Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2022 9:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het is wat rustig maar toch zijn er wel trouwe volgers hoor. Balen dat je de fout bent ingegaan met de geschutspoorten maar dar zal vast wel goed komen.
Ik vind het wel mooi dat je zelf je touwen gaat maken. Kun je deze dan ook in verschillende diktes gaan maken? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar een foto van die machine eigenlijk.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2022 14:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Bedankt voor je reactie

De geschut poorten zijn verder aangepast en de nieuwe sierlijsten zijn geplaatst, en vervolgens is alles in de grondverf gespoten, dit laat ik verder een dag rusten om de verf mooi te laten uitharden.

Met de touwslagerij machine kan ik diverse soorten en diktes lijn/kabel maken, dit ligt er aan welke dikte ik mee begin en soort lijn en aantal lijnen. Tevens kan ik links of rechts geslagen touw maken.


photo 557119
De geschut poorten zover klaar en alles verder weer in de grondverf.

photo 557121
Enkele testen die ik heb gemaakt,

photo 557122
Heb deze machine bij ZHL in China via het internet gekocht, en nadat ik de nodige aanpassingen heb gemaakt is de machine instaat om in mijn ogen zeer realistisch touw/lijn te slagen.

photo 557120
Onderste rol is het garen wat de fabrikant levert bij het pakket, en de bovenste is met mijn touwslagerij machine geslagen.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 mei, 2022 7:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dat maakt zeker wel verschil, mooi zo, dat je nu je eigen lijnen etc kan maken, komt toch veel mooier over

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2022 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Bedankt voor je reactie, vind het persoonlijk een stuk meerwaarde geven aan een model, en vind het een beetje jammer dat het bijgeleverde van een in mijn ogen beduidend lagere kwaliteit is, terwijl de pakketten van Caldercraft toch niet tot de goedkoopste behoren, en de rest van de bijgeleverde materialen best wel van goede kwaliteit is.

Maar goed
De geschut poorten zijn weer hersteld en zijn zo als ze in eerste instantie hadden moeten zijn, dus we zijn weer bij af.

Kan ik weer verder gaan met het maken van de laders aan de buitenkant van de romp.

Onder enige foto’s zoals ze er nu bij staat.

photo 557295

photo 557294

photo 557296

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2022 7:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Heb jij de paarden al vastgezet? daar moeten toch de terugslag en terughaallijnen nog aan?
Vind het echt een retestrakke romp (of is dat een verkeerde uitdrukking?:) ) maar het mooie moet nog komen , het optuigen, wat met de zelf egslagen touwwerk echt wel heel mooi moet gaan worden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 mei, 2022 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Bedankt voor je reactie,

De Kanonnen staan verder nog los, zoals alles nog los staat, zit te wachten op een zgn servingmachine om de tuigage te maken van de kanonnen, als de broekings en talies, en natuurlijk ook de verdere tuigage van het schip
Kan natuurlijk ook volstaan met het simpel optuigen, maar heb besloten om ze detailrijk op te tuigen. Althans de gene die zichtbaar zullen zijn.
Heb verder alle benodigde onderdelen al gemaakt voor de tuigage van de kanonnen, zoals haken, ogen en ringen, maar zit zoals geschreven te wachten om mijn servingmachine.

Onderstaande foto’s laten een beetje zien wat een zgn servingmachine is een wat je er mee kan doen,
(Foto’s geleend van EBay)

photo 557343

photo 557344

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei, 2022 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Begonnen met de vervaardiging van de ladders welke aan de buitenkant van de romp worden geplaatst, de bijgeleverde (gefreesde) ladders vind ik niet mooi en in mijn ogen te grof, en ze zijn gemaakt van noten triplex, wat redelijk snel splintert.

Dus de treden zelf gemaakt uit de handvaten van staalborstels welke bij de barbecue worden gebruikt.

En naar een beetje zagen, vijlen en schuren heb ik de treden zover klaar, resten nog het schilderen en daarna plaatsen op de romp.

photo 557447
photo 557446
photo 557445
photo 557444

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2022 7:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik weet wat serving is, als boogschutter, al gebruiken wij daarvoor een handapparaatje, wat eigenlijk net zo snel kan gaan als een machine, bij het maken van een pees, staan de draden toch al opgespannen, even draad langszij leggen en dan maar draaien

photo 557576

De inkeping bovenop is voor de pees, strak er tegen aanzetten en dan gewoon een tik geven, tool draait dan op de pees heen
Mooie treden, was wel effe werken zeker, hout is ook veel mooier veel doorleefder

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2022 14:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Je hebt mooie plannen met de tuigage. Ik wist niet eens dat sommige machines bestonden :D

Ik wacht in spanning af. De traptreden zijn wel van mooi hout gemaakt zo, dat ziet er lekker gebruikt uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2022 18:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Bert,

Klopt dat ze daar ook voor worden gebruikt, heb in het verleden mijn pezen van mijn kruisboog ook zo bekleed.

Ferry
Bedankt we doen ons best er iets moois van te maken,

Weer een stukje verder

Aangezien ik nog steeds op mijn servingmachine zit te wachten, maar verder gegaan met werkzaamheden aan het voorschip, heb het dek gelegd en de reling zover gemaakt, en de trap treden verder afgewerkt en geplaatst, tevens de geleiders gemaakt en geplaatst.

Onderstaande foto’s verklaren het een en ander.

photo 557615
photo 558370
photo 558369
photo 558371
photo 558374
photo 558373
photo 558375
photo 558376

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement