Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Onderwater schip, wit of niet?
Ja, geeft een mooi effect!! 49%  49%  [ 18 ]
Nee, absoluut die mooie beplanking niet verstoppen onder een verflaag!! 51%  51%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 37
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 22:15 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ron dank je voor het compliment.

En nee er komt geen glas achter de kozijnen. De glas maten zouden iets van 3 mm bij 4 mm moeten worden. Dus het nadeel is dan met glas dat dit stof en viezigheid gaat opvangen. En die maat is lastig schoon te maken. :shock: Ik bedoel dit echt niet als geintje. Maar het is nu eenmaal dat waneer je dit schoon hebt, het erg mooi is. Maar wanneer er ook maar een beetje stof op komt of aanslag. Je dan een doffe ellende gaat krijgen. En dat is iets wat ik niet meer wil. Door ondervinding ben ik voor dit soort maten dus geen glas meer gaan gebruiken. Wel voor de maten vanaf bijvoorbeeld 6 mm vierkant. Dan kun je die net schoonmaken als dat nodig is.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 mei, 2008 23:02 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 14:22 pm
Berichten: 975
Woonplaats: Rotterdam
modelengeneer schreef:
Ron dank je voor het compliment.

En nee er komt geen glas achter de kozijnen. De glas maten zouden iets van 3 mm bij 4 mm moeten worden. Dus het nadeel is dan met glas dat dit stof en viezigheid gaat opvangen. En die maat is lastig schoon te maken. :shock: Ik bedoel dit echt niet als geintje. Maar het is nu eenmaal dat waneer je dit schoon hebt, het erg mooi is. Maar wanneer er ook maar een beetje stof op komt of aanslag. Je dan een doffe ellende gaat krijgen. En dat is iets wat ik niet meer wil. Door ondervinding ben ik voor dit soort maten dus geen glas meer gaan gebruiken. Wel voor de maten vanaf bijvoorbeeld 6 mm vierkant. Dan kun je die net schoonmaken als dat nodig is.

Begrijpelijk :wink:

_________________
vr.grt. Kees


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 mei, 2008 18:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 dec, 2004 20:28 pm
Berichten: 12617
Woonplaats: kerkrade
Ja,daar zit best wel wat in.Het schoonhouden van kleine ramen geeft veel problemen.Zit er niets in,kan daar ook geen stof op neerslaan.

Ron.

_________________
www.homeghost.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 02 jul, 2008 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 22:18 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Tiel
uuh okeej :S ? En de boot dan ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 15:48 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
En dan weer een klein updatje. Het is niet veel maar wel plaatjes. :lol:

Afbeelding
Een heleboel latjes van hele slechte kwaliteit hout. Daar ik nu te lui was om deze zelf te maken toch maar gebruikt. Hier worden de roosters van gemaakt. Het zelf maken van de inkepingen vergt toch wel een beetje preciesie maar als je het goed inklemd dan kun je met een fijn zaagje toch heel goed zelf dit soort latjes maken. Maar dat de volgende keer. Bij de Trinidat. Dan ga ik ze wel zelf maken. :P

eerst maar eens glad gaan schuren. En kijken of ik de goede er uit kan halen. Er zitten er genoeg in voor keuze. :wink:

Afbeelding
Na het een en ander gelijmd te hebben is dit het resultaat. Ik heb dit met lak gelijmd. Dat is makkelijk omdat ik dan geen lijmresten hoef weg te halen. Daarna wel de hoogte aan mogen passen, dus van beide zijde wat wet geschuurd. Dit door het gehele rekje over het plat gelijmde schuurpapier heen te halen. Simpel geschreven afgevlakt dus.

Afbeelding
Daar zit er al een op de plaats. De foto's zijn een beetje door elkaar gekomen en helaas ben ik er ook een paar kwijt. Perongeluk verwijderd. :?

Verder zie je dat er ook kanonskogels liggen rondom het huisje. Dit zijn dus visloodjes. Die waren mooi zwart en hebben gelijk de juiste kleur dus. Er zaten witte metalen balletjes bij, en ook nog maar heel weinig. De vorige eigenaar had dit zakje al opengemaakt. En ik denk ergens anders voor gebruikt.


Afbeelding
Omdat de balken van de kogels rondom het dekhuisje liggen. En ook volgens de maatstaven zoals ik heb kunnen lezen, niet in verstek zijn, heb ik dit ook niet gedaan. Dit waren balken die er vaak als laatste tegen aan gelegd zijn, en met nagels zijn vast gezet. Dan zijn ze vrij eenvoudig te verwijderen. Tenminste volgens mijn bronnen.


Afbeelding
Het volgende rooster van het midden dek. Daar komt ook een band omheen. En die zal ook een rij kogels gaan dragen. Dit in de volgende foto serie, het accutje was leeg, en kon dus geen plaatjes meer schieten.

Tot de volgende keer.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug, 2008 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 11 apr, 2008 16:12 pm
Berichten: 229
Woonplaats: friesland
hallo rik

mooi dat je het vergrot laat zien dat is echt klein en toch mooi strak mijn compliment dat ziet er allemaal goed uit

mvgr ron

_________________
miniatuur visserij is top


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement