIE

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement