Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 9:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 dec, 2017 20:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Okay, weer een update voor de Jintsu!

De laatste dagen bezig geweest met PE gepriegel. En een klein beetje plastic :lol:

Als eerste heb ik de schoorstenen gemaakt en op het schip gemonteerd. Wanneer deze erop zaten kon ik door met de PE. op onderstaande foto zijn jullie de plek waar de torpedo launchers op het dek komen staan. Met wat passen kon ik zien waar er plek was voor het trapje aan de rechterkant. Daarna moest er natuurlijk aan de andere kant ook iets komen. Hoe kon je anders oversteken? Nu zit daar dus een ladder (zilveren PE van gold medal) en daarnaast een deur om het schip in te gaan. Dit zit ook aan de andere kant
photo 428784

Daarna flink aan de gang gegaan met deuren plaatsen, het moet natuurlijk zo levensecht lijken! Helaas is het wat lastig om de correcte plaatsen van de deuren te weten IVM de weinige en oude (van mindere kwaliteit) zwart-wit foto's.
photo 428786

Nu zitten er bij verschillende schepen ladders op de schoorstenen, weet iemand misschien of dit ook zo was bij de Jintsu in 1933? Op de foto's kan ik het niet zien en veel referentie modellen met PE zijn er niet...

Verder het torpedo launcher platform benedendeks in de primer gezet en later toch nog een deurtje toegevoegd.
photo 428787

Aangezien de katapult van massief plastic is heb ik uit de gold medal set een katapult gevist en in elkaar gevouwen met dit als resultaat.
photo 428785

Ook heb ik het watervliegtuig alvast in elkaar gezet. vrij lastig met die drijvers!
photo 428783


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 dec, 2017 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Rick,

Interessant schip wat je aan het bouwen bent. Mooi gedetailleerd en nog mooier een berg pe. Veel plezier ermee.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
sorry ik heb ook geen detail foto's maar wel 2 fraaie plaatjes (misschien ken je ze al)
van jintsu en zusterschip sendai

jintsu
photo 428953
sendai
photo 428954

er staan wel een aantal leuker details op de derde pijp[ van jintsu en bij uitvergroten lijkt er een ladder tegen de voorste pijp van sendai te zitten.
succes met de bouw
groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 13:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
http://www.steelnavy.com/FujimiSendaiGVillanueva.htm

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=1903508

http://www.perthone.com/pjav.html

Anders kan je zoeken naar bouwverslagen of officiele update kits

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2017 13:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Evt in het spel steel ocean is ook een Jintsu gemodelleerd. Geen idee of het volledig accuraat is.

Ik kan er evt wel wat screenshots van maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2017 22:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
wiwil schreef:
sorry ik heb ook geen detail foto's maar wel 2 fraaie plaatjes (misschien ken je ze al)
van jintsu en zusterschip sendai

groet wim


Bedankt voor de plaatsjes Wim!
Die van de Jintsu had in inderdaad al gezien, echter is dit natuurlijk al een versie op een later tijdstip. Zo heeft deze niet meer de hangaar onder de brug, en de katapult boven de eerste twee kanonnen. De katapult is natuurlijk verplaatst naar achter. Ik durfde niet met zekerheid te zeggen of dat de enige aanpassingen waren, wellicht zijn er meer dingen aangepast. Het plaatje van de Sendai kan mij wel helpen! Zoals je kan zien heeft deze nog wel de hangaar en de katapult op de boeg. Dat betekend dat ze uit dezelfde tijd als de Jintsu komt die ik nu bouw. Wellicht zijn er een aantal kleine verschillen maar er is goed mee te werken!

Silenoz schreef:
http://www.steelnavy.com/FujimiSendaiGVillanueva.htm

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=1903508

http://www.perthone.com/pjav.html

Anders kan je zoeken naar bouwverslagen of officiele update kits


Bedankt voor deze linkjes Silenoz! dit helpt mij vooruit! Aangezien er niet veel Jintsu's uit 1933 gebouwd worden is er een beperkt aantal bouwverslagen (en dan moet je die zonder PE er ook nog uitfilteren). Wel zijn er veel uit oorlogstijd te vinden helaas heb ik daar niet heel veel aan! misschien wel voor standaarddingen natuurlijk! Ik speur nog even rond.

looney schreef:
Evt in het spel steel ocean is ook een Jintsu gemodelleerd. Geen idee of het volledig accuraat is.

Ik kan er evt wel wat screenshots van maken.


Dat zou heel fijn zijn Looney! alle beetjes helpen! Eventueel kan ik aan de hand van foto's een aantal foutjes (als deze erin zitten) eruit halen. wellicht geeft het wel meer detail!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2017 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
ik heb nog een plaatje voor je ditmaal van Naka, ook een zusterschip uit die klasse

photo 429142

groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2017 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Wim,

Weer mooie plaatjes uit het archief!

Groet Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2017 20:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Intussen weer een klein beetje voortgang gemaakt. Ik ben vooral bezig geweest om het internet en daarna boeken af te speuren naar duidelijke plaatjes. Daarna bij een aantal andere bouwers gekeken wat die er van gemaakt hebben en tenslotte mijn middelman (die voor mij af en toe iets koopt en dan opstuurt zonder dat er enorme douanekosten aan zitten) benaderd of hij misschien wat meer info kon achterhalen. Natuurlijk een gepast antwoord gekregen waardoor ik nu iets meer details heb.

Het blijkt dat het watervliegtuig 2 propellerbladen had. Aangezien ik die niet had een met 4 stuks ietwat aangepast. Daarna in de primer gezet. Nu de kleur achterhalen. Dit zou wit of aluminium moeten zijn. (daar moet ik me nog even over buigen)
photo 429488

Het geschut in elkaar gezet en alles in de primer gezet.
photo 429490

In 1933 bleek er alleen op de voorste schoorsteen een ladder te zitten bij Jintsu, deze is dan ook gemonteerd. Echter hebben een aantal bronnen het ook over een ladder op de 3e schoorsteen. dit is niet te zien op de foto's dus deze komt er dan ook niet op. de achterste mast is ook gemonteerd en er zijn PE ankers toegevoegd (de plastic varianten zijn wel gedetailleerder maar belachelijk "out of scale"). Daarna is het gehele schip in de primer gezet. Wel is het onderdekse torpedodek geverfd en alvast bevestigd
photo 429489

Ook kwam ik er achter dat nog niet alle raampjes uitgeboord waren, dus deze zijn alsnog uitgeboord.

Relingen worden na het airbrushen bevestigd en met de hand geverfd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 dec, 2017 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Rick,

Heerlijk gepriegel.

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.aeronautic.dk/Warship%20Jintsu.htm

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StevenVD en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement