Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2008 22:37 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Ziet er heel goed uit, respect voor die filigreine details, die je aan het plaatsen bent.
Maakt het model toch wel een stuk interessanter om te bekijken 8)

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 mei, 2008 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
@Rik, die details haal ik van een hoop foto,s van haar. Dat is ook nog het geluk dat ze nog gewoon bestaat als museumschip. 8) En 1:350 is inderdaad best klein, helaas is het daarom niet mogelijk om altijd alle details in exact dezelfde schaal te maken, maar al met al word het resultaat best naar tevredenheid. :wink:

Wat dat hout betreft hoop ik niet dat je gelijk hebt. :lol: Ik heb best nog wat plastic besteld. :roll:

@Ron, pb,s ontvangen en morgen gaat de cd-rom de deur uit.

De Eduard set had ik bij Hannants in Engeland besteld, zij waren de enigste waarbij ik dit setje zo gauw kon vinden. En ik heb er al een klantnummer wat weer gemakkelijk is natuurlijk. :wink:

@Kees, Je hebt helemaal gelijk, die kleine details geven het net wat extra waardoor het voor mij wat meerwaarde krijgt.

Voor nu even geen foto,s, ik ben bezig met de antennedraden aan stuurboord wat een kopie is van datgene wat ik al heb laten zien. Foto,s hebben daarom weinig nut denk ik. :?

Groeten jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 mei, 2008 10:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Jantje,dit vind ik een mooi overzichtsshot.

Afbeelding

Hoe heb je de draden bevestigd?.
Om de reling gelust,en geborgd?.

Of op een andere wijze?.

En...wat Rik al eerder aangaf.,als je eenmaal gewerkt hebt met hout...

Zijn tip is erg waardevol,ikzelf heb ook nog plastickits liggen.Maar kom er niet meer aan... :roll: .Hout is veel mooier om mee te werken.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2008 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
@Ron, zekers een mooie foto met veel detail, maar helaas wel wat overbelicht. 8)

De draden zijn inderdaad om de railing gelust en daarna vastgezet met ca-lijm. In de dekken heb ik ze in een gaatje van 0,5mm vastgelijmd.

En wat houtbouw betreft, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in mijn jonge jaren al eens een houten model had aangeschaft wat in de vuilbak is beland. :oops: Het was iets van een tjalk of zo met een volhouten romp die zo grof was als de onderkant van een versleten klomp. Na weken van schuren en plamuren om er opnieuw wat model in te krijgen was ik het zat en heb hem weggeknikkerd. :? Hopelijk gaat het straks toch een stuk beter.

Inmiddels zitten de antennedraden allemaal op de big J.
Afbeelding

En met wat seinvlaggen er bij lijkt het net echt.
Afbeelding
Op deze foto,s is de draad naar de mast op de fantail nog te zien, verderop zul je zien dat deze weg is. Het is tenslotte niet zo prettig als je met je helicopter aankomt en er een draadje in de weg hangt. :roll:

Vervolgens met de netten op het helikopterdeck verder gegaan. Ik heb ze vooraf geverfd omdat de netten een donkere kleur moesten krijgen en ik dit niet op het model zelf wilde schilderen. De staanders hebben dezelfde kleur gekregen als de romp, dit heb ik na het lijmen afgewerkt.
Afbeelding

Hier een dry-fit met de netten naar beneden.
Afbeelding

Maar ik heb ze uiteindelijk toch omhoog vast gezet omdat ik dat mooier vond. Hierop is ook goed te zien dat mijn zelf in elkaar geflanste net op de fantail in verhouding toch iets te hoog is.
Afbeelding

Daarom heb ik het er weer af gehaald en een stukje lager gemaakt waardoor het in mijn ogen toch een stuk beter aansluit bij de andere netten. De draad is hierop ook nog goed te zien. Bij de volgende foto is hij weg.
Afbeelding

Hieronder zitten beide netten gelijmd.
Afbeelding

Vervolgens de ntdf-antenne vastgezet en met de laatste stukjes railing begonnen. De draad naar de radarmast is hier nog niet vastgezet.
Afbeelding
Helaas is de ronding die standaard in de railing van GMM is aangebracht niet hetzelfde als de ronding van het dek.

Maar door eerst de voorzijde te hebben gelijmd en daarna voorzichtig elke keer een stukje naar beneden te buigen en te lijmen is het toch gelukt om het mooi te laten aansluiten op het dek.
Afbeelding

Hieronder in geverfde toestand.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de railing aan bakboord, de approach-lights en hier en daar wat bijwerken. Het lijkt er op dat dit project na een jaar of vijf toch nog afgekomt. :lol:

Tot zover weer, groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2008 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Mooi werk,Jan.Tja,wat wil ik er anders aan vermelden :P .

