Na het nodige schuurwerk de vijf componentjes aan elkaar geplakt tot twee goed te gieten onderdelen: de trap plus het voorste deel van de brug en het achterste deel met de uitbouwen. Ook een deur gescribed tussen die twee uitbouwtjes, want daar zit de "captains room". Hoewel dat niet op tekening staat, heb ik er wel een rond raampje in gemaakt. Ook de zijschotten van de brug gemaakt en op hun plaats gelijmd.
Daarna het detail van wat in vliegtuigen het instrumentenpaneel heet (in ben geen botenman
), gemaakt uit stukjes stak, plaat en profiel.
Links het paneel van de radio met daarop wat knoppen en de hoorn van de telefoon. In het midden de bedieningsorganen van de Bendix apparatuur. Op het uitstekende stukje staf moet het stuurwiel van PE komen. Het ronde ding daarnaast is het Bendix kompas. En tenslotte uiterst rechts de motorbediening, die volgens de tekening elektrisch was. De vormen waren nog te onderscheiden op de tekening, de invulling is mijn produkt.
Op het achterste deel staat een bank over de hele breedte van de brug. Die heb ik gemaakt uit stukjes plaat, in vorm geschuurd en voorzien van gegraveerde lijntjes, die daarna met ultra thin lijm behandeld zijn. Dan vloeien ze mooi een beetje dicht.
De complete brug dan, de twee delen tegen elkaar geschoven:
En oh ja, voor het schaalgevoel:
Ik ben bijna tevreden, alleen is de stap van het bordes naar de bank voor mijn gevoel te groot, al kloppen de maten met de tekening. Daar maak ik dan nog maar een trede tussen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.