Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2023 23:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 sep, 2012 11:16 am
Berichten: 44
Hoi Pter,

Werkelijk geweldig wat je bouwt, groot respect voor je vooronderzoek, je aanpak en je accuratesse vanaf het eerste ontwerp tot het laatste knoopje. Topsport in modelbouw. Er is maar een enkeling die jouw niveau haalt. Maar dat is niet je enige talent. Ik heb diepe bewondering voor de manier waarop je de volgers meeneemt in het bouwproces en de heldere uitleg die je geeft. Je zou zo instructieboeken of podcast kunnen maken. Ik heb bij het hervatten van de bouw van mijn model al veel baat gehad van jouw instructies.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 nov, 2023 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
koosvaes schreef:
Hoi Pter,

Werkelijk geweldig wat je bouwt, groot respect voor je vooronderzoek, je aanpak en je accuratesse vanaf het eerste ontwerp tot het laatste knoopje. Topsport in modelbouw. Er is maar een enkeling die jouw niveau haalt. Maar dat is niet je enige talent. Ik heb diepe bewondering voor de manier waarop je de volgers meeneemt in het bouwproces en de heldere uitleg die je geeft. Je zou zo instructieboeken of podcast kunnen maken. Ik heb bij het hervatten van de bouw van mijn model al veel baat gehad van jouw instructies.


Hoi Koos,

Bedankt voor het grote compliment en wat fijn dat je wat aan mijn uitleg hebt gehad. Tenslotte is dat waarvoor ik het doe en ander een beetje op weg helpen waar ik kan. Zelf leer ik ook nog dagelijks bij hoor…
Ik begrijp dat jouw verhuizing erop zit en je weer verder gaat met jouw Victory? Ik volg jouw project met plezier.

Bedankt voor je mooie bericht!

Groet,
Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Ofschoon ik zeker niet aan zo een klus ga beginnen volg ik je bouw met grote interesse.... heel mooi hoe je dat opgelost hebt. En dat je gewoon met een hand figuurzaag je zaagwerk doet... knap hoor. Ziet er al heel fraai uit zo dus ik blijf volgen!

Vakmanschap, chapeau :D

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 11:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Met verbijstering zit ik weer te kijken hoe je dit oplost. Met name dat alles weer past als een handschoen. Weet je zeker dat je niet stiekem een lasersnijtafel heb staan? En je zegt dat je wil inspireren, nou dat lukt je aardig bij mij. Topwerk. Keep it coming!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ronald schreef:
Ofschoon ik zeker niet aan zo een klus ga beginnen volg ik je bouw met grote interesse.... heel mooi hoe je dat opgelost hebt. En dat je gewoon met een hand figuurzaag je zaagwerk doet... knap hoor. Ziet er al heel fraai uit zo dus ik blijf volgen!

Vakmanschap, chapeau :D


Hoi Ronald,

Ik heb twee figuurzaagjes. Een grote onhandige beugel die eigenlijk van mijn zoontje is en een betere kortere en is meer een juweliersfiguurzaag. Met die laatste kan ik niet om de grote stukken zagen omdat de "beugel" te klein is, daar gebruik ik dus die grote voor. Die kleine is fijn voor het preciezere werk zoals het uitzagen van de slots / openingen van iedere spant.

Leuk dat je even een reactie achterliet, bedankt!

JJ@MB schreef:
Met verbijstering zit ik weer te kijken hoe je dit oplost. Met name dat alles weer past als een handschoen. Weet je zeker dat je niet stiekem een lasersnijtafel heb staan? En je zegt dat je wil inspireren, nou dat lukt je aardig bij mij. Topwerk. Keep it coming!


Met een klein beetje creativiteit en inspiratie kom je al snel een eind. Een lasersnijtafel mag niet op de eettafel van mijn vrouw helaas.... :roll:
Het uitwerken / zagen is maar de helft, het bedenken vooraf was de lastigste hobbel. Ik heb nog wel een paar hobbels te gaan en ook daarvoor zal ik even over moeten nadenken.

Leuke reactie en bedankt man!

Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 13:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi werk zo, al ben ik erg benauwig voor de hoge delen van de spanten, ik vind ze nogal iel zeker met in gedachten dat je ze nog moet afschuinen, met een beetje druk tijdens het beplanken klap je er dan zo door heen, ondanks de dekbalken. Het enige wat ik nu zie om te voorkomen is dat je aan de binnenkant van de spanten een oplegbalk voor de dekplanken rondom de romp zou maken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Respect voor de planning en de uitvoering. De spanten uit drie delen maken is wel een heel goede optie. Je moet alleen wel zuiver werken om een goede passing te krijgen. Zo te zien is dat echter goed gelukt. Het is weer een genot om te volgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2023 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Bert Takken schreef:
Mooi werk zo, al ben ik erg benauwig voor de hoge delen van de spanten, ik vind ze nogal iel zeker met in gedachten dat je ze nog moet afschuinen, met een beetje druk tijdens het beplanken klap je er dan zo door heen, ondanks de dekbalken. Het enige wat ik nu zie om te voorkomen is dat je aan de binnenkant van de spanten een oplegbalk voor de dekplanken rondom de romp zou maken


Goed opgemerkt, ik heb daar inderdaad ook een idee voor maar de uitvoering van dat idee is voor later. Goed meegedacht BertUS.

fvdm schreef:
Respect voor de planning en de uitvoering. De spanten uit drie delen maken is wel een heel goede optie. Je moet alleen wel zuiver werken om een goede passing te krijgen. Zo te zien is dat echter goed gelukt. Het is weer een genot om te volgen.


Bedankt Ferry, zuiver werken is inderdaad wel noodzakelijk en de planning vooraf is de grootste uitdaging. Leuk dat je even reageert!

Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 12:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Dit weekend waren de spaarzame uurtjes ver te zoeken. Ik ben niet verder gekomen dan de resterende spantbenen uit te zagen de spanten te assembleren tot een geheel.
Alles is nog niet gelijmd en is puur een dry-fit om het geheel te tonen. Het spant aan het achtersteven is nog niet op de juiste hoogte gebracht en deze zit op de foto te laag.

Ik moet zeggen dat het een flink schip gaat worden, ik ben iets kleinere modellen gewend maar zodoende kan ik hopelijk wat meer details aanbrengen die bij een kleinere schaal verloren gaan.

photo 591352

De stappen hierna gaan bestaan om voornamelijk de spantbenen met het middenstuk te verlijmen. Ook de hoogte van alle spanten worden daarna gechecked t.o.v. de middenplaat alvorens ze gelijmd worden op de middenplaat.
Dit is voor een volgende update.

groet,
Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4291
Woonplaats: Bovensmilde
Wat een werk, maar wel gaaf.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement