Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 11:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Onderwater schip, wit of niet?
Ja, geeft een mooi effect!! 49%  49%  [ 18 ]
Nee, absoluut die mooie beplanking niet verstoppen onder een verflaag!! 51%  51%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 37
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2008 15:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 28 maart, 2008 12:56 pm
Berichten: 75
Woonplaats: Arnhem
Sterkte!

en hopelijk kan je daarna weer voor de volle 100% zien.

Succes

_________________
Ben een beginnende brouwer so bear with me :D

Op de plank:
VIIC "wolfpack" 1:72
Albatros 1:55 (houtbouw)

Bezig met
Graf Zeppelin 1:720 van Revell
Bismarck 1:570 Revell

Afgerond
Bismarck 1:1200 Revell


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 mei, 2008 20:33 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Mijn dank jongens. Mijn zicht is weer aardig dat ik de lettertjes weer van elkander kan ondreschijden. Hierdoor is het nu weer mogelijk om hier weer even rond te snuffelen. De oogjes zijn schoongemaakt aan de binnenzijde, is wel een vreemde ervaring. Zal niet te veel in detail treden. Daarbij een brilletje is onvermijdelelijk. Maar dan is mijn zicht weer als vanouds. :P en dan kunnen we ook weer fijn schilderen. Zonder hulpmiddelen enzo. Maar vanavond eerst maar eens een beetje rust nemen. Is hard nodig, ogen zijn erg snel moe.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 9:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Gelukkig dat het goed en snel is gegaan.
Maar laat ze nog maar eerst even goed rusten.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 10:20 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Toch altijd lekker als je weer wat kan zien, desnoods met een brilletje, ik weet niet beter of ik heb vanaf mijn 3e levensjaar al een brilletje en och het begint nu te wennen :lol: :lol: :lol: , alleen het verhaal over schoonmaken aan de binnenkant, huh, ik kan heel veel hebben en zien, maar niets wat met ogen te maken heeft :lol: :oops: :oops:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart, 2008 17:37 pm
Berichten: 225
Woonplaats: Geldrop
Ik ben blij dat de behandeling goed is gelukt, en dat je oude gezichtsvermogen
uiteindelijk weer terug zult krijgen, en inderdaad neem op tijd rust :!: :) :wink:

Berend

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 12:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Bedankt voor de stuen, ja het schoonmaken is geen pretje. Maar ben wel blij dat het allemaal gebeurt is. En dat het allemaal achter de rug is. Nu is het wachten op de juiste bril. Deze moet speciaal gemaakt worden ivm een cil. correctie. Vandaag weer een beetje voorzichtig proberen te knutselen. Kan het toch niet laten. En moet toch zo veel mogelijk binnen blijven. Dat ivm de zon. Die doet erg pijn. :cry:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 13:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:06 pm
Berichten: 771
Woonplaats: Willemstad Curacao ~ Veendam Groningen
Ben blij voor je dat alles toch zoals het lijkt allemaal weer is goed gekomen, weet uit eigen ervaring dat er niets gaat boven een goed gezichtsvermogen.

Nou sterkte deze dagen, met je herstel doe vooral rustig en over stress niets !!

Martin.

_________________
..................................................................................
Cernit omnia Deus vindex
..................................................................................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 21:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Allen dank voor de fijne woorden. Dat doet een mens goed. Maar nu weer even on topic.

Ik heb het dekhuis gemaakt. Nu zat er op het dek nog een tweetal spanten waar het dekhuis van samengesteld moest worden. Dit heb ik dus niet gedaan. Dit vond ik niet mooi. En moest het dus maar zelf gaan knuteselen. Zo gezegd zo gedaan. Zie de foto's.

Afbeelding

Het dekhuisje wordt van fineer notenhout samengesteld. Dan om de stevigheid te verkrijgen dit eerst met houtlijm maar op een blaadje dun karton gelijmd. Straks wanneer alles er op zit en goed stevig is geworden door de uitharding van de lijm zal ik het karton er achter vandaan wegkrabben met een schraper.

Afbeelding
Daar zou dan het raam opgelijmd moeten worden. Dit wilde ik niet gebruiken. En vond dit dus echt niet mooi.

Afbeelding
Dus de omtrek van het raam bepaald en deze overgenomen op het schot voor het dekhuis. Dan alles netjes uitgesneden. En natuurlijk bekleed met fineer als raamkozijn. Maar we zijn er nog niet.

Afbeelding
En dan natuurlijk een middenstijltje er tussen.

Afbeelding
En het kruisje is nu compleet. Als dit gelakt is ziet dit er als een echt raampje uit. Dan moet het natuurlijk wel eerst helemaal af en en goed geschuurd worden. Natuurlijk moet de andere kant nog even afgemaakt worden. Ik heb zoals jullie zien ook nog een tweetal potlootstreepjes er op staan. deze zijn voor de maat van de deur.

Afbeelding
Dit is het resultaat van de raampjes zoals ze er allemaal uit moeten komen te zien.

Afbeelding
En daar moet het dan komen. De schotten waar dit tegenaan komt te zitten zouden eigenlijk moeten blijven zitten. Ik zal deze echter weg gaan halen en de binnenzijde van de romp zwart gaan schilderen om zo tot een mooier resultaat te komen. Een raam is in mijn beleving open.

Afbeelding
Om een lang verhaal wat korter te maken, het geheel met meer wanden gedaan en zo de eerste zijden al aan elkaar gelijmd.

Afbeelding
De deurzijde van het dekhuisje. Als je goed kijkt zie je dat het niet haaks is. De deurzijde is schuin naar achteren gericht. Dit is volgens de tekening zo de bedoeling. Dus heb ik dat maar zo gedaan.

Afbeelding
Weer een stukje verder. Het dakje zet er op en natuurlijk gaan we rustig verder met de opbouw.Dit is het panneel voor de deuren en de zijkant heeft een aantal verticale steunen gekregen.

Afbeelding
Omdat de deur hoger is dan het dekhuisje zelf moet hier nog een schuine inloop gemaakt worden. En natuurlijk mag deze op mijn model niet ontbreken. Mischien hebben jullie al gezien dat ik zoveel mogelijk met verschillende kleuren hout probeer te spelen. Dit geeft net iets meer effect lijkt mij.

Afbeelding
En het dak van de inloop zit er inmiddels ook op. Dan ben ik nu bezig met de deuren. Meestal maak ik een deur los zodat deze in een iets open positie geplaatst kan worden. Helaas heb ik het hout er niet meer van in de juiste kleurstelling waardoor ik het nu maar gedaan heb zoals de BB het aangeeft.

Afbeelding
Ook komt er nog een dakvenster of daglicht in te zitten. Ook deze zou eigenlijk bestaan uit het plastic. Dit vond ik ook niet mooi, zeker niet bij de andere zelfgemaakte ramen. En dus ook maar zelf maken. Maar deze zou er niet in moeten komen zoals de BB aangeeft. Maar ik heb hem hoger gemaakt. Dus met een opstaande rand.

Afbeelding
Dus eerst het kozijn gemaakt en dan de verhoging er onder gemaakt. Vond ik op de een of andere manier het gemakkelijkst.

Afbeelding
Dan is dit het resultaat van de complete bouw. Nu goed schuren en afwerken zodat het gehaal gelakt kan worden. Zoals ik al een paar posten eerder heb beschreven heb ik afgezien van olie ivm de stof die er vanaf komt. Daar ben ik allergisch voor. Dit is tevens een dryfit van het dekhuisje nadat de orginele steunen van de spanten zijn verwijderd. Deze waren gemakkelijk om als de maat aanduiding te gebruiken vandaar dat ze er nog op zaten.

Afbeelding
Dan het gelakte en reeds bevestigde eindresultaat van het dekhuisje.

Afbeelding
En een van de andere kant.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 22:12 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
Goed om te zien dat je weer aan het brouwen bent.
En wat ik zie ziet er heel goed uit 8)

Gun je ogen wel zo nu en dan wat rust hè :wink:

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Jaaa...een echte brouwer kan het niet laten he :P ?.

Prima werk,Rik,zo vlak na jouwn oog behandeling.
Maar laat ze wel op tijd rusten :? ...al denk ik dat dit tegen dovemans oren is getypt :D ...

Brouw maar lekker,daar zijn wij,brouwers,nu eenmaal mee opgezadeld.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement