De rigging van de Callaway gaat verder, nu worden de lijnen gelegd om de gieken te wenden. Ik was wel zonder riggingdraad 0.030mm gevallen, dus heb ik maar een grote bestelling gedaan.
Ik vind het wel vervelend dat AK in plaats van te zeggen wat ik gekocht heb, namelijk 0.030 mm draad, alleen de omschrijving "thin", "super-thin", "hyper-thin" en "mega-thin" gebruikt. Dat zegt natuurlijk niks, op de verpakking vind je niks zinnigs. De afmeting vind ik gelukkig ergens op hun website, respectievelijk 0.055-0.045-0.030-0.020.
De washers zijn vrij makkelijk aan te brengen op de rigging, door de spanning springen ze aan dezelfde kant van de draad. Lijnen die hieronder nog niet strak lijken, worden uiteindelijk nog belast tot ze wel strak staan.
Er is ook een staand want aan deze masten, ik heb daarom de verankering hiervoor gescratcht. De hoek van de stukjes staaldraad is niet helemaal correct maar ik kan het moeilijk nu nog corrigeren want de riggingdraad staat onder spanning.
Op de foto's van de Callaway zag ik dat die op de mast boven de brug een radar had, die ik ook op de Columbia geplaatst had. Die had ik toen van de Pontos PE-set voor een vliegdekschip gehaald, waar er een surplus in zit. Gelukkig heb ik 2 zulke sets, dus heb ik nu ook de tweede radar er uit gehaald.
Die staat nu al op de mast, ik hoef nu nog maar een paar lijnen toe te voegen, denk ik.