Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Onderwater schip, wit of niet?
Ja, geeft een mooi effect!! 49%  49%  [ 18 ]
Nee, absoluut die mooie beplanking niet verstoppen onder een verflaag!! 51%  51%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 37
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 23:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Citaat:
Prima werk,Rik,zo vlak na jouwn oog behandeling.


Wel het is eigenlijk deels voor de oogbehandeling. En het probleem is dat ik niet buiten kan zijn met dit mooie weer, dat doet ongelovelijk zeer aan de ogen. De pupillen staan helemaal open. Dat zou nog goed moeten komen. Zelfs met een zonnebril doet het nog zeer. Dus ben binnen. Een boek lezen gaat nog niet. Maar zo nu en dan even aan de laptop en een beetje freubelen, met rustmomenten, gaat wel. Toch lastig als je ogen iets mankeerd. Maar ik mag ze wel gewoon gebruiken. En ik heb een brilletje voor nood. Die is niet geheel zoals deze moet zijn, die komt pas over 12 dagen. Dit is behelpen. Maar al een stuk beter dan ervoor. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 sep, 2007 18:12 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Middelburg
Ik wou je graag alle goeds toewensen met een hopelijk snel herstel. Zo kunnen wij mindere goden (...) genieten van al het moois wat je maakt.

groet, Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:23 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Roosendaal
Rik, het is goed om te zien dat je alweer lekker aan het brouwen bent geslagen. En dan ook nog niet het minste werk, het ziet er echt mooi uit zeg. :shock:

Neem af en toe je rust en ook van mij beterschap toegewenst, zoals je zelf al zegt, het is lastig als je iets aan je ogen mankeert dus forceer het niet. :wink:

Groeten Jan.

_________________
Huidige projecten; groepsbouw 100 jaar Fokker
, Marlin sportfishingboat en Morris Cowley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 23:04 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Bedankt jongen. Ik zal het zeker niet forseren. Daar kijk ik wel voor uit. Wat een woordspeling he. :P Maar ook nooit geweten hoe blij je kan zijn met een brilletje. :shock: Werkt echt goed die dingen.

De ogen beginnen te jeuken. De spierpijn is des te hoger. Dit is vanwege het oprekken van deze spieren en gelukkig is het niet blauw geworden. Die kans had er ook nog in gezeten. :P Had ik met twee blauwe ogen rondgelopen. :oops:

Als het mee zit morgen weer een kleine update. En dank jullie wel voor alle wensen. Daar ben ik heel blij mee.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 1:45 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
En we gaan weer ontopic. :P

Het dekhuis zit er op. Maar dit schip heeft ook nog een soort van dakhuisje midden op het dek staan. Een zogenaamd daglicht. Dit is een soort koekoek. Wel ook daar moet natuurlijk weer het een en ander zelf aan geknutseld worden. En met de pijnlijke oogjes kan ik nog niet echt naar buiten. Dus gaan we maar lekker binnen aan de slag. Met dit als resultaat. Het is niet veel, maar zo nu en dan tussen het rustmoment door bouwen. Daarmee komen we natuurlijk een heel eind.

Afbeelding
Het was de bedoeling dat dit op het dek gelijmd zou worden. Ik ben het daar dus nu net weer niet mee eens. En ga maar zelf aan de knutsel.

Afbeelding
Dus de maat maar over genomen. Die heb ik alleen een mm tegroot genomen. Dit is alleen in de lengte zo. Gelukkig komt dit het resultaat nu alleen maar ten goede en dus laten we het maar zo. Ik ben nu via dezelfde wijze tewerk gegaan als het eerste, dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien. :lol:

Afbeelding
Met dit als tussen stand. Ook nu weer een net hokje met een mooie afwerking. Maar dat is waar ook. Ook hier moeten raampjes in. Dus moet ik morgen maar eens wat gaatjes gaan maken om dan daar weer op de zelfde wijze het dekhuisje te gaan voorzien van zijn raampjes.

Afbeelding
Anders zal ik het zo moeten doen. En dat was nu juist niet wat ik voor ogen had. :shock:

Dus ik hoop morgen hiervan het eindresultaat te kunnen laten zien. Anders wordt het Maandag. Zondag is het Vikingdag in Leiden. En als Viking liefhebber moet je daar dan ook echt bij zijn. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 13:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Rik,ziet er heel goed uit.Ik hoopte als dat je de raampjes eruit zou halen :P .

Hoe ga je dat aanpakken,zonder dat het scheurt/splijt?.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 mei, 2008 13:43 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Citaat:
Hoe ga je dat aanpakken,zonder dat het scheurt/splijt?.

Net zoals de eerste, met een heel schrerp scalpel. Gaat heel goed, mits je dit met geduld doet. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 20:32 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Voor nu even de laatste update hier voor de Marseille. Helaas zoals de meeste weten ben ik hier aan verder gegaan omdat ik de ruimte even niet meer had voor de Kareldoorman. Maar omdat ik zo leuk en fijn bezig was met de Kareldoorman wil het niet echt zoals ik wil met de Marseille. Het is dus zo dat ik steeds maar kijk naar de Kareldoorman even zucht en maar weer even verder kijk. Daardoor schiet het niet op. De zinnen zijn op de KD gericht he.

Maar goed. Natuurlijk werk ik zeker wel tussendoor aan de Marseille. Het zal zeker niet verdwijnen, alleen zal het minder vaak zijn. Ik begin weer lekker aan de KD maar dan aan de keukentafel. En nu met dit mooie weer ook buiten.

Waar was ik ook al weer.
Ik heb nu het tweede dekhuisje afgekregen. Natuurlijk is dit nu weer voorzien van open ramen zoals het andere dekhuisje. Dat geeft mij toch een beter gevoel dan die plastic raampjes er op.


Afbeelding
Dan is dit het resultaat. De tussen stapjes zijn precies het zelfde als die van de andere. Vandaar dat ik jullie niet zal vermoeien met de foto's hiervan.

Afbeelding
En natuurlijk een totaal overzichtje van de twee dekhuisjes. Ze zijn nu beide op de juiste plaats vast gezet. Hier is het nog een dryfit. En bij het tweede dekhuisje heb ik de binnenkant zwart geschilderd en ook het dekgedeelte zwart geschilderd. Dit om de inkijk te veranderen. Anders kijk je zo tegen het gelegde dek of de spanten aan van het schip. En nu is het gevoel dat daar een open ruimte in zit.

Dit plaatje geeft wel een appart beeld zo. Het dek lijkt wel heel lang. Vorige week zag ik dit soort zaken helemaal niet. Nu mijn ogen schoon zijn ineens wel. Raar maar waar. Wat zo'n schoonmaak actie en brilletje al niet kan doen.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Mooi strak werk,Rik.En doordat je de close up zo mooi hebt genomen geeft het inderdaad de illusie weer van een lang dek :D .

Wat de KD betreft,daar heb ik begrip voor,het blijft toch aan je kriebelen he 8) ?.Is ook mooi werk.

Gelukkig dat je zicht nu zo verbeterd is,dat je er nu ook je voordeel uit begint te halen.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 22:11 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Komt er nog glas achter de raamkozijnen :P

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement