Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 mei, 2008 19:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Mitchell300 schreef:
Shipbuilder schreef:
Na 1 minuut rondkijken op de site die beagle je gegeven heeft, kwam ik deze foto's tegen:
http://www.bismarck-class.dk/shipmodels ... abott.html

Bestudeer deze foto's maar eens goed en je hebt antwoord op al je vragen.
Mogelijk zelfs antwoorden op vragen die je nog van plan was te stellen :lol:

Ik heb het gevoel dat je googlevaardigheid niet optimaal is :roll:


O.o die site heb ik helemaal afgespeurt..
En geheel google met firefox search vakje..

Mitchell.

EDIT:dat zijn kleurenfotos van modellen :lol:


En je bent toch een model aan het brouwen

Die mensen namen tenminste de moeite om de info te verzamelen die nodig was voor hun project.
Sterker nog alles wat je nodig hebt staat op die site.
Sorry hoor Michell, maar ik ben een beetje mijn geduld aan het verliezen
met je luiheid om info te verzamelen en steeds naar de bekende weg te vragen.

Ik post niet meer in je verslag.............

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hmmm, Mitchell.....ik heb even heel grondig je bouwverslag doorgelezen maar ik merk dat je geen vrienden maakt hier. Hoe komt dat denk je?

Wij vinden het leuk dat je jouw project wilt delen met ons en daarbij willen wij jou graag te hulp zijn. Wat doen de mensen hier, geven jou een boel tips en je gooit er een beetje met je pet naar!!! Dat is richting de mensen die de moeite nemen om jou te helpen, niet erg netjes. Deze mensen hebben de informatie ook niet in hun broekzak zitten en moeten vaak ook even zoeken voor jou om je de gewenste informatie toe te reiken.

Kom op kerel.....toon eens karakter en bedank de mensen eens door te laten zien dat je met zorg best een mooi model in elkaar kunt steken en dat je wat doet met de tips die je gegeven wordt.

"popiejopie" gedrag vinden wij hier niet zo leuk. We zijn allemaal maar gewoon mensen en houden daarom van gewone dingen.
Probeer daarom ook een beetje te letten op je taalgedrag. Geen MSN taal maar gewoon goede Nederlandse zinnen. Spelfouten zijn niet erg, die maken we allemaal! :wink:

Dit is je trouwens al eens eerder verteld, dus niet nieuw voor je!!!
Laat het m'n laatste opmerking zijn over je taalgebruik ok?

En nu aan het werk! :wink:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 10:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 maart, 2008 12:56 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Arnhem
Hey mitchell leuk bootje.

Ik en/was zelf met de bismarck in deze schaal bezig (heb nog geen verschillen ontdekt in de kit als ik zo kijk, zelfs de pasvorm is even slecht). Wat die kleuren betreft: ikzelf heb de kleurenkaart van revell aangehouden met hier en daar wat aanpassingen. Ik kijk welke kleur er volgens revell opmoet (mede door het gebrek aan veel kleurenfoto's van het schip) en dan pak ik of die kleur of een kleur die in de buurt komt en ik mooier vindt en deze gebruik ik dan.

Een model is van jezelf en ja kan hem dus maken zoals je zelf wilt. Ikzelf ben zeker anderhalve maand met de bismarck bezig geweest (ben nu nog steeds niet klaar, moet de romp nog overspuiten maar moet eerst een verloopnippeltje voor mijn aibrush halen) en dan nog zie ik veel verbeterpunten. Ik beschouw elk schip als een leerproces en probeer zoveel mogelijk van de tips op dit forum mee te nemen.

Een paar tips voor jou:
Voordat je een model gaat bouwen probeer dan eerst hier op het forum en op de rest van het internet wat info te verzamelen zodat je goed voorbereid begint aan je model
Maak een "strijdplan". Hiermee bedoel ik dat je de bouw voor jezelf in fasen moet verdelen (dit zorgt ervoor dat je later niet in de problemen komt omdat je er op voorhand al over na hebt gedacht)
Neem de tijd. Één goed afgewerkt model geeft meer genoegen dan 3 afgerafelde. Soms kan je met een paar minuten meer tijd een wereld van verschil maken. Dit geld vooral bij het verwijderen van flash, pasvorm goed passend maken en het verfen.

Succes met je model en de kritiek van iedereen :D

_________________
Ben een beginnende brouwer so bear with me :D

Op de plank:
VIIC "wolfpack" 1:72
Albatros 1:55 (houtbouw)

Bezig met
Graf Zeppelin 1:720 van Revell
Bismarck 1:570 Revell

Afgerond
Bismarck 1:1200 Revell


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 11:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Ik weet niet wat jullie hebben hoor maar ik bedank je gewoon en ik kon nicks vinden over de tirpitz..
Dus gelul wat jullie doen..


Veel plezier verder met dit Forum maar ik ben hier weg


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 11:49 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Beste Mitchell. Ik sluit mij volledig bij Pter aan. Het is vaak zo dat wij met zijn allen jou voorzien van info. Die delen wij graag met jou. Dat is nu net het sterke punt van dit forum. Ik en niet alleen ik, wil jou graag helpen en jou dan ook tot een hoger niveau brengen in de modelbouw. Waarom zou je nu denken? Dan heb je meer plezier in de modelbouw en kun je bij elk model steeds weer trots op jezelf. Dus als het goed is overtref je jezelf steeds weer.

Ik weet dat je nog jong bent. Maar dat wil niet zeggen dat je niet kritisch naar jezelf mag kijken. En natuurlijk geld dit ook naar het werk dat je laat zien. Vandaar de tips van Pter. Denk hier iig eens goed over na. Of liever geschreven, bespreek dit desnoods eens met een van jou ouders. Laat ze dan ook eens lezen wat jij schrijft. Niet alleen qua vragen maar ook qua schrijfstyle. Dit zou wel eens een goed leermoment kunnen zijn waar je niet alleen hier op het forum iest aan hebt, maar waarschijnlijk in jou hele leven. En reken er op, ik ben ook jong geweest, en dus ook met schade en schande de levenswijsheden mogen leren. En dat doe ik nog steeds. :P

Het feit dat je boos wordt, betekend eigenlijk ook wel een beetje dat je met het gelijk van een ander moeilijk kan omgaan. Probeer voor de volgende keer eens een antwoord op je in te laten werken. Bedenk daarbij dan gewoon eerst eens wat proberen de leden jou nu duidelijk te maken. Let hierbij vooral op, dat ik nog niet gezien heb dat er iemand jou heeft afgebrand. Dit is nog nooit gebeurt. Pas na dat je het antwoord hebt laten inwerken. Kijk dan eens opnieuw naar jou antwoord dat je wilt gaan geven. En kijk eens naar wat er is verteld. Meestal zegt dit iets over jou werk. Dus kijken wij naar wat je gedaan hebt. En wat je eventueel kunt gaan verbeteren. Dit is niet persoonlijk. Maar wel opbouwend.

Wat betreft jou taal gebruik. Ik heb heel lang gewerkt met jeugdigen. Dus ik weet wel wat je wil schrijven. Helaas is dit niet zo bij iedereen. Dus ook nu zoals Pter schreef, denk eens na over jou schrijfstyle. Het is niet zo moeilijk om in volle zinnen te schrijven. Daarbij als ik in het plat Tiels zou gaan schrijven. Iedereen ook op zijn achterste benen gaat staan. En dat zou eens leuk zijn, maar niet constant. Dan hoef ik het nog niet eens te hebben over het probleem dat waarschijnlijk niemand mij hier goed zal verstaan. Dus dat geeft het eigenlijke probleem. Je kunt je dan niet goed uitdrukken. En dan is de taal het struikelblok. En krijg je snel een discussie. Kijk maar eens naar de discussie die is gevoerd tijdens het schilderen van jou schip. Wel of geen terpentine. Ik had dit toch heel anders opgepakt. En daardoor begreep niet alleen ik jou niet. Maar heel veel mensen jou niet. Het forum is voor iedereen te gebruiken. Waar je ook vandaan komt. Van welk deel van het land, maakt niet uit. Maar ook niet vanuit welke leeftijd of zelf vanuit welke klasse. Dus het is handig als er een normale zinsbouw gebruikt wordt.

Ik hoop dat je nog iets aan de tips van Pter hebt. En misschien dat je na het lezen van mijn verhaal nog eens jezelf achter de oren wilt krabbelen, en ons misschien eens een puntje van gelijk wilt geven na deze uitleg.

Wil je dit niet? Dan hoop ik voor jou dat je nog lekker op jou manier blijft doorbouwen. En dan zal de tijd het wel gaan leren. Heel veel succes.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 mei, 2008 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Bij deze, gaat voorlopig dit topic op slot!
Als men ergens nog op wil reageren inhoudelijk over deze zaak of het topic kan hij dat direct aan mij, BertUS of beheer doen!

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement