Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
Citaat:
en het touw om de "mast", ik ben nog niet zo thuis in de echte benamingen... :lol:


ja dat vind ik een hele goede vraag dat zou ik ook wel eens willen weten,
ik zal kijken of het kan vinden :?:

voorderest ziet het er super uit mooie standaart ook :)

grtz jeroen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 18:55 pm 
u552 schreef:
Citaat:
en het touw om de "mast", ik ben nog niet zo thuis in de echte benamingen... :lol:


ja dat vind ik een hele goede vraag dat zou ik ook wel eens willen weten,
ik zal kijken of het kan vinden :?:

voorderest ziet het er super uit mooie standaart ook :)

grtz jeroen


Dat wordt de boegsprietsjorring genoemd.


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Hola Dat touw heeft een naam hoor in het engels is dat "Gammon lashing" en die mast noemt normaal een boegspriet.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 19:24 pm 
beagle schreef:
Hola Dat touw heeft een naam hoor in het engels is dat "Gammon lashing" en die mast noemt normaal een boegspriet.


En in het Nederlands dus boegsprietsjorring of moet alles nu in het Engels?


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 19:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 aug, 2007 19:18 pm
Berichten: 7
marten22 schreef:
Nog iets speciaals van plan om net dat eigen dingen erop aan te brengen? (wat jouw model anders maakt dan de andere). Of blijf je, zoals je aangaf bij OOB?

De kleuren zijn goed volgens mij... maar ben niet echt een kenner. Het beperkt dekken van de verf zie ik als een belangrijk voordeel om het geheel echt strak in de verf te krijgen (zelf heb ik een model waar dat niet overal het geval is, waardoor je plekken hebt waar de glans van het plastic door de verf komt, en dat is niet mooi als het juist mat moet zijn)... daarom kun je beter iets te dun (niet te dun) dan te dik doen... :wink:

Succes verder met de bouw!

Marten


Ik denk dat als er iets aan extra details bij komen dat echt aan het eind zal zijn. Ik probeer nu eerst voor de "deadline" de boel af te krijgen.

En wat de kleuren betreft, inderdaad.., dik verven is niet mooi, maar helaas dekte de verf vaak niet de eerste keer. Bij een volgende project ist misschien verstandig om eerst een primer aan te brengen (met airbrush misschien?) Daar heb ik iig nog geen kaas van gegeten op het moment :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Alles komt met de tijd. Primer aanbrengen zorgt wel voor een betere hechting tussen de verf en het materiaal.

Voor een mooi resultaat:
Denk eraan dat je beter 2 of meer laagjes dunne verf kunt aanbrengen om volledige dekking te krijgen dan 1 dikke laag waarin je strepen ziet.

Verven met een kwastje is echt niet gemakkelijk hoor. Voor je eerste scheepje is het zeker niet verkeerd. Voor een volgend model ga je die puntjes van dit model gewoon verbeteren! :wink:

Peter

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 jun, 2007 8:46 am
Berichten: 85
Woonplaats: Nijeholtwolde
jazzdude schreef:
marten22 schreef:
Nog iets speciaals van plan om net dat eigen dingen erop aan te brengen? (wat jouw model anders maakt dan de andere). Of blijf je, zoals je aangaf bij OOB?

De kleuren zijn goed volgens mij... maar ben niet echt een kenner. Het beperkt dekken van de verf zie ik als een belangrijk voordeel om het geheel echt strak in de verf te krijgen (zelf heb ik een model waar dat niet overal het geval is, waardoor je plekken hebt waar de glans van het plastic door de verf komt, en dat is niet mooi als het juist mat moet zijn)... daarom kun je beter iets te dun (niet te dun) dan te dik doen... :wink:

Succes verder met de bouw!

Marten


Ik denk dat als er iets aan extra details bij komen dat echt aan het eind zal zijn. Ik probeer nu eerst voor de "deadline" de boel af te krijgen.

En wat de kleuren betreft, inderdaad.., dik verven is niet mooi, maar helaas dekte de verf vaak niet de eerste keer. Bij een volgende project ist misschien verstandig om eerst een primer aan te brengen (met airbrush misschien?) Daar heb ik iig nog geen kaas van gegeten op het moment :roll:


Airbrush heb je niet per se nodig... ik heb voor het primen gebruik gemaakt van zo'n spuitbus... dus je hoeft nog niet te beginnen aan dure investeringen... :wink:

Voor schepen (houten schepen voornamelijk) vind ik het juist mooier als men het met de kwast doet... dan creeër je een houtstructuur... al moet je er wel op letten om dit niet te overdrijven :roll:

Marten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2007 9:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jul, 2007 15:23 pm
Berichten: 213
Woonplaats: delft
beagle schreef:
Hola Dat touw heeft een naam hoor in het engels is dat "Gammon lashing" en die mast noemt normaal een boegspriet.


beetje offtopic maarja,

dat van de boegspriet wist ik wel maar niet van de Gammon lashing.
weer wat geleerd

grtz jeroen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 0:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 aug, 2007 19:18 pm
Berichten: 7
Ik ben ondertussen weer wat verder gekomen, maar in het verfen gaat gewoon best veel tijd zitten, zker bij onderdelen met verschillende kleuren..

Maargoed ik ga vrolijk verder, hoop morgen alle onderdelen te kunnen vastzetten op het schip. Daarna kan ik beginnen aan de tweede fase, namelijk de masten, zeilen, touwwerk etc!

hieronder de vorderingen van vandaag

Afbeelding

en een closeup van t boegbeeld + een anker

Afbeelding

ciao!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 aug, 2007 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 aug, 2007 19:18 pm
Berichten: 7
Vandaag eindelijk het werk aan de romp afgekregen. Volgende stap is alle masten, zeilen, touwwerkt etc... Geen idee hoeveel tijd daar in gaat zitten, zker met het uitzoek van de verschillende kleuren.

Ben nu van plan om de masten aan de onderkant bruin en de top oker te maken, zoals de "boegspriet"? ... Kleuradviezen zijn welkom! Ook het ding waar je op kan staan op mast weet ik nog niet qua kleur. De handleiding wil dat in z'n geheel antraciet hebben, klopt dat?

Hieronder weer een aantal foto's van wat ik tot nu toe heb gedaan:

Zijaanzicht van schip:

Afbeelding

bovenaanzicht:
Afbeelding

boeg:
Afbeelding


Afbeelding

slechtste onderdeel tot nu toe in het paket, het raampje... het valt niet mooi in het schip, ook de foto's op de doos laten hetzelfde zien... jammer:S

Afbeelding

het dek met de verschillende soorten kannonnen
Afbeelding

nog een close up van het touwwerk aan de voorkant:
Afbeelding

closeup van het boegbeeld: het origineel moest eigenlijk zwart zijn , maar ik heb gekozen voor iets kleurrijkers omdat ik bang was dat het anders niet echt te zien zou zijn.
Afbeelding

dat was het weer voor vandaag!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement