OK, intussen weer verder met het verslag.
Nog een plaatje van de railing op het dek.
Deze koperdraad is zó dun (0,05 mm), dat enige trek aan de draad hem meteen flink verlengd.
Nu zag ik op foto's, dat de originele boot een railing heeft aan de toren.
Deze is niet voorzien op het model van Revell, dus maar begonnen met de steunen, uit 0,3 mm verzilverd koperdraad.
Deze heb ik in eerste instantie verlijmd aan de toren, maar later bleek dat op sommige plaatsen het toch beter was om een gaatje te boren in de toren en daar het steuntje in te lijmen.
Zoals op foto's verderop te zien, waar daardoor op sommige plekken de oppervlakte van de toren behoorlijk beschadigd.
Ook heb ik eerst geprobeerd de "railing" te verlijmen, maar dat was niet voldoende stevig. Daarna besloten te solderen, maar de lijm maakte het knap lastig om te solderen, zeker op deze schaal. Ook zijn S39 en superlijm geen vrienden.
Ter plaatse van de deuren moest de railing natuurlijk worden onderbroken en omgezet.
Hier is ook te zien dat het heel lastig was op sommige plekken om de railing gemonteerd te krijgen, met veel beschadigingen tot gevolg:
Toen alles vast zat, kon de toren worden gemonteerd.
Beschadigingen werden bijgewerkt en kon er worden gespoten.
Helaas bleek dat de naden niet overal even fraai waren geworden, dus moest ik weer opnieuw vullen en schuren. Nu wacht de boot op de nieuwe verflaag.....