Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 8:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 apr, 2007 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
realistisch niet, leuk om aan te brengen wel :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 okt, 2006 21:27 pm
Berichten: 29
Woonplaats: RACKHAM!!!!!!!!!!!!
bedankt over dat hout,

dan weet ik het zelf ook dat roestvlekken niet kunnen op hout:p (wist niet dat het romp van hout was). Bedankt...ik was van plan om hem zelf ook te gaan maken met die roestvlekken

groeten angelo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 13:56 pm 
Op zich was het gebruik van hout vrij logisch.

Dergelijke scheepjes moesten zo licht mogelijk zijn maar toch stevig genoeg. Aluminium was vooral nodig in de vliegtuigindustrie en polyester bestond dacht ik nog niet.

Gevolg: een grote speedboot van plywood. :D


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 14:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 okt, 2006 21:27 pm
Berichten: 29
Woonplaats: RACKHAM!!!!!!!!!!!!
gebruikte die Duitsers dan houten rompen voor hun nogal goed gemachaniseerde boten????? Ik dacht dat ze al van ijzer of zo iets waren :?: :?:

_________________
When I Die, Burn Me Upside Down So The World Can Kiss My Ass.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 15:41 pm 
Een PT-boat of MTB waren altijd van hout. De Duitse tegenhanger was dacht ik een stuk forser dan de Engelse en Amerikaanse versies. Maar waar de Schnellboote van gemaakt werden zou ik zo niet weten.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2007 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 okt, 2006 17:39 pm
Berichten: 102
Woonplaats: Dendermonde (Oost-Vlaanderen)
Hehe is soms wel verassend hoe iets dat van hout is op een totaal andere materie lijkt... kijk maar naar sommige vliegers :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2007 17:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 20:55 pm
Berichten: 83
Woonplaats: W-Vlaanderen Belgie
Hello,

De S-boten waren ook gebouwd in hout volgens het triplex systeem met aan de buitenkant eiken hout. De brug en de belangrijkste onderdelen waren wel gepantserd vanaf het model S-100 (kalottenbrugge genoemd), daarbij waren ze zoveel mogelijk verzonken in het dek aangebracht.
Het grote verschil zit hem in de motoren, zowel de Elco serie type 80 als zowel de britse Vosper MTB waren uitgerust met benzinemotoren.
De S-boten waren uitgerust met dieselmotoren.

Nog een groot verschil was de lengte, de Elco type 80 was 24,4 meter met een waterverplaatsing van 51 ton, met een snelheid van 41 knopen.

De Vosper type 1 was 22,3 meter met een waterverplaatsing van 46,7 ton, snelheid bijna 40 knopen.

De S-boot 62 was 34,94 meter met een waterverplaatsing van 115 ton, snelheid bijna 40 knopen.
De S-150 snelheid 42 knopen met een waterverplaatsing van 122 ton.
De S-701 snelheid 44 knopen met een waterverplaatsing van 124 ton.

Dus doordat ze gedeeltelijk gepantserd waren zijn ze zwaarder en ondanks dat ze uitgerust waren met dieselmotoren waren ze toch nog sneller.
Het enige nadeel was dat de duitsers er minder konden bouwen dan de Amerikanen en de Engelsen in dezelfde tijdsperiode om de verliezen goed te maken. Dus kwantiteit boven kwaliteit.

Ter vergelijking de Italiaanse Mas serie was 18,7 meter met een waterverplaatsing van 28,3 ton en een snelheid van 43 knopen.
Russisch type G5 model 1944 een lengte van 19,08 meter voor een waterverplaatsing van 16 ton met een snelheid van 38 knopen.

Mvg,
Denis

_________________
"ZAWASZA I NASZA WOLNOSC" 1944

WDZIECZNE WSPOMNIENIA O

1' POLSKIEJ DYWIZJI PANCERNEJ


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2007 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 okt, 2006 17:39 pm
Berichten: 102
Woonplaats: Dendermonde (Oost-Vlaanderen)
Bedankt voor de info :)
Mijn bootje is bijna af, nog de romp spuiten (als ik ergens tijd vind :lol: )
en de figuurtjes op 1 of andere manier nog een kleurtje geven.

_________________
Powered by F.S.M


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 mei, 2007 0:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 08 jan, 2006 18:02 pm
Berichten: 143
Woonplaats: Gent
Gewoon ter info, de spanten van de Duitse Schnellboot waren van aluminium, al de rest van de romp was van eik, ceder en dennehout (met uitzondering van de boeg, en spuigaten, die waren van messing). Ter bescherming van de kompartimenten werden een zevental stalen of aluminium schotten gebruikt, en de kalotte zelf was van hoogwaardig (pantser)staal.

Op de MTB's zal je niet veel staal terugvinden, behalve op de bewapening en een paar bolders na.

Een andere interessante MTB naast de Vospers en Elco's is de Fairmile, waarvan de 'D'-versie, op z'n snelheid na, de betere was van de S-boot.

Hopelijk krijgen we gauw wat nieuwe foto's van je brouwsel te zien!

Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: fotos
BerichtGeplaatst: wo 16 mei, 2007 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 okt, 2006 17:39 pm
Berichten: 102
Woonplaats: Dendermonde (Oost-Vlaanderen)
Nog een paar foto's als tussendoortje :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grts

_________________
Powered by F.S.M


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement