Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 7:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Beste Brouwers, bijgaand weer even een kleien up-date.

Cor: die metalen lopen zijn echt fantastich. Wat dat betreft heeft Trumpy het erg goed gedaan. Het probleem bij de plastic lopen is dat er altijd een gietnaad op zit en het erg lastig is om deze netjes te verwijderen. Ik zit er zelfs over na te denken om het lichte luchtafweergeschut zoals de 37 en mm AA ook te gaan vervangen.

Wim: zoals gewoonlijk bedankt voor je input. Mocht je meer info vinden of wetenswaardigheden post ze gerust om dit topic. Maakt het alleen maar levendiger. Ik heb inmiddels begrepen dat de Roma het eerste schip is dat is gezonken door radio geleide bommen, De zg Duitse Fritz X bommen. Zeg maar de voorloper van de geleide raketten.

Marcy: geen nood. de Arizona komt er wel. Heb alleen de vreselike behoefte om lekker te plakken met een ouderwets potje lijm met een kwastje van Revell :lol:

Goed terug naar het potje Revell. Ik ben nu bezig de grotere delen van het schip te bouwen waaronder de onderdelen van de bovenbouw. Moet morgen ook nog even verf halen, en wel een lichte kleur grijs wat de basiskleur van het schip zal worden. De schoorstenen zijn in elkaar gezet en passen goed in elkaar. Geen flash en dat soort zaken. Alleen op de plaknaden een schuurpapiertje halen of bijschrapen met een goed scherp mes.

Afbeelding

Natuurlijk ontkom ik niet aan hier en daar een stukje pe. Ik moet zeggen dat de pe van Trumpy erg goed bevalt en dan met name het verwerken ervan. Niet te broos en niet te dik. Pasvorm is prima.

Afbeelding

Verder komen er allemaal dekhuisjes op die er nu allemaal nog los opstaan. Ik ga ze straks allemaal afzonderlijk schilderen en detailleren.

Afbeelding

De brug ziet er indrukwekkend en zal straks een behoorlijke kolos worden.

Afbeelding

Een totaaloverzicht mag natuurlijk ook niet ontbreken. De rood witte vliegtuigherkenning op het voordek zit nog in de ruwe fase. Zoals jullie zien is het nog niet echt recht maar ik wilde even kijken hoe het geheel er uit zou zien. Door allerlei fraaie frutsels op het dek is het niet mogelijk om een recht stuk afplaktape in een keer aan te brengen. Zal nog een geduldig klusje worden op dit mooi en strak te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Het achterdek krijgt een hout kleur. Ik ben er nog niet uit of dit de juiste kleur is of dat het nog lichter moet.

Afbeelding

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 okt, 2011 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 okt, 2009 17:06 pm
Berichten: 962
Woonplaats: winschoten
Ga je die lopen ook schilderen of laat je ze zo.
Ik vind het wel wat hebben zo.

_________________
Mvg Cor
http://www.bergingshaai.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2011 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Zooo Andrew dat gaat hard, als je zo doorgaat kom je in de toekomst nog ruimte tekort in huis... Zonder gekheid; ik vind haar nu al mooi :)


Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 okt, 2011 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Hoi Karel,

Bedankt voor de reactie. Vrouwlif wil begin volgend jaar de woonkamer renoveren dus ik moet die Italiaan af en toe even op zijn staart trappen :lol:

Nu even zonder gekheid. Trumpeter heeft zichzelf met dit model overtroffen. Tot op heden is er nog geen putty aan te pas gekomen en de details zijn over het algemeen zeer goed. Normaal maak ik eerst de romp helemaal, maar ik had niet de benodigde keluren in huis dus ben ik vast maar begonnen met de hogere dekken. En zoals reeds gezegd, de pasvorm is uitstekend dus je bent weinig tijd kwijt aan passen, meten, putty etc.

Fijn verblijf in Denemarken. Werk of vakantie?

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2011 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Zo, weer even een update.

Om nog even terug te komen op Cor zijn opmerking over de lopen het volgende. De lopen worden gewoon meegeschilderd om het toch wat geschiedkundig verantwoord te houden :wink: Je bracht me echter toch op het idee om op de uiteinden van de lopen een milimeter zichtbaar te laten van de metaalkleur. Volgens mij gaat dat wel een mooi effect geven.

In de tussentijd heb ik ook de roeren en assen gemonteerd. Wederom hoeft er geen putty aan te pas te komen. Wat me opvalt zijn de 2 roeren ter hoogte van de achterste assen.

Afbeelding

Ook de patrijspoorten uitgeboord (was ik vergeten). Zelfs de wenkbrauwen is Trumpy niet vergeten.

Afbeelding

Zo ben ik bezig geweest met allerlei projectjes aan dit bakbeest. De vliegtuigherkenning op de voorplecht is ook verder bewerkt. Strakker krijg ik het niet door allemaal frutsels op het dek. Ik hoop de oneffenheden te camoufleren door de frutsels een andere kleur te geven en nog een wash aan te brengen.

Afbeelding

En ja, dan is het werk om al die frutsels een kleurtje te geven. Deze frutsels heb ik per stuk afgeplakt met tape om het mooiste resultaat te krijgen. Hier ben ik de komende week wel zoet mee.

Afbeelding

Om niet een zenuwinzinking te krijgen ook nog maar wat geplakt. Alles is nog los op elkaar gestapeld zodat ik straks bij het schilderen nog overal goed bij kan voor een mooi resultaat.

Afbeelding

Ik blijf me verbazen over de mooie gegraveerde detials van deze kit.

Afbeelding

Voor zover weer de bijdrage.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2011 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 14:17 pm
Berichten: 837
Woonplaats: hilversum
Zo mijnheer heeft de gang er weer goed in zitten, logisch want de roma was een zeer snel schip. Het voordek ziet er goed uit zo en ik herinner mij het getob met die frutsels nog goed toen ik de Zara aan het bouwen was.
het geeft wel een mooi plaatje dat rood/witte zebrapad.
En ja trumpeter maakt tegenwoordig erg mooie kits (mag ook wel voor. Dat geld).
Succes verder
Groet wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2011 9:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Ze ziet er erg mooi uit, ook als model mag ik hopen!

Trouwens, zoals wiwil al zei, dat zebrapad is erg leuk...

GJ

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 okt, 2010 13:45 pm
Berichten: 1273
Woonplaats: Gasselte
Weer even een kleine update:

Gerd Jan en Wim, bedankt voor jullie reacties.

We waren gevleven bij de voorplecht. Een enorm aantal frutsels wat het trekken van een strak zebrapad erg lastig maakt. Ik had natuurlijk ook de makkelijke manier kunnen kiezen, aangezien ik dit project als een tussendoortje zie, en de voorplecht gewoon grijs kunnen schilderen. Dit is ook historisch verantwoord. Maar ja, de moeilijke manier is eigenlijk veel leuker en doe je langer met je model en des te meer plezier, alhoewel........ :lol:

Ik had zelf het idee dat ik de losse frutsels wel uit de losse hand zou kunnen schilderen en hier en daar de boel dan bijtippen. NOT.

Afbeelding

Doordat ik nu veel te veel moet bijwerken krijg je op het rood en wit weet te veel kleuverschil als ik dit ga bijwerken. Terwijl ik zat te denken hoe ik dit ga oplossen heb ik de eerste laag camo op de romp aangebracht.

Afbeelding

In de tussentijd heb ik maar besloten om de frutsels op de dekken met tape af te plakken en het op deze manier "strak" te schilderen.

Zie hier het resultaat van afgelopen avond. Dwz van 20:30 uur 22:30 uur.

Afbeelding

Ik weet nu waarom ik geen monnik ben geworden :lol:

Vandaag nog even proberen door te plakken tot achter de 2e barbette op het voorschip zodat ik de voorplecht kan afmaken.

Ciao Andrew

_________________
Bijna af: Tamiya Tirpitz 1:350 + PE-set van WEM viewtopic.php?t=29594
RM ROMA 1:350 viewtopic.php?f=4&t=33599
HMS Queen Elizabeth: viewtopic.php?f=4&t=36469
Trumpy Striker 1:35 viewtopic.php?f=2&t=37029


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 okt, 2009 17:06 pm
Berichten: 962
Woonplaats: winschoten
Ik vind de camo op de zijkanten wel goed gelukt.

_________________
Mvg Cor
http://www.bergingshaai.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 12:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Op het plaatje van Trumpeter zie ik de vliegtuigherkenning nog verder doorlopen tot bij de B-toren. Heb je ze bij jouw schip eerder laten ophouden doordat er teveel hindernissen in de weg stonden op het achterste deel? Want het geeft wel andere verhoudingen aan je eindresultaat achteraf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement