Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 5:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 818 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2010 14:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 30 aug, 2007 18:40 pm
Berichten: 2247
Woonplaats: Groningen
Zit even na te denken wat een joekel van een schip dit eigenlijk is, je hebt hem gemaakt in 1:72, en je hebt van revell verschillende 1:72 Duikbootjes, (er lopen er al een paar verslagen van nu).
Als je die modellen eens vergelijkt, kun je zien hoe groot we het wel niet bouwen tegenwoordig ( in 1:1 dan) :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2010 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
homeghost schreef:
Ze zal zeker drijven,maar at heb ik nooit uitgeprobeerd. Temeer daar ze zuiver statisch bedoeld is. Ook is ze natuurlijk niet uitgebalanceerd,dat zou haar ook geen goed doen in het water :roll: .

Ron.

oh ja, daar had ik nog niet over na gedacht. Ben zelf bezig met 1/144 Revell Typ vii d mijnenlegger, denk er nog over na om RC te bouwen. :idea: denk dat die te klein is :roll:

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2010 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
MarcY schreef:
Zit even na te denken wat een joekel van een schip dit eigenlijk is, je hebt hem gemaakt in 1:72, en je hebt van revell verschillende 1:72 Duikbootjes, (er lopen er al een paar verslagen van nu).
Als je die modellen eens vergelijkt, kun je zien hoe groot we het wel niet bouwen tegenwoordig ( in 1:1 dan) :wink:


Als opvarenden met de U boten via een tijdmachine in de Russische wateren zouden terecht komen en plots naast een Typhoon, zouden ze zich lavensloos schrikken. En zeker geen aanval riskeren gaan :lol:

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 mei, 2010 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Gerd jan schreef:
homeghost schreef:
Ze zal zeker drijven,maar at heb ik nooit uitgeprobeerd. Temeer daar ze zuiver statisch bedoeld is. Ook is ze natuurlijk niet uitgebalanceerd,dat zou haar ook geen goed doen in het water :roll: .

Ron.

oh ja, daar had ik nog niet over na gedacht. Ben zelf bezig met 1/144 Revell Typ vii d mijnenlegger, denk er nog over na om RC te bouwen. :idea: denk dat die te klein is :roll:


Denk het ook wel :wink: ..

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 jun, 2010 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
ja, maar misschien kun je deze in zo'n blauwe folie leggen, en er een haven bij bouwen?? :?:

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
Hey Ron,

Na je Kursk helemaal te hebben gevolgd, heb ik nu je Typhoon nog eens doorgelopen en man... ik ben stikjaloers, all over again :)
Wat een verschil met de Typhoon van Revell, die duidelijk van de 'Red October' is afgeleid die ze in de jaren '90 uitbrachten!
Misschien het exemplaar dat ik in het verslag heb zien passeren nog eens ga brouwen, want jouw kunde.... Ik kniel in still bewondering.

Toch enkele puntjes:

- De luiken voor de raketsilo's. Ik ben blij dat je er geen open hebt gescratchd, het zou met de Kursk een nog groter contrast
hebben gegeven, vermits deze ook met de luiken gesloten is gebouwd. En dan zou je al dat fijne werk moeten herdoen om
de open luiken correct genoeg weer te geven, om van de reling maar te zwijgen die je eveneens opnieuw had te doen.
Nu oogt het mooi solid en on par met de Kursk :)

- je spreekt van luiken op het achterschip voor torpedo's in te laden en die heel het schip door te sluizen. Lijkt me niet
correct vermits je niet met zulke joekels van Russische torpedo's door een sub heen gaat wroeten en te riskeren een
Typhoon te verliezen. Temeer je op de foto's van de boeg hélemaal in het begin van het verslag duidelijk ziet (en je in het
betegelen overigens in acht neemt) dat ze een gebogen luik boven de torpedobuizen heeft zoals de Kursk.
Lijkt me zinvoller dus aan te nemen dat het langs die weg is dat de torpedo's geladen of geruimd worden.
Waar de luiken dan voor moeten dienen (als het al luiken zijn, welteverstaan), is me ook niet duidelijk... misschien toegangs-
luiken voor de dieselaggregaten en de afvoeren? Typhoons hebben immers als back-up dieselmotoren aan boord.

- de 'pijplijn' naar de toren is volgens mij een goed geïsoleerde 'landlijn' die stroom, water en eventueel
een rechtstreekse communicatielijn met het commandocentrum van de basis aan de boot verbindt, al kan het ook zijn dat
men via die weg de brug verbond met een tank koelwater voor de reactoren, die in geval van nood aan kon worden
gesproken. Denk maar aan hoe de K-19 haar eigen drinkwater op diende te souperen toen 1 van haar reactoren lek sloeg en
niet meer gekoeld kon worden. Al ben ik van de laatste denkpiste niet zeker.

Niettemin, een fantastisch en wederom geslaagd model dat in geen geval anders dan lof verdient.

Nu je Bleu Marlin volgen, ik ben superbenieuwd!

Metalviking

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei, 2013 20:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Mooi en goed geschreven commentaar wederom op dit ook al wat ouder project. Wat de lijn van de toren betreft daar kan ik mij prima in begeven. Dit zou inderdaad de meest logische uitleg kunnen geven aan dit onderdeel. Ook wellicht het nood koelsysteem wat toch wel belangrijk is. Doch wat betreft de luiken voor de invoer mag ik schrijven dat de torpedo`s zowel midscheeps als voor in de boeg werden ingevoerd. Deze info heb ik destijds gevonden op een site welke diep inging op Russiche subs. Hierin werd ook met een schets de invoer als voorbeeld gegeven. De naam van deze site heb ik helaas niet meer in mijn bezit. Maar goed dit geeft verder ook niet omdat de Typhoon inmiddels bijna is afgeschreven op een ( nog ) varende sub na.

Maar wel erg fijn dat je de moeite hebt genomen om dit topic geheel door te nemen...is vast een hele kluif geweest. Een leuke anekdote nu hierbij is dat ik vorig jaar benaderd ben geweest om een tweede Typhoon te bouwen maar dan in een kleinere schaal. Ik heb deze klus destijds niet aangenomen ivm de Emma Maersk die toen under construction was. Twee zulke projecten gaan niet samen :lol: ...

Bedankt voor je bericht.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 mei, 2013 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 apr, 2012 1:13 am
Berichten: 436
Woonplaats: Boom
Wil je een goed project neerzetten lees je, kijk je en luister je... dat is tenslotte eveneens goeie research van wat allemaal kan en me dunkt dat jouw projecten, zelfs al zijn ze voor mij een hele oceaan te ver om te volgen, wel veel tips en hints geven waar je bij je eigen projecten op kan letten ;)

Betreft die torpedoluiken: als het gestaafd wordt op die manier, then I stand corrected. Met de Russen weet je inderdaad nooit waar je aan toe bent, hoe maf sommige toepassingen ook mogen ogen :roll:

Ik ben al lang blij het project te hebben mogen volgen en er zelf nog een nuttige bijdrage toe geleverd te hebben.

Mocht je ooit zin hebben: ik zoek nog een projectje te willen doen van een cruiseship, maar niet eendert welk.
Als tip geef ik je deze link alvast, mocht het je interesseren, laat maar horen :)

http://www.70000tons.com/

Gewenste schaal: 1:400 of 1:200, afhankelijk wat voor jou het meest haalbaar is.

Reden: ik heb een eigen metal booking agency en ben aan een office bezig waarbij deze jongen een mooi decorelement zou zijn :)

Maar eerst je Blue Marlin... en welke andere projecten je nog in de orderboeken mocht hebben!

Dieter aka Metalviking

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter CVN-68 1:350
Italeri XB-70 Valkyrie + PE exhaust nozzles
Egg Plane Warhawk

Volgende projecten:
Trumpeter USS North Carolina 1:350
Revell HMS Victory



Ne Parcas Nec Spernas - Neither Spare Nor Dispose
In Ardua Tendit - in arduous tending prevail.
It is is good to be bad when you are into heavy metal!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 818 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement