Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:41 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2008 0:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Afbeelding


Vandaag mijn pakje aangekregen van een duitse firma http://www.gk-modellbau.de/DE/index.htm

Dit is een klein famiaal bedrijfje dat online is gegaan , dit bedrijfje levert vormbouw voor desingers en prototypes voor ontwikkelaars.
Verder doen ze ook restuaratiewerk voor musea's.Dit eventjes terzijde voor beagle omdat hij ook een restaurateur is voor museums, misschien interessant voor hem (Hij heeft mij al een paar keer geholpen en hiermee hoop ik ook eens iets terug te kunnen doen.) :)

Ik heb het instappakket gekocht.

:!: :!: Ik heb het vooral gekocht omwille van de plankenbuisoldeerbouten. :!: :!:

Een grote plankenbuiger voor de huidplanken voordeel de latjes 5 max 20 min drenken in water en in de juiste vorm plooien.

Afbeelding
Afbeelding


Een vorm en boegbuiger De latjes 5 max 10 minuten in koud water .
Hiermee kan men zelfs plankjes op zijn kopse kant plooien vooral voor relingen en andere zaken of zeer scherpe hoeken.

Afbeelding


De speciale lijm : sneldrogend ,indien de plaats verhit met soldeerbout onmiddelijke uitharding.

Een plankensijder.

Afbeelding

Wat zat er nog in :
Eenuitgebreidde BB in kleur

Afbeelding

Afbeelding


en natuurlijk het hout

Afbeelding

de negatiev of positieve romp
Afbeelding

totaal overzicht
Afbeelding

:D :D :cry: Natuurlijk ga ik wel eerst de colin archer verder afwerken voordat ik aan deze boot begin maar ik wil jullie toch eventje waterachtig maken en wat informatie bezorgen over modelbouwmateriaal. Ik moet zelf nog uitproberen of alles inderdaad zo is zoals de website laat uitschijnen. :arrow: :arrow:


Laatst bijgewerkt door newbie op za 23 feb, 2008 10:43 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2008 0:47 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ziet er wel heel mooi uit, netjes verzorgt, ben benieuwd hoe jij dezze methode gaat vinden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2008 6:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Mooi bootje en een klassieke bouw.
Met klassiek bedoel ik dus de methode met omgekeerde binnenmal; het opbrengen van de spanten en dan de opbouw van de sloep.
Op dezelfde wijze heb ik ook mijn walvissloep gebouwd.
De bouw van dit werkschip ga ik dus met argusogen volgen!!

Dat elektrisch verwarmd gereedschap ken ik nog ergens van. soortgelijke tools worden ook gebruikt in de restauratie van schilderijen. Leuk om te zien dat men dus een bepaald stuk gereedschap ook op een andere wijze kan gebruiken. Ik blijf mijn spantjes wel uit perelaar te maken en ze te plooien in een badje water mat amoniak.

Dank voor de site, nu nog even snel Duits leren. :wink:


PS ik zou die ene foto een beetje bewerken. je zet toch niet je adres zomaar op een forum of op internet !!!!

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 feb, 2008 10:46 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Bedankt ,niet aan gedacht. :D

Foto is verwijderd en eerlijk gezegd behalve zaagsels en stukjes overschot van hout valt hier toch niet veel te rapen. :) :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hallo, Newbie!!

Dit is een heel leuk scheepje om te bouwen en ook erg netjes verpakt in de kit. Het is zelfs een scheepje dat ik zou willen bouwen puur als "fun to do" :D

Heel veel succes!!

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 19:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben al helemaal weg van de Duke William, hoewel geen clippermodel vind ik het wel heel erg mooi, zeker om hem open te houden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 20 jan, 2008 20:19 pm
Berichten: 309
Inderdaad ik ook , maar nog veel te moeilijk. :D :D

Heb je ook gekeken in de galerie.http://www.gk-modellbau.de/DE/Galerie/IMDukeWilliam/index.html

Nog wat extra informatie die in de bijgeleverde brochure stond.

Ps. deze boot is te koop met bedrukt zeilen of reeds gestikte zeilen.

De bouwplannen bestaan uit 3 (A2-bögen) en een 16-delige met tekeningen bouwbeschrijving.
De kit is volgens de originele plannen van de britsche admiralty gemaakt .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 22:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Yep ik ken de tekst uit mijn hoofd en de foto's teken in zo na, zo vaak heb ik al gekeken. Ik wil na mijn Rattlesnake toch wel weer een andere houten boot bouwen en twijfel een beetje tussen een aantal modellen (ook qua prijs, maar zoiets als de Duke is weer eens wat anders dan de gemiddelde houtkit en hier moet je veel nauwkeuriger werken dan bij de normale kits. Iets wat voor mij juist heel goed is omdat ik het wel kan, maar soms iets te gemakkelijk ben

Op zich moet ik in staat zijn om zoiets tot een goed einde te brengen denk ik

Met de gestikte zeilen is het wel mooier, maar 30 euro voor iets wat ik op een naaimachine en hulp van beagle kan doen.............................

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 feb, 2008 23:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Hoe is de kwaliteit van jouw kit, beetje gerafelde euiteinde van de latjes ok netjes afgekant, van de kleine latjes 1 bij 1 mm, rondom mooi glad of "afgescheurd" beetje de kwalitiet dus van mijn mamolipakket. Op zich heeft mamoli mooi hout, maar wel slordig in afzagen en/of schaven. O zich niet zo'n ramp als je een leverancier in de straat heb, maar om nu elke keer naar Rotterdam te gaan voor een latje.................

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2008 0:32 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Uhhh......vrouwlief vond het niet zo'n goed idee, nadat ze me 5 minuten stevig had horen vloeken omdat ik dus net 6 onderdeeltjes door de kamer heen flikkerde omdat ik het weer eens verkeerd gedaan had :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement