Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 sep, 2023 12:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2512
Woonplaats: Den-Haag
Mooi Pter,

Prachtig resultaat. Mag je heel trots op zijn.
Zo mooi allemaal, wat een details.

Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2023 11:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Hallo Peter,

Hoe was de dag in het scheepvaartmuseum? Leuke reacties gehad? Is hij gelijk opgenomen in de permanente collectie?

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2023 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hoi Jan,

Het schip is gewoon weer mee terug gegaan naar huis. :lol: Leuk dat je er naar vraagt!
Er waren veel mooie scheepsmodellen te bewonderen die diversen bouwers hadden meegenomen. Het event was vanuit de NVM georganiseerd. Een prachtige locatie en voornamelijk heel veel mooie schepen.
Dit schip was een beetje een vreemde eend in de bijt, daar de meeste interesse van het publiek uitging naar Hollandse schepen denk ik. Ze viel haast niet op tussen al dat moois.
Weet ik weer waaraan ik moet werken om het niveau omhoog te krijgen en met name ook het formaat en afkomst / oorsprong van het schip. :mrgreen:

photo 587580

photo 587593


Overigens veel leuke gesprekken gehad met bezoekers en medebouwers en ook veel positieve reacties mogen krijgen over de kwaliteit van de bouw en aangebrachte details. :)

Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2023 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Okay, leuk. De complimenten zijn wat mij betreft helemaal op zijn plaats!

Wat zijn jou leerpunten dan? Moet je groter bouwen? Als er alleen naar de verbinding met Holland gekeken wordt is dat wel jammer. Er buiten dat immers veel meer moois op de wereld.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2023 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
JJ@MB schreef:
Okay, leuk. De complimenten zijn wat mij betreft helemaal op zijn plaats!

Wat zijn jou leerpunten dan? Moet je groter bouwen? Als er alleen naar de verbinding met Holland gekeken wordt is dat wel jammer. Er buiten dat immers veel meer moois op de wereld.


Ik heb nog voldoende te leren Jan. Ik heb ook nog nooit een admiraliteitsmodel (een volledig spanten model) gebouwd vanaf tekening. Daarnaast heb ik op tuigage gebied nog veel te leren. :lol:
Het is niet zo dat een groter schip ook daadwerkelijk beter gebouwd is, maar onbekend maakt onbemind.
Er is wel of niet terecht een voorliefde voor grote "Hollandse" schepen heb ik gemerkt en ja, size matters! Ik was de enige met een dergelijk model. Correctie, er was er nog 1 maar dan een heel stuk kleiner en die viel nagenoeg niet op. Een van de bezoekers complementeerde mij met het tonen van een ander soort schip en dat kon ik erg waarderen.
Bij de grote gros mensen ging de aandacht vooral uit naar de "big ships". Bij de scheepsbouwers onderling ligt dat ietsjes anders en die kunnen ook de kwaliteit van de bouw erg waarderen van de kleinere modellen.

Kortom, nog genoeg te leren en nu wil ik ook eens een "big ship" maken en hopelijk net zoveel detail in stoppen als met de Xebec. :roll:

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2023 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Nou, veel succes met je big ship. Tzt aub niet vergeten om hier een verslag te droppen, want het was een genot om dit verslag te volgen.

:brouw:
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2023 18:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 apr, 2019 17:07 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Noord Drenthe
Helemaal mee eens.
Ik heb niet op alles gereageerd, maar wel alles gelezen en ervan genoten.
Dus het smaakt naar meer.

_________________
Iedereen heeft tegenwoordig ergens een mening over. Ik vind daar wat van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2023 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
JJ@MB schreef:
Nou, veel succes met je big ship. Tzt aub niet vergeten om hier een verslag te droppen, want het was een genot om dit verslag te volgen.

:brouw:
Jan


Het start van het nieuwe verslag is al geplaatst (Wappen von Hamburg) https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 5#p1074529
Bedankt Jan! :brouw:

Bootjebouwer schreef:
Helemaal mee eens.
Ik heb niet op alles gereageerd, maar wel alles gelezen en ervan genoten.
Dus het smaakt naar meer.


Ik ben blij om te lezen dat je genoten hebt van de bouw / verslag van het schip. Ik hoop dat je me wederom zult volgen bij mijn nieuwe project zoals hierboven beschreven en gestart.

groet,
Pter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 308 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement