Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Hallo, als eerste project dat ik in dit hoekje van het internet plaats, heb ik gekozen voor een bootje (mijn eerste in jaaaaaren) dat ik eigenlijk bouw voor een groepsbouw (bestaat dit ook in dit forum ?) die ik vorig jaar opstartte op het Finescale forum.
Het betreft hier een klassieker (ik herinner me nog dat mijn vader hetzelfde model bouwde toen ik nog niet eens wist wat plastic was) van Airfix.

Nu kan je zeggen van Airfix wat je wil (en het zal nog allemaal wel juist zijn ook) maar de "German E-Boat" is echt wel een kit om van te genieten, ondanks het feit dat de naam al helemaal verkeerd is, het type is namelijk "S-Boot" en meer bepaald, de S-7 (tot S-13) en dat er dingen op staan die op de echte boot helemaal niet terug te vinden waren (de dispensers voor de diepte-bommen) en ongeveer honderd-en-een andere onnauwkeurigheden, pffw, wat een lange zin. Pasgewijs valt dezer kit voor een oude Airfix doos echt wel mee, vandaar het plezier dat ik in deze doos vond.
Oke genoeg gepraat, hier volgen de fotoos (ik begon aan deze kit op een braderie, vandaar de openlucht foto....

Afbeelding
Afbeelding
Ter verduidelijking bij de vorige foto : op originele oorlogsfotoos blijkt dat de torpedo's veel verder naar voor geplaatst zijn, dus op de kit : de voor supports voor de torpedo's worden aft en de aft worden verder naar voren geplaats.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo... bijna klaar met de S-klasse boot voor de Kriegsmarine GB

Ooh, tussen haakjes, die Porsche die je op de laatste foto op de achtergrond ziet, is niet mijn doosje, maar die van mijn vrouwtje, ze maakt die voor een all-girls gb op Finescale.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ziet er goed uit :P .

Vraagje...in de eerste foto is te zien,dat je de torpedebuizen al had gemonteerd.Was dit een dryfit?.Want het spuitwerk(neem ik aan)ziet er ook goed strak uit eronder.Hoe heb je dit bewerkstelligd?.tenzij het natuurlijk een dryfit was :wink: ..

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 22:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Hmm, de eerste foto is natuurlijk de foto op straat, maar ik neem aan dat je eigenlijk de vierde foto bedoeld, de eerste met de torpedobuizen, die zijn echter wel reeds gelijmd. Het enige spuitwerk is het licht grijs, het donkerder grijs op het dek is met een plat penseel (en voldoende verdund) aangebracht.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
DanCooper schreef:
Hmm, de eerste foto is natuurlijk de foto op straat, maar ik neem aan dat je eigenlijk de vierde foto bedoeld, de eerste met de torpedobuizen, die zijn echter wel reeds gelijmd. Het enige spuitwerk is het licht grijs, het donkerder grijs op het dek is met een plat penseel (en voldoende verdund) aangebracht.


Ja,ik doelde inderdaad op de verkeerde foto :oops: ..

Als je de dekken zo mooi strak hebt gepaint met de kwast,moet ik zeggen...petje af....zeer strak en juist gedaan.Zo zie je maar weer,ook handmatig kun je,mits juist gedaan,een prachtig resultaat bereiken.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 feb, 2007 22:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
Hartelijk bedankt voor het commentaar, maar mijn doel was ook niet om een "perfecte" finish te bereiken aangezien deze scheepjes intensief gebruikt werden. Maar inderdaard met een goede kwast (het plat penseel dat gebruikt werd voor het dek is zichtbaar op een van de foto's) is heel wat mogelijk.

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2007 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ten eerste welkom!!! :)

Ten tweede, leuk dat je na jaren weer eens een boot genomen hebt voor je bouwproject. Het ziet er erg netjes uit dus ja kan het nog steeds. Kwestie van, jong geleerd en nooit verleerd ofzoiets... :lol:

gr.
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2007 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Welkom op modelbrouwers.nl!

Het eerste wat ik mij afvraag is: wat brouw je normaal dan?

Maar dit is een heel mooi project. Ik zou zelf denk ik ook, verschillende onderdelen apart schilderen. Maar in principe maakt dat natuurlijk niets uit.

Misschien kan je de draden nog iets strakker spannen?

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2007 20:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 28 feb, 2007 20:16 pm
Berichten: 740
Woonplaats: Brugge, Venetie van het Noorden
fightingfalcon schreef:
Welkom op modelbrouwers.nl!

Het eerste wat ik mij afvraag is: wat brouw je normaal dan?

Robin


Euh, bier zeker ?
Nee, alle gekheid op een stokje, normaler wijs b(r)ouw ik eigenlijk vliegdingetjes, vandaar trouwens mijn nickname (voor diegenen die ook stripverhalen lezen). Maar wegens plaatsgebrek ben ik nu eigenlijk "gedwongen" om voorlopig geen vliegdinges te bouwen (lengte-breedte verhoudingen weet je wel).

fightingfalcon schreef:
Misshien kan je de draden nog iets strakken spannen?

Tjah... eigenlijk was het de bedoeling om de kabels een zekere "sack" te geven, maar ik heb er been flauw benul van hoe dat te bereiken.

Anyway, hartelijk dank iedereen voor de leuke comments en de verwelkomingen. :D

_________________
Op de werktafel : https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=54264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement