Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 9:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2007 14:20 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Goes
Hallo medebrouwers..

Gisteren was het zover..De deurbel..
Na een maand werd het pakketje bezorgt..Een vriend en oud collega in Amerika had een cadeautje voor me opgestuurt vertelde hij op 2 oktober..
Gister 6 november kwam het aan en mocht ik het uitpakken..
Het blijkt de Golden Star van Mantua Models te zijn.. :D
Ik ben helemaal blij maar ook een beetje bang om er aan te gaan beginnen..Het is namelijk al heel lang geleden dat ik samen met mijn opa zeilboten maakte..Na zijn dood heb ik niet meer naar omgekeken..Ik heb wel al zijn gereedschap gekregen..dus ja ik zal er nu weer aan moeten geloven..
Ik ga mijn scratchbouw project http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=65102voorlopig even in de koelkast schuiven en hieraan beginnen..

Ik heb absoluut geen ervaring met deze fabrikant, dus als jullieervaringen en/of commentaar hebben laat het alstublieft horen...

Nu nog even wat foto`s van het openen van de doos..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marco

_________________
Golden Star in aanbouw
Scratchbouw M/V Sea Energy in de koelkast
Live free,Rock hard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Hoi Marco, leuk dat jij je bij ons hebt aangemeld en je project met ons wilt delen. Ik denk dat je hier in een hele gezellige groep terecht gekomen bent die je tijdens dit project zullen ondersteunen maar ook de oren van je hoofd vragen! :lol:

Ten eerste heb je een heel mooi cadeau gekregen. Scheepjes zijn nu eenmaal niet goedkoop en als je een dergelijk cadeau krijgt dan zegt dat veel over jou als persoon als een ander je dat schenkt. :wink:

Ten tweede is mijn advies om dit scheepje gewoon rechtstreeks uit de doos te bouwen om terug in te komen in deze hobby. Zo blijf je overzicht houden op het model en kun jij je vasthouden aan de bijgeleverde bouwplannen en beschrijving. :)

Ten derde is Mantua een redelijk merk dat wil zeggen, niet supergoed maar zeker niet slecht. Je moet begrijpen dat de fabrikanten het soms niet zo nauw nemen met de werkelijkheid en gebruiken dus veel dezelfde materialen zoals het beslag, touwen en hout. Hierdoor blijft het voor de fabrikant commercieel gezien verantwoord om een model op de markt te zetten die concurrerend is qua prijs en toch een leuke bouw brengt. :roll:

Kortom, ga je daar niet teveel aan storen en als je toch van plan bent wat dingen anders te gaan doen dan de fabrikant voorschrijft, houd dan rekening mee dat hier mensen rondwandelen die enorm veel van scheepsbouw weten en je daar ook alles over kan vertellen hoe het wel was vroeger! :D

Naja, laten we zeggen dat je je borst kan natmaken maar dat je vooral geen vrees moet hebben maar juist veel plezier. In het referentiedeel "te water" zijn vele tips en technieken gegeven wat je zal helpen tijdens je bouw. Ook zijn er diversen bouwverslagen waar je tips en technieken uit kunt halen voor je eigen project. Ik zou zeggen, als je dit nog niet doorgelezen hebt, ga er eens een avondje voor zitten! :lol:

Oja, voor ik het vergeet, wanneer je iets niet zeker weet of je twijfelt vraag het dan eerst alvorens je ergens een zaag in gaat zetten of iets gaat verlijmen. Hierdoor voorkom je dan weer reacties zoals: "Een volgende keer is het raadzaam om op het volgende te letten ...blablabla..." :roll:

Succes met de bouw en veel foto's zeggen meer als 1000 woorden! :wink:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 12:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Hoi en welkom op dit forum, ik kan jou eigenlijk op dit moment alleen maar verwelkomen. Pter heeft jou alle ins en outs al verteld en ik heb daar niets aan toe te voegen. Ik kom uit Nederland en kan jou dus niet veel vertellen over modelbouwzaken enz die in Belgie zitten. :cry: Maar goed, ook ik vind het leuk dat er weer een modelbrouwer bij is. Zeker een hout brouwer.

Ik heb even jou andere project bekeken, dit ziet er heel goed uit. Ik ben wel niet bekend met dat soort werkschepen maar het ziet er uit als een flink project. Hierdoor denk ik eigenlijk wel dat jou nieuwe project zeker zal lukken.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Ehm....hij komt uit Goes hoor.....volgens mijn laatste topografische kennis moet dat ergens in de Provincie Zeeland liggen welke nog steeds tot de Nederlanden behoord! Afbeelding


:lol:
Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 12:52 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Sorry ik was denk ik even in dromenland. Je hebt helemaal gelijk Pter. :oops: :oops: :oops:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 12:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2007 14:20 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Goes
LOL ja inderdaad het is Zeeland..maar we worden ook wel is reserve belgen genoemd..Peter en Rik alvast bedankt..Ik zwerf al een tijdje rond hier op het forum en ik zie heel veel nutige dingen en gruwelijk mooie projecten..

Marco

_________________
Golden Star in aanbouw
Scratchbouw M/V Sea Energy in de koelkast
Live free,Rock hard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 13:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Hoi Marco, leuk dat er weer een houtbouwer op het forum bij is.
Leuk model ook, ik wou dat ik zo'n vriend in Amerika had :P

Veel plezier bij het bouwen en graag veel foto's en updates,
daar zijn we hier allemaal gek op :wink:

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 14:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ook namens mij van harte welkom,en ik kan er niets beters aan toevoegen als de vorige posters.

Ben benieuwd naar dit mooie nieuwe project.

Veel plezier en succes..

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 nov, 2007 14:01 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Hallo nieuwe brouwer!
Ja, wie ben ik dat ik jou welkom mag heten bij dit forum. Ik ben zelf ook net begonnen als spiksplinternieuwe brouwer aan de USS Constitution.

Veel succes met je mooie project :lol:
Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2007 14:20 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Goes
Zo dan.. vanmiddag alle oude spullen van Opa afgestoft en zijn bouwplanken uitgegraven.. Ik kwam een aantal dingen tegen die me deden terug denken aan lang vervlogen tijden van samen bouwen..God wat mis ik die mensen..

Maar goed..dus de bouwplanken opgezoct en afgestoft en een goede uitgezocht..
Ook de kiel gelegt en de spanten gedryfit om een beetje een beeld te krijgen hoe het ook al weer allemaal gaat..
Ik was trouwens in het eerste bericht vergeten te vermelden dat er ook nog de benodigde verf bij is geleverd :D
Fototijd.....
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Golden Star in aanbouw
Scratchbouw M/V Sea Energy in de koelkast
Live free,Rock hard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement