Het tweede schip waar ik destijds ook al mee bezig was is het 74 stukken schip Norske Løve van Billing Boats:
Afbeelding afkomstig van www.billingboats.com
De bouw is inmiddels een beetje verder dan ruim een jaar terug.
Op bovenstaande foto's zijn de roosters nog in aanbouw.
Die zijn inmiddels al lange tijd klaar.
Omdat ik op een gegeven moment wat dingen voor de romp uit de bedrukte platen moest snijden hield ik veel los materiaal over dat voor de masten moest worden gebruikt zoals de diverse marsen.
En omdat ik best wel nieuwsgierig was hoe groot mevrouw nou eigenlijk zou worden ben ik op een bepaald moment maar eens met d'r masten los gegaan.
Van de grote mast had ik op een bepaald moment drie segmenten op elkaar en moest er nog een segment geplaatst worden.
Voor die segmenten moest ik uit 3 mm abachi-plaat 2 verbindingsstukken (ezelshoofden) per mast snijden en dat leverde dus grote problemen op.
Omdat je de gaten voor het uitsnijden op diameter boort/vijlt lukt het niet om het in één keer uit te snijden.
Het ezelshoofd valt gewoon in een stuk af wat delen uiteen.
Zal daarom mettertijd 6 nieuwen maken uit een latje vuren (of heeft iemand een andere suggestie?).
De masten zijn momenteel in grote lijnen klaar op wat detailwerk na en de reeds aangehaalde segmenten.
Het aanschouwen van Norske Løve met drie mastsegmenten was trouwens wel even slikken qua hoogte (en dan te bedenken dat er nog circa 15 cm bovenop kwam).
Ik ben nu eerst weer met de verschansingen bezig.
Zodra die klaar zijn dan moet de verschansing van het voorkasteel nog worden opgebouwd en daarna wordt het tijd dat de berghouten worden aangebracht.
En zo tegen die tijd kan ook de spiegel met de galerijen worden afgemaakt.