Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 18:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 30 aug, 2007 18:40 pm
Berichten: 2247
Woonplaats: Groningen
Mooi werk, Suurtje!

zo ver ik kan zien, is hij goed gelukt!


Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Voor een eerste kit ziet het er niet eens zo slecht uit.

Je zult zien dat je bij ieder project je eigen peil een stukje meer omhoog gaat leggen.Dat mede doordat je mede brouwers je tijdens de loop van je project voorzien van handige en bruikbare tips.

De eerste tip is,dat je met te dikke verf hebt gewerkt.Dat zie je vooral in het rode onderwater gedeelte van je romp.Vooral als je grotere vlakken handmatig verft,droogt je paint in het potje snel in,zodat deze dikker wordt.

Daarom altijd en regelmatig je paint dan omroeren in het potje,en ook regelmatig(nooit veel)je verf verdunnen.Gebruik je enamel paint(bijv.revell of humbrol)verdun dan met wasbenzine,nooit thinner of petroleum.

Gebruik je verf op waterbasis,dan verdunnen met bijv.spiritus of liefst chloorvrij water.

Ook de moeite nemen om meerddere lagen aan te brengen loont zich.
Als je je verf maar verdunt,anders krijg je te dikke lagen erop.Meerdere lagen geven een betrere en strakkere dekking.Maar,nogmaals,alleen met verdunde verf doen.En een goede schone en vooral zachte kwast.Goed gereedschap is het halve werk :P .

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 feb, 2008 21:56 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik denk dat je die links die je hebt gekregen maar moet gaan bekijken. Het scraschen van railingen is echt lastig op deze schaal. Het enig wat ik anders zou kunnen bedenken is dat je de railingen kan maken doormiddel van ronde pe in de juiste diameter en dan met een dun boorje 3 gatjes inboren, daar kun je dan een dun metalen (messing) draadje door rijgegen. Als je dit dan gedaan hebt kun je dit op de delen lijmen waar je ze wilt hebben en de juiste hoeken en bochten buigen.

Mijn echte tip is niet doen. Gewoon zo laten. Wanneer je een ander schip koopt er even op letten dat je er een pe setje of aftermarket kit bij kan kopen.

Toch wil ik na mijn advies wel even mijn complimenten geven, het ziet er goed uit voor een eerste schip. Kijk wel even naar de waterlijn. Volgens mij is dit toch niet helemaal strak. Dit zou je nog een beetje bij kunnen tippen. :D

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2008 17:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 27 dec, 2007 13:41 pm
Berichten: 40
Ziet er netjes uit hoor, zeker voor een eerste kit.
Met verven ga ik ook altijd een beetje onderuit hoor, ik er ook niet zo'n ster in, daarom spuit ik het meeste tegenwoordig.

Ga zo door!!
Koos


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement