Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 0:49 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Volgens mij zitten we tegen 2 (welliswaar te korte) trappen aan te kijken,
binnen de gele cirkels :wink:

Misschien is het wegsnijden van de te korte trapjes en nieuwe scratchen het makkelijkst.

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 21:53 pm
Berichten: 36
Woonplaats: Vlaanderen, Zuiderkempen
Hallo,

Ik kwam nog enkele foto's tegen van een kalender over de QM-II, en aangezien er meerdere topics op dit forum over het schip gaan, plaats ik het maar op het recentst aktief topic :)

http://www.starkalender.de/sk/kalender/ ... 4usvq2bq53

Klik op 'Ansicht vergrossern' en zodra het beeld is opgebouwd kan je onderaan de foto klikken op 'stoppe Diashow'. Dan kan je vooruit en achteruit bladeren met de knoppen 'zuruck' en 'weiter'... Als je goed mikt, is er in elke foto in de middellijn een gebied waar als je rechtsklikt, de foto kan opslaan... Is wel nodig want die kalenderreclames blijven niet heel het jaar staan...

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, sorry dat ik het er zo maar ineens tussen gooi :wink:

_________________
Ron.
.
.
The light at the end of the tunnel is probably an oncoming train.
.
.


Laatst bijgewerkt door DRG-fan op ma 07 jan, 2008 0:02 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2008 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Afbeelding

Daar zitten dus wel degelijk twee trappen,die doorlopen op het dek.Ik heb deze foto genomen van mijn model uit mijn album.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jan, 2008 15:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 dec, 2007 17:19 pm
Berichten: 66
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Sjonge, wat wordt er goed meegedacht :!: Dank voor alle tips en suggesties. Ik zal er nog eens goed over nadenken, ik denk toch dat ik maar wat trappetjes ga scratchen. Tzt zal ik nog ns wat foto's van het probleem posten. Eerst wachten andere zaken zoals de reddingsboten.
Ik heb niet meer zo veel gelegenheid gehad om verder te gaan, dus verder heb ik weinig te melden, alleen dan dat tips en elke andere manier van inbreng gewaardeerd wordt.

Grt Hans

Oja, @DRG-fan, Gave kalender, echt wat voor mij; ik ben alleen al voorzien van kalenders en om er nou €23 voor neer te tellen :? Maar de plaatjes heb ik iig :P

_________________
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 apr, 2008 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 dec, 2007 17:19 pm
Berichten: 66
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Een trieste update...

Ik weet niet wat het is, maar op een of andere manier wil het niet meer vlotten met de Queen. Er wordt nog wel degelijk gewerkt aan het model, maar de laatste tijd lukt het niet meer zo. Even mn verhaal kwijt...

Ik was al een tijd geleden begonnen aan de windschermen op het achterdek. Netjes de ramen afgeplakt en het frame geverft. Aan ene kant lukte het direct, aan de andere kant minder... Na de zoveelste keer opschuren, afplakken en opnieuw proberen was ik het zat, ik heb het aan de kant gelegd en aan de reddingsbootjes begonnen.

Daar komt het volgende probleem om de hoek kijken. Ook hier krijg ik de verf er niet strak op. Ik heb al van alles geprobeerd, maar toen ik de laatste verfbeurt in daglicht goed bekeek, zag ik dat er weer allemaal vuiltjes en bobbeltjes/korreltjes etc. inzaten, terwijl het schilderen best goed ging (dacht ik). Nu begin ik een beetje moedeloos te worden... Zou ik het niet meer kunnen? :? Of ben ik te perfectionistisch geworden? Op deze manier zit er totaal geen voortgang meer in en daalt het moraal... :cry:

Heeft iemand tips? Voor de frames van de windschermen gebruik ik witte Revell verf, voor de rest gebruik ik bijgeleverde verfpotjes, volgens mij is dat Humbrol spul op waterbasis. Ik heb geen camera in de buurt, dus kan geen foto's maken van het probleem.

Grt Hans
(Ik ga volgende keer nog maar een poging wagen, opschuren en vrolijk (?) overnieuw proberen :? )

_________________
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 apr, 2008 0:21 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dat is heel erg balen, ik ken dat soort zaken. Dit heeft iedereen wel eens. Alleen verteld niet iedereen dit. 8) Maar goed om op jou vraag terug te komen. Ik kan alleen maar om een foto vragen.

maar ik kan wel vragen stellen dus. Verdun je de verf genoeg? Dan is de verf misschien te dik. En dan droogt deze langzaam. Waardoor er vuil in komt. En natuurlijk kwast strepen.

En na het schuren kun je het dan iets van polijsten of zo. Mischien zit het schuur structuur er nog in. Dat zal je later in de verf terug zien.

Misschien een andere primer gebuiken. Kan zijn dat hier iets niet goed gaat.

Let er op dat je dezelfde type lak gebruikt. Geen water en acryl door elkaar heen. Dan kan dat ook mis gaan. Acryl over enamel gaat wel, vaak niet andersom. Dit kan ook zo zijn bij de primer.

Het stomste wat ik heb mee gemaakt is dat er vuil in het potje zat. Zo was ik ook aan het tobben. Bij het aanbrengen zag je dit helemaal niet. Na lang geklungel. Potje bijna leeg. Dus maar een nieuwe alvast gemaakt. Die gaf ineens perfect resultaat.

Meer tips weet ik zo even niet te bedenken. Dus foto's is heeeeel handig.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fvdm en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement