dank je pjijden.
en vandaag weer verder met de ankers en ankerkettingen en de kleinere sjorings van de kettingen.
ik ga een poging doen om deze sjoring te benaderen.
daarvoor moeten we eerst een paar kleine rakkers plaatsen. om de kettingen op het dek vast te kunnen maken.
de grootte valt best mee zolang je je adem inhoud of moet niezen.
ik zet ze vast met secondenlijm die ik een paar jaar geleden op de beurs hier in veldhoven gekocht heb. deze lijmt word aleen maar hard tussen de raakvlakken . de wikkel van het flesje ben ik kwijt dus weet niet het merk.
toen had ik een harp sluiting nodig voor de verbinding grote ketting kleine ketting. de originele voor de ketting aan de ankers vond ik te groot.
dus zelf maar gaan fabriceren. eerst een werkbankje gemaakt omdat dit een beetje prielwerk ging worden.
toen weer de bekende electrodraden.
net iets kleiner als de kop van een speldeknop.
even de lengte opmeten. en vastzetten
toen even nummer 27 een rooster vast zetten op het kluisgat.
de mk1 heeft net iets meer detail dan de originele van trumpie
dan de ketting in het kluisgat aan het anker en de gedeeltelijke afdekking erop.
daarna de borgkettingen vast gemaakt
toen onder de stuur en bakboordanker nog twee platen gelijmd die hadden we over het hoofd gezien gisteren.
en het bakboord anker ook gezekerd met kettingen.
en toen het stuurboord anker.
dat was het voor vandaag.
gr harry