De netten vind ik toch wel,in formaat gezien,prima overeen komen.
Zo zie je maar weer,ook na 5 jaar,toch nog bijna afgerond.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2008 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Ha die Jan,

Ik sluit me bij Ron aan; klasse! Ik hoop dat de mijne ook ooit zo mooi wordt als die van jou.

Meesterwerkje :!: En wat zegt dan 5 jaar bouwtijd... :roll: :twisted: :twisted: :wink:

Grtz, 8) Ronald 8)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2008 21:11 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik kan eigenlijk ook niet veel schrijven. Maar op de laatste foto zie ik dat de schroefas ook rood is meegenomen. Nu heb ik wel eens gezien dat deze een metalen kleur heeft. Is dat bij jou niet? Of was dat bij het andere model verkeerd?

En toch wel even mijn complimenten. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
@Ron, bedankt voor je compliment en eind goed al goed. :lol:

@Ronald, zo mooi is ze niet hoor, ik kom nu toch wel wat zaken tegen die ik in het begin veel beter of mooier had kunnen doen. :oops:

Maar ja, de eerste keer dat ik zo,n gedetailleerd model maakte met PE er ook nog eens bij. En dat zonder kennis of ervaring hierin, dan moet je de zaken die niet helemaal goed zijn gegaan maar als leermoment beschouwen. 8)

In ieder geval heb ik veel geleerd tijdens het bouwen van dit project.

@Rik, Ik moest eens diep nadenken waarom ik toen de schroefas rood heb gemaakt. Zo goed is mijn geheugen nu ook weer niet. :wink: Volgens mij heb ik gewoon de bouwbeschrijving gevolgd waarin stond dat de schroefas dezelfde kleur moest zijn als het onderwaterschip.

Ik heb nog wel even op het net gesurfd maar het enige wat ik kon vinden was een filmpje terwijl ze in het droogdok lag. Hierop zijn wel de schroeven goed te zien maar niet de schroefassen.

Voor nu laat ik het maar zo, maar als de schroefassen toch metaalkleurig moeten zijn kan ik het altijd nog aanpassen.

Tja, en dan nu toch de laatste update voor deze schone dame. Aan bakboord heb ik de railing geplaatst. De antenne draad naar de radarmast geplaatst. En zoals gezegd moesten de approach-lights ook nog gescratcht worden.
Afbeelding
Op het schoteltje liggen de onderdeeltjes die ik eerst op maat heb gesneden en geknipt. Rechts naast de schotel de beschrijving van GMM met daarop een paar kleine voorbeelden van hoe de lichten moeten worden.

Vervolgens de "lampjes" op de steuntjes gelijmd. 3 stuks per steun.
Afbeelding

Daarna bij de lichten onder de netten de beugel geplaatst en aan de romp gelijmd. In de netten zit hier een kleine uitsparing voor. Daarna heb ik de lichten die op de tubs op de fantail komen gelijmd.
Afbeelding

Daarna heb ik de beugels erachter gelijmd. Per approach-licht 4 stuks.
Afbeelding
In eerste instantie wilde ik de beugeltjes voor het plaatsen op de tubs op de lichten lijmen maar dat lukte niet echt. Het was een beetje te klein allemaal, een approach-licht is 1,5 x 4mm, en zo,n beugeltje (driehoekig) met zijden van 1,5mm. Maar zo is het ook gelukt. :)

En hier aan bakboord.
Afbeelding
Als laatste heb ik de helikopters op het dek gelijmd.

En nu staat ze te pronken in de kast bij wat andere modellekes.
Afbeelding

Ik zal nog wat foto,s wegzetten om in de galerij te plaatsen. Dan kunnen jullie daar het eindresultaat bekijken. :shock:


Helaas heb ik mijn nieuwe modelletjes nog niet binnen, terwijl ik eigenlijk best wel zin heb om met een ervan te beginnen. Ik heb hier nog wel de Marlin liggen van Revell, maar die wil ik nog even laten liggen. Gewoonlijk bouw ik maar aan 1 model tegelijk en eigenlijk wilde ik eerst de USS Sea tiger maken.
Maar als het te lang gaat duren begin ik gewoon met de Marlin. :twisted:

In ieder geval wil ik jullie bedanken voor alle aandacht en opmerkingen. Dat was heel erg leuk en leerzaam.

Groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart, 2008 17:37 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Geldrop
Zo weer een paar flinke updates Jan, en proficiat met het behaalde resultaat
het is een heel mooie boot geworden, met erg veel detail
zelfs op die kleine schaal, een knap stukje werk hoor, dat zeer zeker
gezien mag worden, . . . 8) :!:

Berend

P.s. Leuke modellen heb je daar, in je vitrinekast staan :!: 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 mei, 2008 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Wow :shock: Wat een prachtig schip heb je daar!

Proficiat met het mooie behaalde resultaat.:lol:

Groetjes Idaniël


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement