Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2009 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jul, 2008 23:50 pm
Berichten: 1314
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Blijf dit schip met belangstelling volgen, het wordt mooi!

_________________
Op de werkbank: Wasa Gundeck 1:24

In de vitrine:
King of the Mississippi
Bon Retour
Chinese Pirate Junk
Nave Egizia
Korean Turtle Warship


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2009 10:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 jan, 2009 12:22 pm
Berichten: 852
Woonplaats: Sittard
Yep, zeker een leuk topic om te volgen. Die blauwe kleur is wel altijd even wennen, ik denk als de ornamenten en versieringen erop zitten dat het al heel anders zal uitzien.
Mooi schip trouwens met al die versieringen.

Blijf ik volgen.

Groetjes,
Jack

_________________
Groet, Jack
Don't only practice your art but force your way into its secrets. For it and knowledge can raise men to the Divine - Ludwig Van Beethoven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 apr, 2009 12:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
@richard & anderen :wink: het is een kit van Sergal.

en ondertussen vind ik zelf ook bepaalde dingen niet helemaal naar wens maar dat beperkt zich eigenlijk enkel tot de rompbeplanking. de gunports had ik niet anders gedaan. m.i. komt het de afwerking ten goede hoewel niet correct. maar ze komt bij mij in de woonkamer niet in een museum (wie weet over 100 jaar misschien na een uitzending van tussen kunst en kitsch lol ) :wink: daarom ook veroorloof ik me wat meer artistieke vrijheden :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2009 15:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 11 mei, 2009 15:33 pm
Berichten: 28
hej mooie boot en ik volg orz...:idea:
MVG willie

_________________
ik volg alltime ;-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2014 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
:mrgreen: BUMP :mrgreen:

Nee, dit project is niet op zolder terechtgekomen en nu in kwart of half afgebouwde staat voor een prikkie op marktplaats te koop :wink:

Vanavond of morgen plaats ik een reeks nieuwe foto's van de stand van zaken van wat nog steeds een project in gang is waar in de afgelopen 4 jaar af en toe een heel klein beetje aan gedaan is. Begin dit jaar echter ben ik echter weer eens stevig aan de slag gegaan en een paar mooie stappen vooruit gemaakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2014 15:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Pepijn, ter informatie: het plaatsen van foto's gaat ondertussen anders, lees even door hoe het nu werkt want gekopieerde URL's uit de albums zullen niet afgebeeld worden. Je moet nu op de pijl links in de marge van je verslag klikken voor het fotomenu.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 feb, 2014 21:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Ok, zoals belooft de foto's van de vorderingen, Door de jaren heen sinds mijn laatste update over de Soleil Royale heb ik zo af en toe wat aan haar gebouwd maar eigenlijk niet noemenswaardig op stofvrij houden :mrgreen: . Begin Januari heb ik haar echter weer van de kast gehaald en ben weer eens goed met haar aan de slag gegaan.

Begin januari:

Afbeelding

Eerst maar eens even kijken waar we April 2009 ongeveer gebleven waren,

Hier ergens, na een hoop geklooi met de spiegel:

Afbeelding

En de gunports gemaakt en geverfd, dat was het wel zo'n beetje:

Afbeelding

Door de jaren heen wat aan de reling gewerkt maar niet veel meer. Van de reling rest nog een klein stukje aan de voorsteven. Maar nu terug naar de gunports.

Hier was ik totaal niet tevreden mee, het was flinterdun voorgesneden triplex wat bekleed moest worden met latjes. Hierdoor waren ze erg dun en oogde erg fragiel. Omdat ik wat meer hout nodig had vanwege de keuze om minder van de voorgesneden onderdelen te gebruiken en deze zelf van massief hout te maken en ook omdat ik wat bekleed latjes tekort kwam ben ik na een korte zoektocht bij Wapstad in Rijswijk uitgekomen. Ideaal omdat ik 3 dagen in de week in Grijswijk werk en deze zaak ook nog eens op korte afstand van mijn werk zit. Daar wat nieuw notenhout ingeslagen en tevens wat mooi hout gevonden ideaal voor de gunports. Het was een oud zakje van latjes die reeds over de lengte ingezaagd waren van een mooie dikte waaruit ik in een keer de gunports kon zagen:

Afbeelding

Afbeelding

En allemaal klaar met het beslag erop:

Afbeelding

Na het schilderen en beslag een begin gemaakt met het monteren van de gunport luiken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van binnen geknoopt door het touw met een pincet door de gunports te halen en daarna weer naar buiten te trekken. De luiken zijn geknoopt met een enkel knoopje en daarna een drupje secondelijm om te voorkomen dat ze door de jaren heen eventueel wat loskomen.

Om het afwisselend te houden werk ik ook rustig om en om aan andere dingen. Zodoende heb ik ook een voorzichtig begin gemaakt met de ornamenten op de spiegel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook de masten zijn inmiddels gemaakt maar nog niet definitief samengesteld, ik wil ze in twee delen maken en demonteerbaar met het oog op eventueel toekomstig vervoer. Even kijken hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken. Misschien halverwege kantelbaar maken of iets dergelijks:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om een idee van de hoogte en lengte te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Ook met diverse andere kleine onderdelen is een beginnetje gemaakt:

Afbeelding

Als het nu nog heel veel jaren gaat duren voordat ze af is kan ik er altijd nog een helicopter carrier van maken :twisted: :lol: :lol:

Afbeelding


Dit is hoe het er nu eind februari voorstaat, ik werk gestaag door en maak soms grote sprongen en soms kleine sprongen voorwaarts. Hoe lang ik nu aan haar blijf door bouwen weet ik niet. Afhankelijk van hoe slecht het weer blijft en naarmate het weer langer licht blijft zal er binnenkort wel weer een zomer stop aankomen in de bouw. Ik heb me wel voorgenomen om haar vanaf nu niet te lang te laten liggen in het dok en hoop haar eind 2014 te hebben voltooid.

Ik ga proberen zoveel mogelijk kleine updates te blijven geven al is het maar een fotootje van wat prielwerk of losse onderdeeltjes die voltooid zijn.

Ik ga nog wat andere werkjes uploaden want het modelbouwen heeft niet helemaal stilgelegen. Ben er wel uit wat ik nu echt leuk vind in het modelbouwen en heb de plastic kits opgegeven. Kijk binnenkort maar even in een van mijn andere verslagen in het figuren gedeelte van het forum.

Groeten voor nu, ik ga vanavond ook maar eens flink wat topics bekijken om te zien wat voor pareltjes er in de afgelopen jaren gebrouwen zijn

Pepijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 feb, 2014 14:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik zou het voor mezelf niet kunnen voorstellen, ophouden met plastic, maar als ik dit zie snap ik wel dat jij al een stap verder gezet hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 feb, 2014 19:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 18 feb, 2007 2:55 am
Berichten: 213
Kleine stapjes, en zelfs wat onverwachte hulp gekregen :mrgreen:

Heeft ie mooi gebrouwen dat sloepje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Staat nog te drogen, als ze droog is lichtjes opwrijven met 3M flexibele schuurpad zodat het een mattere uitstraling krijgt. Overigens erg fijn spul de 3M sandblaster pads. Gebruik ze ook voor m'n resin kits.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 feb, 2014 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 nov, 2013 18:29 pm
Berichten: 146
Woonplaats: Wijchen
hey waar koop jij dat soort honden? :wink: ziet er strak uit allemaal!

_________________
M.V.G Timo Martens

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Bezig met:
HMS Victory, Revell
Neem een kijkje op de werf ;) viewtopic.php?f=4&t=41702


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement